Ga naar inhoud


Schotel met 4 tv,s


jiskefet

Aanbevolen berichten

 

Ik wil een schotel voor mijn TV signaal ik heb namelijk een slecht kabelsignaal en maar 3 HD zenders .

 

Ik heb natuurlijk een schotel met ontvangstkop nodig maar als ik 4 tv's wil aansluiten wat heb ik dan eventueel verder nog nodig ,TV's moeten wel onafhankelijk kunnen schakelen .

 

Ik heb een plasma met CI s tuner ,daar zou ik eventueel geen ontvanger nodig hebben ?

 

Alvast bedankt Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

De allereerste vraag dan: welke zenders wil je per sé kunnen ontvangen? Uit het antwoord kun je halen, welke satelliet(en) belangrijk is/zijn.

 

In principe is het zo, dat als je 4 tv's wilt aansluiten, je een quad LNB nodig hebt, 4 satelliet tuners en ook 4 abonnementskaartjes. Jouw tv heeft kennelijk een satelliet-tuner, maar is dat DVB-S of DVB-S2 (HD)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Bedamkt ,

 

Alle Nederlandse zenders , Belgie en Animal planet ,NG ,alles zoveel mogelijk in HD

 

Ik wil de Panasonic 50VT 30 gaan kopen (als de verbouwing klaar is ) deze heeft een DVB-S HD tuner.

 

Toch 4 tuners nodig ? Voor mn Panasonic met DVB S tuner heb ik toch geen tuner nodig ,wel een CI module ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jiskefet

 

Om alle Nederlandse zenders te kunnen ontvangen op 4 TV’s heb je een duo-lnb Astra 1-Astra 3 nodig met 4 aansluitingen. Deze duo-lnb quad is verkrijgbaar in de uitvoering van CanalDigitaal duo-lnb quad ten behoeve van de Triax 64cm schotel voor ongeveer 59 euro maar is ook verkrijgbaar als de LNB Duo Astra 1/3 Quad Maximum AMBQ 24 voor een 80-90cm schotel voor ongeveer 60 euro.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Daarmee kan TS inderdaad uit de voeten, kijkende naar de wensen. In principe is een 64cm dish voldoende hiervoor icm een quad duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jiskefet


Bedamkt ,

Alle Nederlandse zenders , Belgie en Animal planet ,NG ,alles zoveel mogelijk in HD

http://www.flysat.com/astra19.php
http://www.flysat.com/canaldigitaal.php (19,2°E)
DVB-S MPEG 2

http://www.flysat.com/astra23.php
http://www.flysat.com/canaldigitaal23e.php
DVB-S MPEG 2
DVB-S MPEG 4
DVB-S2/QPSK MPEG-2
DVB-S2/QPSK MPEG-4/(HD)
DVB-S2/8PSK MPEG 4/(HD)
Origineel bericht van: jiskefet

Ik wil de Panasonic 50VT 30 gaan kopen (als de verbouwing klaar is ) deze heeft een DVB-S HD tuner.

Panasonic TX-P50VT30 specificaties

TV tuner
• Geïntegreerde tuners: PAL -B/G/H, -I, -D/K: SECAM -B/G, -D/K, L/L’, DVB-T, DVB-T (MPEG4-AVC [H.264]), / DVB-S/S2 (MPEG4-AVC [H.264]), DVB-C (MPEG4-AVC [H.264])
• Teletekst ontvangst: 1.500 pagina’s

Beeld
• Contrast: Infinite Black Pro (5.000.000 : 1 Native Contrast)
• Motion technologie: 600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro
• Schermafmetingen: 50 inch (127 cm) diagonaal
• Panel: G14 Progressive Full-HD NeoPlasma
• Filter: High Contrast Filter Pro (AR Filter)
• Kijkhoek: Maximale kijkhoek
• Responssnelheid: 0,001 msec. (Ontlaadtijd nadat het stuursignaal van het panel is uitgezonden.)
• resolutie: Full HD 1.920 x 1.080 (16:9)
• Toepasbaar scanformat: Full HD 1080p (alleen via HDMI), 1080i, HD 720p, SD 576i/p, 480i/p
• Resolutie bewegende beelden: 1080 lijnen
• 24p Smooth Film/Playback
• Schaduwgradaties: 6.144 gelijkwaardige gradatiestappen
• Deep Colour (10/12-bit)
• x.v. Colour
• THX mode: 3D/2D
• isf Modus (met geavanceerde calibratie)
• Super Resolutie
• 3D Colour Management
• Beeld mode: Dynamisch / Normaal / THX / Cinema / Spel / Foto / Pro1 / Pro2 / ISFccc
• V-Real: Vreal 3D

Full HD 3D
• 3D Panel
• 3D 24p Film Weergave / Smooth Film
• 2D naar 3D Conversie
• 3D Image Viewer
• 3D brillen: 2 stuks bijgesloten

Geluid
• Luidsprekers: 2 x 6 Watt, 1 x 10 Watt (Woofer), 3 luidsprekers
• Geluid mode: Muziek/Spraak/Gebruiker
• Virtual Surround: V-Audio ProSurround 2.1
• Dolby Digital / dts / CoNEQ Dolby Digital Plus / DolbyPulse / dts2.0 / dts Digital Out / CoNEQ

