Ga naar inhoud


Instellen Tuners A & B


q

Aanbevolen berichten

Wat ik ook instel ,ik krijg tuner A met rotor niet aan de praat.Ik werk met Pli en mijn instellingen van de tuners zijn als volgt:

- Tuner A

Rotor : Usals

Configuratie modus : eenvoudig

Lengte en breedtegraad zijn ingevuld zoals het hoort.

 

- Tuner B

Configuratie modus : eenvoudig

Modus diseqC : A/B/C/D

Poort A,B,C,D respectievelijk 13°,19,2°,23,5° en 28,5°

Voltage en 22KHZ : ja

Verstuur diseqC enkel bij Satelliet wijziging : neen

 

De vraag is natuurlijk,welke wijziging moet ik aanbrengen om mijn rotor bij tuner A te activeren?

 

Dank voor antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Duolist,

 

Had ik al gedaan en heb het nu opnieuw geprobeerd,echter tevergeefs.Wat me opvalt is dat de kanalenlijst van de overige satellieten niet oplichten maar duister blijven.Ergens een verkeerde instelling,maar welke natuurlijk?Dankbaar voor hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rotor met een dual LNB.

A op Usals en B op tweede kabel.

 

Werkt goed.

 

Uiteraard wel de kabel van de rotor op A zetten.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: q
Wat bedoel je hiermee:"Een aantal satellieten hebt toegewezen aan het LNB-nummer?".

Veel duidelijker kan ik het niet vragen.
Je moet in de Tuner-A configuratie de gewenste satellieten wel toewijzen aan de draaiende schotel, net zoals je dat (hopelijk) bij Tuner-B hebt gedaan.

Origineel bericht van: q
'k Heb altijd gewerkt met een draaibare schotel en aan deze configuratie heb ik niets gewijzigd.

Nu ben ik even de draad kwijt: het werkt toch niet? Of wel nu? Of heeft het gewerkt en nu plotseling niet meer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Duolist,

 

'k Heb tot op heden steeds mijn draaibare antenne gebruikt en deze toegewezen aan tuner-A.Tuner-B stond op doorlussen naar tuner-A.Met mijn vaste antenne met 4-LNB's erbij heb ik nu de configuratie zoals hierboven reeds aangegeven.Moet ik nu de LNB van mijn draaibare antenne een nummer geven,vb.LNB-5 of moet ik iedere satellietpositie bij mijn draaibare schotel een nummer geven?Opnieuw bedankt voor uw moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Ga naar de configuratie van tuner A en zet die op geavanceerd.

Vervolgens kies je Astra 1, koppelt die aan LNB 1, stelt die LNB geheel in c.f. je USALS-settings.

Klik even op OK om alles vast te leggen, en ga weer terug naar de Tuner A configuratie. Daar kies je nu achtereenvolgens alle satellieten die je wilt kunnen gebruiken en koppelt die aan dezelfde LNB 1.

OK en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...