Ga naar inhoud


Laptop (win 7)start niet meer op


bjkartal

Aanbevolen berichten

Als ik laptop aanzet gaat naar windows foutherstel menu met keuze opstartherstel en windows normaal opstarten.

Helaas gaat het bij beide keuzes niet goed en krijg ik io fout.

vervolgens heb ik geprobeerd via de cd op te starten, maar gaat na "windows is loading files" mis. Want na laden van de files krijg ik scherm met "microsoft corporation" en de balk die in een rechthoek van links naar rechts gaat. Normaal zou in daarna in installatiemenu moeten komen maar nu blijft de balk dus continu bewegen en gebeurt verder

Weet geen raad meer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klinkt als een kapotte HDD.

 

Je kan eens een van de Linux CD's downloaden en je HDD ermee testen. Er is een speciale Linux versie hier voor, ik weet alleen niet welke... maar daar kan iemand anders je hier wel mee helpen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjattuh
Je kan eens een van de Linux CD's downloaden en je HDD ermee testen. Er is een speciale Linux versie hier voor, ik weet alleen niet welke...

Ik denk dat je Knoppix bedoelt? Die kun je inderdaad zo van het net downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie knoppix 6.4

Probing edd ..... Ok

parsing elf... Done

Booting the kernel

En dan wordt de onderkant van mijn scherm zwart grijs bovemkant stukje wit en stukje zwart.

Dan hoor ik cd rom stoppen en er gebeurt niets meer

Dus hdd is goed ?

O ja caps lock lampje knippert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal
Ik zie knoppix 6.4
Probing edd ..... Ok
parsing elf... Done
Booting the kernel
En dan wordt de onderkant van mijn scherm zwart grijs bovemkant stukje wit en stukje zwart.
Dan hoor ik cd rom stoppen en er gebeurt niets meer
Dus hdd is goed ?
O ja caps lock lampje knippert


Ik heb me ooit eens laten vertellen dat windows een van de eerste clusters op je HDD moet hebben om te kunnen werken. Als deze kapot is kun je de schijf niet meer gebruiken om van te booten, maar als 2e HDD werkt hij dan nog prima.

Je kan toevallig niet je schijf even in een andere PC hangen en kijken of hij daar als 2e schijf wel werkt? Kun je iig je foto's redden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in principe met een Linux live CD, ik vind Ubuntu wel gemakkelijk, je start die CD op en geeft aan dat je de CD wilt gebruiken, let op NIET installeren.

Vervolgens kun je de inhoud van de HD bekijken en kopiëren naar bijvoorbeeld een externe HD, zo kun je o.a. je foto's redden

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal
Ik zie knoppix 6.4
Probing edd ..... Ok
parsing elf... Done
Booting the kernel
En dan wordt de onderkant van mijn scherm zwart grijs bovemkant stukje wit en stukje zwart.
Dan hoor ik cd rom stoppen en er gebeurt niets meer
Dus hdd is goed ?
O ja caps lock lampje knippert


Begint behoorlijk op een geheugen probleem te lijken, als je geheugen niet goed(kapot) is boot de kernel niet en hangt je computer. Op veel linux distro cds zit ook een "memtest" start deze eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Origineel bericht van: bjkartal
Ik zie knoppix 6.4
Probing edd ..... Ok
parsing elf... Done
Booting the kernel
En dan wordt de onderkant van mijn scherm zwart grijs bovemkant stukje wit en stukje zwart.
Dan hoor ik cd rom stoppen en er gebeurt niets meer
Dus hdd is goed ?
O ja caps lock lampje knippert


Begint behoorlijk op een geheugen probleem te lijken, als je geheugen niet goed(kapot) is boot de kernel niet en hangt je computer. Op veel linux distro cds zit ook een "memtest" start deze eens.

Is deze linux distro iets anders dan de linux live? Je bedoelt dus ram geheugen ipv hdd?
Ik moet zo naar voetbal zal vanmiddag ernaar kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...