Ga naar inhoud


Veel zenders werken niet


Gast rakel

Aanbevolen berichten

Bepaalde zenders werken goed andere slecht en nog andere onherkenbaar slecht.

 

Wanneer ik mijn schotel aansluit op de tuner ingebouwd in de TV heb ik wel altijd goed beeld. Het probleem moet dus wel Vu liggen denk ik dan.

 

Het heeft een paar dagen wel gewerkt. Ik heb een tweede kabel gelegd voor de tweede tuner, en de VU gereset (fabrieksinstellingen), daarna ging het niet meer.

Terug naar 1 tuner dacht ik dan, maar ook dat werkt niet meer.

 

Heb de Vu+ met een USB-stick geflasht (naar 5.7) maar geen baat.

Ook eens geprobeerd de VU automatisch te laten zoeken in plaats van de standaardlijst te gebruiken, met hetzelfde resultaat.

 

Zouden alle zenders niet even goed moeten werken? Wat kan er zijn gebeurt dat het al werkte, maar nu niet meer, en waarom werkt het op de tuner van de TV wel? Is er iets kapot aan die VU of zijn het instellingen die ik niet ken?

 

éénHD bijvoorbeeld ziet er nu zo uit, maar bvn ziet er dan wel weer juist uit

vFIWt.jpg

qFUFg.jpg

wEYTv.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook al heeft het al gewerkt, en werkt het op de tv nog steeds?

 

Op Astra3A is SNR 16% , AGC 93%

Op Astra1 is de SNR 77%, en AGC 97%

 

Die 16 lijkt inderdaad wat laag, is die 77 ook niet goed genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat zeker? Waarom heeft de tuner in mijn tv wel een goede ontvangst?

 

Daarop vindt ik geen SNR waarden, enkel een balkje 'kwaliteitwaarde'

6 op 10 voor zenders op Astra1 en ook zoiets voor zenders op Astra3A, bij sommige zenders zelfs 9

Ook niet onbelangrijk is dat het beeld er gewoon perfect uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Je moet even terugdenken aan wat je veranderd hebt: een extra kabel getrokken en de ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet. Daar is dus waarschijnlijk ergens iets fout gegaan.

 

En "SNR" is de kwaliteit van het signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld zal er wel goed uitzien, maar de ontvangst op je VU+ is gewoon slecht. Je hebt bij digitale ontvangst twee mogelijkheden: wel of geen ontvangst.

 

Een oorzaak kan ook zijn: verkeerd gemonteerde f-connectors.

Denk dan aan, dat er een draadje van het vlechtscherm van de coax tegen de kerndraad zit.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
. . . . Het beeld zal er wel goed uitzien, maar de ontvangst op je VU+ is gewoon slecht. . . .


Blijft zijn opmerking gestand "waarom op mij TV wel en de
ontvanger geen of slechte ontvangst"

Duidelijk is dat hij op zijn ontvanger geen ontvangst heeft.
Wellicht neemt zijn TV alle signaal op en blijft er niets
over voor zijn decoder . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er niet iets met een slechte ground-loop bij sommige tuners? Probeer eens een draadje vanaf de buitendraad van de f-connector naar een geaard gedeelte van de behuizing (schroefje) te leggen.

 

Kun je makkelijk even proberen of het misschien werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Probeer eens een draadje vanaf de buitendraad van de f-connector naar een geaard gedeelte van de behuizing (schroefje) te leggen

Weet niet of het zal helpen, maar ik probeer het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Je moet even terugdenken aan wat je veranderd hebt: een extra kabel getrokken en de ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet. Daar is dus waarschijnlijk ergens iets fout gegaan.


Bedankt, voor de hulp, zo simpel zou het inderdaad moeten zijn.

De kabel kan het niet zijn want, jawel, op mijn tv werkt het wel; ook ben ik nog steeds aan het proberen met enkel de originele kabel op de eerste tuner, om zeker te zijn dat die tweede niet het probleem is.

maar als het dat toch ik is die de instellingen niet juist doe, en voorheen toevallig juist deed, enig idee welke instelling dat kan zijn?

Ik heb ook nog een harde schijf in de VU gestoken, kan die problemen geven? Ik probeer nog eens zonder de harde schijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con

Duidelijk is dat hij op zijn ontvanger geen ontvangst heeft.
Wellicht neemt zijn TV alle signaal op en blijft er niets
over voor zijn decoder . . .


Ik snap niet goed wat je bedoelt, ik versteek de kabel van Vu naar de TV.

Kan het zijn dat de TV genoeg heeft aan een barslecht signaal om toch goed weer te geven,
maar de Vu daar niet genoeg aan heeft?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: rakel
Kan het zijn dat de TV genoeg heeft aan een bar slecht signaal om toch goed weer te geven, maar de Vu daar niet genoeg aan heeft?
Theoretisch kan dat, maar omdat de gevoeligheid van de VU-tuners normaal is, lijkt dat onwaarschijnlijk. En blijft de vraag waarom dat signaal zo slecht is!

Je hebt nu 2 kabels van twee (of een twin) LNB's?
plaats ze beiden eens, en bezie met de ingebouwde satfinder of:
1- er verschil is tussen tuner 1 en tuner 2 op dezelfde transponders;
2- bezie eens de waardes op diverse transponders, en let erop of er een significant verschil is tussen Verticaal/Horizontaal en tussen Frequntieband Hoog/Laag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook even de kabel op de LNB wisselen zodat de kabel van de tv op de VU komt en dan kijken of de VU wel werkt.

Werkt de VU dan wel en je TV niet kan het de LNB zijn.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Wellicht testen met een andere ontvanger of met een DVB USB stick, dan weet je tenminste zeker dat het aan de tuner of aan het sat signaal ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...