Ga naar inhoud


2 t.v's 1 receiver


Gast Mediër

Aanbevolen berichten

Gast Mediër

Hallo,

 

Wil zenders op HD ontvangen beste mensen.

 

Alleen heb een eengezinswoning. Dus zowel boven tv.. en in de woonkamer een tv.. maar los van elkaar met 1 receiver na verschillende zenders te willen kijken zowel boven en beneden op HD.. Is het mogelijk? Dus boven RTL 5 en beneden NL 1 tegelijk te kijken. Want lees over een twin tuner dat het bij kpn wel kan.. Vandaar dat ik er niet uit ben.. Kan het wel met zo'n vu duo HD twin tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan zeker wel. Je hebt dan een Duo, Triple of Quad LNB nodig. Daar zitten dan respectievelijk 2 3 of 4 uitgangen op. Op deze manier kan je onafhankelijk van elkaar kijken.

 

Apparaten met een Twin Tuner hebben 2 aansluitingen nodig, dus ook 2 kabels vanaf de LNB. Je hebt echter wel 2 receivers nodig, ondanks het feit dat er een Twin Tuner in zit. De tweede tuner wordt in dit soort apparaten gebruikt voor het opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mediër

Ik zal het ff navragen..

 

Maar volgens Jassy kan het wel? Ik snap het niet. En bij KPN lukt het ook gewoon wel met een twin tuner. Waarom dan niet via een receiver waarbij het ook wel mogelijk is? Dus 1 receiver voor 2 tv 's met verschillende zenders los van elkaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jassy zit gewoon fout dus.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jassy heeft het niet fout als je zijn hele tekst leest.

 

"Dat kan zeker wel. Je hebt dan een Duo, Triple of Quad LNB nodig. Daar zitten dan respectievelijk 2 3 of 4 uitgangen op. Op deze manier kan je onafhankelijk van elkaar kijken.

 

Apparaten met een Twin Tuner hebben 2 aansluitingen nodig, dus ook 2 kabels vanaf de LNB. Je hebt echter wel 2 receivers nodig, ondanks het feit dat er een Twin Tuner in zit. De tweede tuner wordt in dit soort apparaten gebruikt voor het opnemen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Mediër
Maar volgens Jassy kan het wel? Ik snap het niet. En bij KPN lukt het ook gewoon wel met een twin tuner. Waarom dan niet via een receiver waarbij het ook wel mogelijk is? Dus 1 receiver voor 2 tv 's met verschillende zenders los van elkaar.

Ik zei dus al 'goed lezen'. Op elke locatie waar je tv wilt kijken heb je een sat-ontvanger nodig. Mocht je tegelijk willen kijken en iets anders opnemen, dan heb je een twin-tuner op die plek nodig.

Ik raad je aan eens rustig de tijd te nemen om op dit forum eea te lezen, er is genoeg te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed gelezen heb wil de topicstarter met een receiver twee tv's (boven en beneden) aan sturen.

Dit kan dus niet ook al heb je een twin tuner en duo,quad koppen. De reden hiervoor is dat de receiver maar 1 video uitgang heeft, hij heeft er wel meerdere , hdmi, component etc maar hij kan de videosignaal maar op 1 uitgang gooien.

Wat je wel kan doen is , als je een twin tuner receiver en koppen met meerdere uitgangen hebt, is bij een van de tv's een laptop of pc zetten en dan dmv webif (enigma2) tv kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mediër

Ik heb het zeker wel goed gelezen.. Op de vraag van of het wel kan met nadruk op 1 receiver zegt hij van JA!! Maar omdat ik zelf niet echt verstand heb van schotels spreekt hij ander taal. Vandaar ook mijn vraag.

Tha great Mac. je bedoelt 2 twin tuners of 1 twin tuner met een dreambox b.v dus. Omdat je op elke locatie een sat nodig hebt Als je tegelijk los van elkaar wilt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...