Ga naar inhoud


Dillemma: ik zoek een goede HD-filmcamera


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken naar een goede HD filmcamera van zo rond de 3 a 4oo euro. Hoewel smaak natuurlijk erg persoonlijk is gaat het mij vooral om de kwaliteit van de opnames alswel de zoom-functie. Verdere toeters en bellen maken mijn niet zo veel uit. Volgens mij bestaan er vandaag de dag geen slechte toestellen meer ?? Een vriend van mij heeft recentelijk de panasonic sd-hc60 gekocht en die opname's waren erg scherp !

 

1. Wie heeft een goede tip waar ik op moet letten ?

2. Is er misschien een site waar ik toestellen met elkaar kan vergelijken (eventueel via pm indien er geen reklame gemaakt mag worden) ?

 

alvast bedankt voor de tips...

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht buiten je budget, maar wellicht gelijk 2 vliegen in 1 klap.

 

Een moderne spiegelreflex camera kan tegenwoordig ernstig fraai 1080p filmen, persoonlijk vind ik dat ze dat zelfs mooier (betere lens) en beter (kleuren) doen dan een 'normale' filmcamera.

En je hebt dan ook tevens de vrijheid om met diversen lenzen te spelen.

 

Kijk maar eens op Youtube.

Voorbeelden (EOS 550D)

http://youtu.be/L7EytbTXuSY?hd=1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

sorry dat ik het zeg, maar een fototoestel die kan filmen.

heb er ook ééntje een sony A580.

dat is full hd , maar dat mag je niet vergelijken met een camera.

mijn sony full hd videocamera is 200% beter qua beeld...dus ...

 

ga maar voor een apart.

sony is heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
sorry dat ik het zeg, maar een fototoestel die kan filmen.
heb er ook ééntje een sony A580.
dat is full hd , maar dat mag je niet vergelijken met een camera.
mijn sony full hd videocamera is 200% beter qua beeld...dus ...

ga maar voor een apart.
sony is heel goed.



Ik denk dat je je aardig kan vergissen in de beeldkwaliteit. Een serieuze hobbyist gebruikt, als het om beeldkwaliteit gaat, veel liever een Canon 5DII, 7D, 60D of 600D. Je hebt absoluut niet het bedieningsgemak (het blijft een fotocamera) maar qua beeld moet je van heel goede huize komen om dit te evenaren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

wel winwiz,

ik wil wel eens een proefje doen voor jou wink

 

op die fotocamera's zit een lichte korrel op het beeld, plus een fototoestel die filmt kan volgens mij niet automatisch focussen...

 

als ik een echte HD filmcamera neem en eens stuk film en dan met de laatste sony fotocamera film, dan is er duidelijk verschil..moet je geen expert voor zijn om te zien wink

 

maar wat heel goed lukt met je fototoestel is een stilstaande actie doen : bv je zet je camera op een tafel, en filmt de tuin, zonder dat er dingen heen en weer lopen....dan wel, maar zodra je die vast neemt en/of er zijn dingen die ver en dicht bewegen dan zie je het...trust me on that...

 

natuurlijk is het beeld niet slecht, maar 2X dezelfde shots met een fototoestel of filmcamera, dan zie je het verschil duidelijk.

 

uiteraard, de ene zal wel meer perfectie willen dan de andere, maar ik wil op mijn grote full hd tv een perfect gelikt beeld...en dat bereik je niet met een fototoestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
wel winwiz,
ik wil wel eens een proefje doen voor jou wink

op die fotocamera's zit een lichte korrel op het beeld, plus een fototoestel die filmt kan volgens mij niet automatisch focussen...

als ik een echte HD filmcamera neem en eens stuk film en dan met de laatste sony fotocamera film, dan is er duidelijk verschil..moet je geen expert voor zijn om te zien wink

maar wat heel goed lukt met je fototoestel is een stilstaande actie doen : bv je zet je camera op een tafel, en filmt de tuin, zonder dat er dingen heen en weer lopen....dan wel, maar zodra je die vast neemt en/of er zijn dingen die ver en dicht bewegen dan zie je het...trust me on that...

natuurlijk is het beeld niet slecht, maar 2X dezelfde shots met een fototoestel of filmcamera, dan zie je het verschil duidelijk.

uiteraard, de ene zal wel meer perfectie willen dan de andere, maar ik wil op mijn grote full hd tv een perfect gelikt beeld...en dat bereik je niet met een fototoestel.


Je gaat toch niet uit van een filmpje op Youtube? Maar het ligt helemaal aan de kwaliteit van de videocamera...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

baneen gij, youtube is niet te vergelijken :-)

 

heb zelf een sony alpha 580 fototoestel

en een HDR-FX1000E

 

beide naast elkaar op tafel, laten opnemen.

eerst stilstaande shots, dus vast frame en geen zware bewegingen.

 

dan kids in de tuin gefilmd die heen en weer lopen, beide naast elkaar op statief.

 

duidelijk is dat beide beelden niet te vergelijken vallen.

ik kijk op pc en op tv.

 

ook de test gedaan met mijn zus haar videocamera : HDR-PJ50VE

 

fototoestel kwam er zwak tussen uit...maar winwiz...het blijft een open discussie..ik ken zelfs mensen die het verschil tussen vtm en vtm HD niet zien...tja.

 

ik blijf er gewoon bij : filmen met fototoestel is leuk maar verwacht niet een gelijkaardig beeld als een videocamera.

 

je kan nu met sommige auto's ook 4X4 krijgen als semi jeep, maar éénmaal het echte werk kunnen die bakken ook niet mee..

