Ga naar inhoud


wie wil helpen schotel uit te richten in groningen?


Gast nicc

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: nicc
Wat bedoel je met SNR rates van 65+ op alle drie de sats? Ben geloof ik nog een leek.


Origineel bericht van: D_liver
Gezien je een beetje discreet wilt zijn ( 55+ flat ) vindt ik een rotor zowieso al "not done" deze zijn niet algeheel geluids-vrij


Om antwoord te geven op je vraag; de signaal-ruisverhouding, SNR of S/N (Engels: Signal to Noise Ratio), is een maat voor de kwaliteit van een signaal waarin een storende ruis aanwezig is. De SNR geeft het vermogen (sterkte) van het gewenste signaal in verhouding tot het vermogen van de aanwezige ruis. Hoe hoger hoe beter dus. De 65 die ik aangaf is de waarde in procenten.

bitch please.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: D_liver
Het is gewoon een gegeven feit dat die technisat schoteltjes weinig regen reserve hebben, dus een beetje bui resulteerd dan al in geen beeld.


Denk dat het probleem hem zit in het uitrichten. Ik heb met een maat van me al 2 multytenne's uitgericht, waarbij we met een iPhone de SNR rates uitlezen, tijdens het scherp stellen van de schotel. Met beide set-ups is blijkbaar genoeg "regen reserve" aangezien afgelopen weken het beeld nog nooit is weggevallen. Feit is dat je rekening moet houden met de LNB skew.

bitch please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...