Ga naar inhoud


Ondertitels bij AVI worden vaak niet opgepakt


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig aan seizoen 7 van House MD in avi formaat, in de map staan ook de srt ondertitels, deze hebben exact dezelfde naam. In de open pli worden de ondertitels meegenomen door 2 keer op geel te drukken.

 

Het vreemde is dat het met de ene aflevering wel lukt en andere niet, dan is de ondertitel niet beschikbaar maar als ik bestand op de PC met vlc afspeel wordt de ondertitel netjes meegenomen.

 

Wat kan de oorzaak zijn?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb hetzelfde probleem.

AVI-bestanden (XVID, zie bijlage), in dezelfde map staat het ondertitelingsbestand met dezelfde bestandsnaam.

Je ziet dat VLC op de PC de ondertiteling automatisch herkend, maar op de Dreambox met de VLC plugin geen ondertiteling.

Ook niet als ik op de audioknop druk (geel is dan niet beschikbaar) of de TEXT knop (dan krijg ik rechtsboven het symbool dat het niet mogelijk is) en twee keer geel slaat helemaal nergens op want dat is pauze.

 

Dus hoe krijg ik dat nu voor elkaar?

 

Moet in de instellingen van de VLC plugin ondertitel overlay nu juist op 'ja' of 'nee' staan?

 

Als ik de avi's moet omzetten naar een ander formaat zou ik dat ook prima vinden, maar welk formaat is het beste te gebruiken en met welk programma kan ik dat dan omzetten?

post-33201-1318262148,4053_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel is er met externe srt's inderdaad een probleem bij PLi. Die spelen niet af... of heel laat (plotseling na een kwartier of zo). Dit is ontstaan nadat er een fix gecommit is voor een deadlock (vasthangen van je box) in servicemp3.cpp. Hier wordt momenteel nog naar gekeken.... maar servicemp3.cpp is echt niet structureel geschreven dus het ene levert weer een verrassing voor het andere.

 

Als je met een programma op de PC de srt in de file inbakt dan speelt hij (momenteel) wel goed af.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel spelen de srt's wel weer af bij PLi (sinds gisteren). Om ze te starten is er soms wel een stepskip nodig... dus ondertitel aanzetten en dan ff 15 seconde de film terugskippen en je moet ze kunnen zien.

 

Het probleem zit hem in een bug bij gstreamer. Daar zal het opgelost moeten worden om dit goed werkend te krijgen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Momenteel spelen de srt's wel weer af bij PLi (sinds gisteren). Om ze te starten is er soms wel een stepskip nodig... dus ondertitel aanzetten en dan ff 15 seconde de film terugskippen en je moet ze kunnen zien.

Het probleem zit hem in een bug bij gstreamer. Daar zal het opgelost moeten worden om dit goed werkend te krijgen.


Ik heb ook al een tijdje dat de ondertitels die ingebakken zitten in een iso of dvd maar wel te selecteren zijn het helemaal niet doen .
Heeft dat ook met die gstreamer te maken?
Losse srt's doen het wel bij mij.

mvg Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste openPli beta's werken bij mij zowel losse srt ondertitels als ingebakken. Alleen is er af en toe een stepskip nodig om ze te kunnen zien. Wat betreft ondertitels voor DVDs dat is enige tijd geleden al opgelost zover ik weet -en- momenteel in ieder geval voor de ET9000 met een HD skin dankzij de laatste driver updates. Het kan zijn dus dat je voor ondertitels bij DVDs een SD skin nodig hebt... (driver issue).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...