Ga naar inhoud


Welke tv met ingebouwde satellietontvanger


Aanbevolen berichten

DVB staat voor Digital Video Broadcasting, dus digitale video uitzendingen. Dit is een aantal standaards die in Europa gebruikt worden. In Amerika gebruiken ze andere standaards.

 

Je hebt de DVB-C, DVB-S en DVB-T standaards, waarbij C staat voor Cable, S voor Satellite, en T voor Terrestial ofwel uitzendingen via zendmasten (Digitenne van KPN). Deze standaards zijn ontwikkeld voor SD (Standard Definition) TV, dus gewone TV uitzendingen. Voor Satelliet TV heeft men de DVB-S2 standaard ontwikkeld voor HDTV. De DVB-C2 en DVB-T2 standaards zijn in ontwikkeling, maar worden nog niet toegepast. HDTV gaat bij kabel TV nog steeds via de DVB-C standaard.

 

Het CI slot dient voor een Conditional Access Mudule (CAM), en in die module steek je het kaartje van je TV leverancier (CDS, Ziggo etc.) CAM en kaartje samen zorgen voor het decoderen van het TV signaal. Soms vind je twee CI slots in een ontvanger, en sommige CAM modules kunnen zelfs met twee kaartjes overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: stuk
Dus voor satelliet ontvangst moet ik de DVB-S versie hebben.


Je moet beslist DVB-S2 hebben, anders kun je geen HDTV ontvangen. Zenders gaan steeds meer over op HDTV, en zonder DVB-S2 kun je die niet (meer) ontvangen. Vanzelfsprekend is DVB-S2 ook bruikbaar voor de DVB-S zenders.

Alle 14 TV's die ik noemde hebben een DVB-S2 tuner.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens bij bijvoorbeeld Panasonic voor een fraaie TV met DVB-S2 ontvanger, de door jou gewenste 3 satelieten en een aankoppelbare HDD zijn geen probleem.

 

Grundig, Loewe en nog wat andere merken bieden ook TV's met DVB-S2 receiver.

Vergelijken van divere toestellen/fabrikanten kun je ook op bijv. idealo.de

 

idealo.de/preisvergleich/ProductCategoryFilters/4012F758235-1163500-1225161.html#LEDTechnik

 

Suc6

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
De merken Grundig, Telefunken etc. hebben niets meer te maken met de roemrijke bedrijven van vroeger. De namen zijn opgekocht en worden nu door producenten van goedkope spulletjes gebruikt. Loewe is wat erg kostbaar waarschijnlijk.


Dat klopt, voor de volledigheid toch maar vermeld wink Overigens ben ik zeer tevreden met mijn 22" Grundig LED in de slaapkamer. smile

Zoals te zien op bijv. Idealo, zijn er best wel wat fabrikanten die DVB-S2 tuners integreren op dit moment.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stuk
Hallo,
Ik wil een tv aanschaffen met ingebouwde C+ satelliet ontvanger van maximaal 32 inch. iemand enig idee welke tv hier het beste voor in aanmerking komt.
Alvast vriendelijk dank,


Op de webstek van Tv Vlaanderen.
Mss heb je hier wat aan,voor Tv Vlaanderen gecertificeerd, zitten ook wat 32" tussen.

Klik

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stuk
Hallo,
Ik wil een tv aanschaffen met ingebouwde C+ satelliet ontvanger van maximaal 32 inch. iemand enig idee welke tv hier het beste voor in aanmerking komt.
Alvast vriendelijk dank,


Als geld in mindere mate een rol speelt, de BV7, BV8 of BV10.
Alle modellen kunnen worden uitgerust met een (interne) DVB-S2 module.

Zie hier : http://www.bang-olufsen.com/beovision10

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...