Aansluitingen
• CI (Common Interface): CI+
• VIERA Image Viewer: AVCHD / SD-VIDEO / Motion JPEG [Lumix] / MP4[Xacti] / DivXPlusHD / WMV / JPEG / MPO / MP3 / AAC / WMA weergave
• USB: 3x (1 zijkant, 2 bovenkant); Opslagmedia / Toetsenbord / WiFi-adapter / HD-Skypecam / USB-HDD Opname
• USB HDD / SD-kaart Opname (USB HDD / SD-kaart)
• HDMI Input/ Ondersteuningstoepassing: 4x (zijkant)/ Audio Return Channel (Ingang 2)
• Composiet video ingang: AV2 CVBS m.b.v. kabeladapter (onderkant)
• Component Video ingang: RCA telefoontype m.b.v. kabeladapter (onderkant)
• Audio-ingang (voor HDMI, Composiet, Component): RCA telefoontype m.b.v. kabeladapter (onderkant)
• Scart (21-pin) in/uit: AV1: AV In/Uit, RGB In, Q-Link m.b.v. kabeladapter (onderkant)
• LAN aansluiting
• Analoge audio uitgang: RCA telefoontype m.b.v. kabeladapter (onderkant)
• Digitale audio uitgang (optisch): m.b.v. kabeladapter, gedeeld met analoge audio-uitgang (onderkant)
• Hoofdtelefoonaansluiting: 1x (onderkant)
• Service aansluiting

Toepassingen
• Draadloze LAN Adapter(bijgesloten)
• Eco Navigatie
• EPG (nu en volgende)
• EPG voor DVB-T (7 dagen) Gemstar EPG: Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Spanje
• VIERA Connect
• VIERA Tools
• DLNA gecertificeerd
• VIERA Link (HDAVI Control 5)
• Multi Window: PIP/PAP/PAT
• Game mode
• Q-Link
• Off timer
• Kinderslot

Algemeen
• Gemiddeld energieverbruik:
• Power Save Mode
• Voeding: AC 220 – 240 V, 50/60 Hz
• Geschat energieverbruik:
• Energieverbruik standby:
• Afmetingen (B x H x D) (zonder voet): 1.202 x 733 x 50 mm (Diepte panel: 37 mm)
• Afmetingen (B x H x D) (met voet): 1.202 x 768 x 335 mm
• Gewicht zonder voet:
• Gewicht met voet
• One-Sheet-of-Glass Design
• Muurbeugel TY-WK4P1RW


Origineel bericht van: jiskefet

Toch 4 tuners nodig ? Voor mn Panasonic met DVB S tuner heb ik toch geen tuner nodig ,wel een CI module ?

TV + 3 tuners !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ok dat is duidelijk dan

 

1 duo quad

1 Schotel

3 tuners

4 CI modules

 

Moet er geen DiSEqC bij voor het schakelen tussen de 2 satellieten of zit dit in de duo LNB?

 

Welke tuner (SD kwaliteit voor kinderkamer en keuken)heeft een probleemloze en simpele werking ?

 

Is er in Rotterdam of de directe omgeving een zaak die jullie kunnen aanbevelen mag ook via PM

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jiskefet

3 tuners
4 CI modules
Dat niet persé nodig. Als je tuners kiest die zijn voorzien van een geschikte kaartlezer heb je alleen een CI module nodig voor de TV, niet voor de losse tuners.

De duo lnb heeft een ingebouwde diseqc schakelaar.
SD tuners zijn niet meer aan te bevelen aangezien steeds meer SD kanalen in MPEG4 uitzenden waarvoor ook een HD ontvanger nodig is. De verwachte economische levensduur van SD ontvangers is daardoor zeer beperkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jiskefet

Ok dat is duidelijk dan

1 duo quad
1 Schotel
3 tuners
4 CI modules

Moet er geen DiSEqC bij voor het schakelen tussen de 2 satellieten of zit dit in de duo LNB?


Mijn persoonlijke visie : Als je een duo LNB gaat gebruiken (ingebouwde DiSEqc), wordt eventuele uitbereiding met de Engelse (HD) zenders mogelijk wat lastiger. Als je voor een losse LNB opstelling kiest met dito schotel, is het eenvoudiger om 1 of meerdere tuners ook te voorzien van de engelse zenders. Je hebt natuurlijk ook 4x een CD kaart met Abo nodig, maar voor 4 tuners is de mogelijkheid van intern sharen wellicht interessant (de TV kan daar waarschijnlijk niet aan meedoen). Je moet daarvoor natuurlijk wel de juiste tuners hebben.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Je kunt bij een CDS abonnement meerdere kaarten verkrijgen, welke tegen een geringe(re) vergoeding ook geactiveerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jiskefet

Hoe werkt dat intern sharen dan , heb ik dan minder tuners nodig ?

Ik heb ook 4 CD kaarten nodig , kan ik die apart bij kopen of bestellen als ik een abbo afsluit ?


Je kan met een clone+ of met Linux-bakken met cccam met één kaart de tuners voorzien van de juiste abbo info, zodat je op alle 4 de tuners kan kijken naar hetzelfde pakket. Afhankelijk van welke pakketten je wilt ontvangen op je tuners kan dat interessant zijn. Extra kaarten op een abbo kan ook tegen geringe kosten, maar dan heb je b.v. al geen HD pakket erop en moet je dat alsnog nemen. Kijk ook maar eens bij CD welk pakket interessant zou zijn en/of je overal dezelfde wil.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...