Ga naar inhoud


[Humax IR Fox - C] Afstandsbediening defect


Zilverster

Aanbevolen berichten

@All,

 

[Humax IR Fox - C] Afstandsbediening defect

 

 

Een veel verkochte ontvanger.

 

Het gaat hier om een Humax IR fox - C cabel ontvanger waarvan de bijbehorende afstands bediening defect is.

 

Natuurlijk kan men dan een nieuwe afstands bediening bestellen, maar een zoektocht leverde toch nog een behoorlijke hoge prijs op voor een vervanger.

 

Als nood oplossing heb ik eerst een afstands bediening van een Humac 5400 schotel ontvanger geprobeerd, die ook leek te werken, maar gezien ik die nodig ben voor de schotel ontvanger bleef ik zoeken naar een andere oplossing.

 

Op een bepaald moment heb ik een 2 tal 6 in 1 universele afstands bedieningen gekocht bij de Action voor zo'n 1 - 2 Euro per stuk. In dit geval gaat het om een die aan de voorkant een blauw kleurige verpakking heeft en waarvan de importeur uit Roosendaal blijkt te komen.

 

Dan begint de ellende, het zoeken van de juiste code voor de Humax IR Fox - C, deze was niet aangegeven in het bijgeleverde overzichtje.

 

Eindelijk dan toch resultaat en tijd om deze code met jullie te delen :

 

Code > 505

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Wellicht niet helemaal de bedoeling van dit stukje, maar AB werken over het algemeen met keramische resonators( kristallen) op of rond 455 KHZ, zijn vrijgoedkoop.

 

Een ander probleem wat zich kan voordoen is dat de toetsen geen goed kontakt meermaken met de printplaat.

Dit komt omdat er grafiet op die rubber rondjes is geverfd oid wat wegslijt.

 

Een oplossing daarvoor, is om een mal temaken van de bevenkant met de gaatjes. letwel op spiegelbeeldig etc.

Dan neem je iets als boeklon, of andere zelfklevende plastic

Dat knip je ook uit in de goede vorm, en als laatste alufoil, dat leg je als een geheel over het rubber ding, dan de boeklon met uiteraard gaatjes erin, met de plakkant op het rubber.

 

Als het goed gedaan is werkt de AB weer als vanouds, zelfs nog beter.

Heb het zelf zo gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chelloanarchist,

 

 

Citaat:
Wellicht niet helemaal de bedoeling van dit stukje

 

 

Maakt niet uit, iig een aardige aanvulling voor mensen die willen repareren cool ...........

 

Mij ging het meer om een goedkope alternatieve oplossing, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...