Ga naar inhoud


Veel zenders werken niet


Gast rakel

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Duolist
En blijft de vraag waarom dat signaal zo slecht is!

Je hebt nu 2 kabels van twee (of een twin) LNB's?

Ja, ik heb dus twee twin lnb's die met elk een kabel naar de twee switches gaan, en die twee switches hangen aan de Vu.
Origineel bericht van: Duolist

plaats ze beiden eens, en bezie met de ingebouwde satfinder of:
1- er verschil is tussen tuner 1 en tuner 2 op dezelfde transponders;

Er blijkt geen verschil te zijn
Origineel bericht van: Duolist

2- bezie eens de waardes op diverse transponders, en let erop of er een significant verschil is tussen Verticaal/Horizontaal en tussen Frequntieband Hoog/Laag.

Ik heb geen signaal op Vertikaal.
De frequentie aanpassen maakt het signaal enkel slechter, de 11896 die er stond lijkt het best te zijn.


@georgiosolos,
Dus dit is exact wat ik deed met mijn TV. Het ligt dus inderdaad aan de tuner.
@hugogertie
Ik had het niet goed uitgelegd, die aansluiting op de TV was dus om te testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige storingsbronnen die ik me kan inbeelden is een koelkast aan de andere kant van de muur, en de plasma-tv naast de vu.

Geen draadloze telefoons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Was er niet iets met een slechte ground-loop bij sommige tuners? Probeer eens een draadje vanaf de buitendraad van de f-connector naar een geaard gedeelte van de behuizing (schroefje) te leggen.

Kun je makkelijk even proberen of het misschien werkt.


Mijn Vu heeft een stekker met zonder aarding, hoe kan de kast dan geaard zijn? Ik heb het toch geprobeerd, en dan ook nog eens met een geïmproviseerde aarding naar de vijver, maar nee, het zal iets anders zijn. Toch bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb's en de switches moeten ook voeding krijgen via de coax kabel. Dit is een instelling in de VU+ en waarschijnlijk ook in de TV. Misschien is daar is mee mis gegaan. Als de voeding niet werkt bij de VU+ dan kan ik me voorstellen dat er nog wel een klein beetje signaal "lekt" wat dan een slecht beeld opleverd. Bij de TV werkt de voeding wel en dan heb je dus goed beeld. Misschien heb je een keer zowel de voeding van de TV als die van de VU+ op de lnb's en switches gezet waardoor die in de VU+ is beschadigd.

 

Het is maar een idee. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Heb je op je tv ook de astra 23 getest? Anders denk ik dat je de zenders die je hebt getest op je tv van de 19 komen en dat de 23 stoort.

Jup, beide switches hebben zowel astra 1 als 3, en ik heb zenders van beide satellieten ook op tv geprobeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edje-ken
Wat geeft "ber" aan bij de signaal meting ??

edje


BER is op beide tuners, op beide sattelieten, altijd 0
Ik weet niet wat BER is, is nul goed of slecht?

edit:
Origineel bericht van: dannyboy
Bit error rate: moet zo laag mogelijk zijn, liefst gewoon 0.

Ah oké super. Dat is het dan niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: No-files
De lnb's en de switches moeten ook voeding krijgen via de coax kabel. Dit is een instelling in de VU+ en waarschijnlijk ook in de TV. Misschien is daar is mee mis gegaan. Als de voeding niet werkt bij de VU+ dan kan ik me voorstellen dat er nog wel een klein beetje signaal "lekt" wat dan een slecht beeld opleverd. Bij de TV werkt de voeding wel en dan heb je dus goed beeld. Misschien heb je een keer zowel de voeding van de TV als die van de VU+ op de lnb's en switches gezet waardoor die in de VU+ is beschadigd.

Het is maar een idee. Ik heb er zelf geen ervaring mee.


Ideeën zijn zeker welkom, dit hieronder zal al vast juist zijn, ik zoek wel verder naar relevante instellingen.

zhIgt.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eens proberen om maar 1 kabel met 1 switch ertussen te testen. Dus de tweede aansluiting van de lnb's los halen zodat de twee switchen elkaar niet kunnen beïnvloeden. Ik heb het zelf al meegemaakt dat ik door slechte switchen ontvangstproblemen had.

 

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...