Ga naar inhoud


Triax multifeed houder met 3 LNB's probleem?


Supersonic

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Heb een vreemd probleem, heb drie lnb's 19,2, 23,5 en 13.

Op 19,2 en 23,5 goed signaal maar op hotbird niet stabiel schommelt tussen 45 en 60 snr. Krijgt het ook niet hoger terwijl het, eerst goed was. Heb niks verandert aan de instellingen. Dit allemaal op een triax van 88 cm schotel.

Weet misschien iemand wat het kan zijn?. De switch is een maximum 4/1. Mijn dreambox is een 800 HD. De lnb's zijn ook van maximum. Hopelijk kan iemand helpen. Ben al een paar dagen bezig, maar niet gelukt. Alvast bedankt voor de tips die jullie mij kunnen geven.

 

Groetjes

 

Supersonic

DM800 HD ASTRA 19.2, ASTRA 23.5, HOTBIRD 13,0 MULTIBLOCK DRAAI OP ICVS IMAGE

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had dit laatst ook en toen bleek de rail niet meer op de juiste 'scheefte' te staan (had kennelijk een vogel op gezeten ofzo)

 

probeer eens met een satfinder tussen de 13 lnb zonder de disecq de rail schuin/minder schuin te zetten?

 

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Heb een vreemd probleem, heb drie lnb's 19,2, 23,5 en 13.

Op 19,2 en 23,5 goed signaal maar op hotbird niet stabiel schommelt tussen 45 en 60 snr. Krijgt het ook niet hoger terwijl het, eerst goed was. Heb niks verandert aan de instellingen. Dit allemaal op een triax van 88 cm schotel.

Weet misschien iemand wat het kan zijn?. De switch is een maximum 4/1. Mijn dreambox is een 800 HD. De lnb's zijn ook van maximum. Hopelijk kan iemand helpen. Ben al een paar dagen bezig, maar niet gelukt. Alvast bedankt voor de tips die jullie mij kunnen geven

 

Misschien even met een andere LNB op de hotbird proberen, of de aansluiting van de Hotbird op je Diseqc switch even naar een andere aansluiting wel even dan in je receiver diseqc-instellingen voor hotbird aanpassen.en evt connector opnieuw op de afgestripte coaxkabel zetten.

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk al je aansluitingen eens goed na.

Onlangs had ik bij een kennis ook zitten sukkelen. Bleek dat één aansluiting een fijn draadje de kerndraad raakte. Ook hij had stroom op disecq en zo er twee naar de haaien geholpen.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...e_s#Post1982538

Marc

 

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor reactie

Heb alles nagelopen maar kan niks vinden, toch bljft het signaal bij 13 graden wisselvallige op en neer bij signaalzoeker gaan. Heb ook 13 op een andere ingang gedaan maar geen resultaat. Allemaal vreemd had eerst goed signaal. Een laatste optie is een stabmotor erop en kijken wat dan hotbird doet omdat ik op een rotpunt kwa. uitzicht voor de schotel zit.

 

Groetjes

DM800 HD ASTRA 19.2, ASTRA 23.5, HOTBIRD 13,0 MULTIBLOCK DRAAI OP ICVS IMAGE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update heb alles weer nagelopen maar wil niet lukken, ik denk dat ik eerst hotbird moet uitrichten dan de rest. Kan dat met wel multifeed? Hoe kan ik dat ongeveer doen met zo opstelling.

Alvast bedankt voor de hulp zover.

 

Groet,

 

 

DM800 HD ASTRA 19.2, ASTRA 23.5, HOTBIRD 13,0 MULTIBLOCK DRAAI OP ICVS IMAGE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...