Ga naar inhoud


Moet openpli rebooten na Rytec EPG ?


pirrewit

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: MiLo
Het voordeel van niet hoeven rebooten is, uh, dat je niet hoeft te rebooten.


Ja gezien andere antwoorden op mij berichten over OpenPli onthouw ik me maar van commentaar.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Mike dit verkeerd bedoelt. Maar laat ons eerlijk zijn, het is toch een groot voordeel dat de box niet herstart moet worden nadat je automatisch of manueel de EPG inleest?

Ik kan me voorstellen dat je dit manueel doet via applicatie menu en dan kun je meteen weer verderkijken naar de TV zonder dat je een paar minuten moet wachten tot de box gestart is.

Of je bent aan het opnemen of er staat een timer ingesteld en dan moet ie ineens herstarten.

Of je gebruikt je box in het netwerk voor het één of ander en dan ben je ineens je verbinding kwijt omdat ie telkens moet herstarten nadat de EPG ingelezen is.

 

Ryan

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sigma bedoelt zeker wat is het verschil tussen auto rebooten bij newnigma en enigma moeten herstarten bij open pli.

Om eerlijk te zijn zie ik ook geen onderscheid toch?

grt

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar enigma moet niet herstart worden bij OpenPli om de epg zichtbaar te maken na het inlezen ervan of heb ik ergens de vraag niet goed begrepen?

 

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
Sigma bedoelt zeker wat is het verschil tussen auto rebooten bij newnigma en enigma moeten herstarten bij open pli.


Enigma hoeft helemaal niet te rebooten na een EPG update. Niet handmatig en niet automatisch.

Sterker nog, in die paar minuten dat de import nog loopt kun je de nieuwe EPG al gebruiken, je ziet hem binnenlopen op de verschillende zenders, alsof hij van de sateliet komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In DCC stond vandaag de EPG .dat van 21.05 en enkel na enigma herstart stond er 23-05

Als ik in DCC de epg .dat van 23-05 wil zien moet ik enigma herstarten toch. Of begreep ik Littlesat verkeerd.

Bij mij was dit althans de oplossing .

Ik wil in DCC kunnen zien of vandaag alles goed is gelopen met de rytec epg.

grt

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke maar wat kan (of is) dan de rede zijn dat het bij Newnigma2 wel gebeurd!

 

Of is dit een foutje van de image bouwer?

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
Ik wil in DCC kunnen zien of vandaag alles goed is gelopen met de rytec epg.


Dat kun je niet zien aan epg.dat (op geen enkel image, dus ook niet op newnigma). Aan de epg.dat kun je alleen zien wanneer enigma2 voor het laatst 'normaal' afgesloten is.

Als je de EPGImport plugin opent zegt hij wanneer de laatste import was en hoeveel EPG events dat opleverde.

Nogmaals: epg.dat wordt op geen enkel image gebruikt voor opslag van EPG terwijl de box nog draait. Als enigma2 afsluit schrijft hij hem, als enigma2 opstart leest hij hem, en daartussenin wordt er helemaal niks met epg.dat gedaan. Niet in OpenPLi en ook niet op andere images.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Oke maar wat kan (of is) dan de rede zijn dat het bij Newnigma2 wel gebeurd!


Newnigma2 heeft blijkbaar geen enkele mogelijkheid om EPG data in te laden, anders dan van epg.dat of satelliet.

De plugin probeert drie verschillende "patches", en als het image hem geen enkele mogelijkheid biedt, dan valt hij maar terug op de traagste en vervelendste methode: Een nieuwe epg.dat schrijven en enigma2 herstarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort had ik newnigma en epg binnenhalen iedere dag om 09.00 hrs.

Om 09.20 ging ik dan eens kijken in DCC (box af)en zie dan de datum van vandaag en het uur staan en een bestandsgrote. Dan ging ik ervan uit dat alles goed gelopen is. Als er nu nog steeds de datum van gisteren stond en een uur en een bestandsgrote dan ging ik ervan uit dat er iets goed fout was met binnenhalen van de Epg vandaag.

Ook gebeurde het dat er nog een epg temp stond op datum van vandaag. In newnigma betekende dat het binnenhalen nog bezig was.

Met dit in gedachte ging ik vandaag in DCC met openpli kijken en zag nog de epgdat met datum van eergisteren en ging er dan van uit dat ik al 2 dagen geen actuele EPG meer had.

Fout geredeneerd maar ik wist niet beter. Eerst na enigma herstart had ik de huidige datum.

Dus alhoewel de box de juiste EPG had kon/kan ik bij openpli niet zien in DCC of hij vanmorgend epg heeft opgehaald.

Of ben ik weer helemaal fout?

grt

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je valt in herhaling. Ik dacht dat ik uitgelegd had dat uit "epg.dat" helemaal niks over de EPG import valt af te leiden, maar blijkbaar is dat nog steeds niet aangekomen.

 

Dat dat bij newnigma ooit werkte kwam doordat die moest rebooten.

 

Onder OpenPLi doet de EPGImport plugin helemaal niks met epg.dat, maakt ook geen tijdelijke nieuwe aan, en reboot ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Newnigma team zegt zelf dat ze geen patches aan de Dream CVS code doorvoeren, ze weigeren categorisch om de patch te implementeren die de EPG on-the-fly kan updaten.

Daarom werkt naast de EPG ook teletekst en de ondertiteling beter in PLi.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...