 

by the way, die linken in youtube, da eerste, ze zouden die mensen die beelden gaan laten vergelijken in den bak moeten gooien :D

op 2 min komen ze de kerk binnen, links dof en donker, rechts prachtig licht, natuurlijk de ene zaal is verlicht de kerk niet..da zijn vergelijkingen van mijn voeten dat ze daar tonen en iedereen die een beetje filmt ziet direct dat dit geen beelden zijn om te vergelijken..totaal andere weerscondities, andere lichtinvallen,... kan er nog 10 noemen crazy

 

anders als je niet ver woont, kom maar af, we doen die test samen wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
baneen gij, youtube is niet te vergelijken :-)

heb zelf een sony alpha 580 fototoestel
en een HDR-FX1000E

beide naast elkaar op tafel, laten opnemen.
eerst stilstaande shots, dus vast frame en geen zware bewegingen.

dan kids in de tuin gefilmd die heen en weer lopen, beide naast elkaar op statief.

duidelijk is dat beide beelden niet te vergelijken vallen.
ik kijk op pc en op tv.

ook de test gedaan met mijn zus haar videocamera : HDR-PJ50VE

fototoestel kwam er zwak tussen uit...maar winwiz...het blijft een open discussie..ik ken zelfs mensen die het verschil tussen vtm en vtm HD niet zien...tja.

ik blijf er gewoon bij : filmen met fototoestel is leuk maar verwacht niet een gelijkaardig beeld als een videocamera.

je kan nu met sommige auto's ook 4X4 krijgen als semi jeep, maar éénmaal het echte werk kunnen die bakken ook niet mee..

by the way, die linken in youtube, da eerste, ze zouden die mensen die beelden gaan laten vergelijken in den bak moeten gooien :D
op 2 min komen ze de kerk binnen, links dof en donker, rechts prachtig licht, natuurlijk de ene zaal is verlicht de kerk niet..da zijn vergelijkingen van mijn voeten dat ze daar tonen en iedereen die een beetje filmt ziet direct dat dit geen beelden zijn om te vergelijken..totaal andere weerscondities, andere lichtinvallen,... kan er nog 10 noemen crazy

anders als je niet ver woont, kom maar af, we doen die test samen wink



Is de vergelijking die je maakt niet een beetje zoek?

De sony HDR-FX1000E kost rond de € 3300 tegenover een Alpha 580 die nog ruim onder de € 1000 zit met lens.

Zo'n videocamera koop je niet zomaar, dan moet je echt weten wat je wilt en moet je er mee om weten te gaan. Kortom voor de serieuze hobbyist.

Overigens heb veel gewerkt met o.a. Ikegami dus ik heb de nodige ervaring

Een leuk stukje uit de eerste de beste review die ik tegen kwam over de Alpha:

Het is verbluffend om te zien hoe goed de kwaliteit van de video functie in deze camera is. Vele malen lichtgevoeliger en met beduidend minder ruis dan veel duurdere videocamera's.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann
Origineel bericht van: winwiz

Is de vergelijking die je maakt niet een beetje zoek?

De sony HDR-FX1000E kost rond de € 3300 tegenover een Alpha 580 die nog ruim onder de € 1000 zit met lens.

Zo'n videocamera koop je niet zomaar, dan moet je echt weten wat je wilt en moet je er mee om weten te gaan. Kortom voor de serieuze hobbyist.

Overigens heb veel gewerkt met o.a. Ikegami dus ik heb de nodige ervaring

Een leuk stukje uit de eerste de beste review die ik tegen kwam over de Alpha:

Het is verbluffend om te zien hoe goed de kwaliteit van de video functie in deze camera is. Vele malen lichtgevoeliger en met beduidend minder ruis dan veel duurdere videocamera's.



vergelijking zoek, niet echt hé.
want met mijn zus haar gewone sonycam had ik toch beter beeld.

ik weet niet waarom de mensen dat zo schrijven, maar ik heb die echt in handen en ik vind het materiaal niet wooowwh genoeg om te zeggen : de middenklassen videocamera heeft gelijk beeld..

maar natuurlijk het ligt misschien wel aan ik die niet kan filmen met dat toestel confused:D

alle gekheid, ik heb hem hier en ik zal zeker daar nooit mee filmen omdat het gewoon niet goed genoeg is.
natuurlijk kan de canon betere kwaliteit geven dan de sony, daar spreek ik mij zeker niet over uit, want ik heb die niet en nooit in real live zien werken.

ik zal eens een filmke maken met de a-580 en ergens posten.
ik stuur je wel een pm'ke waar je die kan afhalen, kan je zelf effen zien wat ik bedoel. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt genoeg zien op internet zoek maar eens op short films canon 5d Het blijft behelpen met de kwaliteit vanaf internet, maar goed....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een fototoestel voor de foto's (40D) en een HD-videocamera voor het bewegende beeld (HRD-FX7).

 

De HD videocamera kan ook foto's nemen, en de 40D kan geloof ik ook bewegende beelden doen.

 

Echter alleen al uit ergenomische overwegingen gebruik ik de camera's waarvoor ze primair bedoeld zijn.

 

Ik zag kort geleden iemand in Sarlat met een Ipad filmen, je hebt dan wel een hele grote monitor voor beeldcontrole. :D

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

haha,

 

met een ipad zie ik je al lopen......

man man.....

 

maar ceesv, heb je al eens een test gedaan met je fototoestel?

en daarnaast je camera.

 

dan kan je beide dingen hetzelfde laten opnemen op hetzelfde moment..beter vergelijking kan je niet hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 40D doet geen video....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...