Ga naar inhoud


[DM800HD] hoe moet ik CCcam installeren


Boety

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen met het installeren van Cccam. Ik heb een dreambox 800 pvr met gemini project 2 versie 5. Als ik in de map var /etc kijk dan zie ik alleen een file Cccam_info.xml. Ik zie dus geen Cccam.cfg. Hoe kan ik nu cccam installeren??

Link naar reactie
Delen op andere sites


1.unzip the CCcam zip file

2.upload using Dcc or total comander CCcam.ppc in /var/bin/ and set chmod 755

3.upload CCcam.cfg in /var/etc/

4.Edit CCcam.cfg with your C and F line and listen port

5.upload CCcam.sh start script in /var/script/ and set chmod 755

6.reboot

7.push blue button, select CCcam from list and make start,restart cam

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
1.unzip the CCcam zip file
2.upload using Dcc or total comander CCcam.ppc in /var/bin/ and set chmod 755
3.upload CCcam.cfg in /var/etc/
4.Edit CCcam.cfg with your C and F line and listen port
5.upload CCcam.sh start script in /var/script/ and set chmod 755
6.reboot
7.push blue button, select CCcam from list and make start,restart cam


Op de enigma2 ontvangers moet je mips gebruiken in plaats van ppc. Je laat hier een beschrijving zien, betreffende een enigma 1 ontvanger. Daarbij staat meestal CCcam.cfg in /etc i.p.v. /var/etc.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
pli immage op je box flashen daar kun je cccam downloaden


Of Newnigma in je box flashen, daar zit die staandaard al in smile

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
...
2.upload using Dcc ...
...


hmm. Waarschuwing: echt pedante mededeling volgt.

DCC gebruikt Telnet.

Als je Telnet gaat Wikipediën dan zie je dat Telnet als zeer onveilig beschouwd wordt als protocol wegens niet geëncrypteerd en afluisterbaar (inbegrepen user en vooral password), en dat men beveiligde protocols aanraadt zoals bv SSH.

Je kan dus beter PuTTY gebruiken om te praten met je box in SSH of Filezilla om te FTP-en.

Om die reden gebruik ik DCC niet (schijnt wel behoorlijk makkelijk te zijn, maar moeilijker gaat ook en is eigenlijk fijner omdat je er meer van leert snappen).

NB ik ben een Linux-newbie en ik gebruik PuTTY en Filezilla sinds 4 dagen. Ik ben er wel al in geslaagd een interne in-house cardsharing te regelen van mijn TVV kaart tussen mijn 800 en mijn 8000. Ik ben dus zeer duidelijk een geval van een newbie die expertadvies geeft. ;-)

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikdk
Origineel bericht van: Stefaand
...
2.upload using Dcc ...
...


hmm. Waarschuwing: echt pedante mededeling volgt.

DCC gebruikt Telnet.

Als je Telnet gaat Wikipediën dan zie je dat Telnet als zeer onveilig beschouwd wordt als protocol wegens niet geëncrypteerd en afluisterbaar (inbegrepen user en vooral password), en dat men beveiligde protocols aanraadt zoals bv SSH.

Je kan dus beter PuTTY gebruiken om te praten met je box in SSH of Filezilla om te FTP-en.

Om die reden gebruik ik DCC niet (schijnt wel behoorlijk makkelijk te zijn, maar moeilijker gaat ook en is eigenlijk fijner omdat je er meer van leert snappen).

NB ik ben een Linux-newbie en ik gebruik PuTTY en Filezilla sinds 4 dagen. Ik ben er wel al in geslaagd een interne in-house cardsharing te regelen van mijn TVV kaart tussen mijn 800 en mijn 8000. Ik ben dus zeer duidelijk een geval van een newbie die expertadvies geeft. ;-)


Mag ik als opmerking plaatsen, dat telnet gewoon lokaal geen risico geeft. Het wordt anders, dat je via wan ( world wide web ) telnet gebruikt. Telnet is namelijk zo lek als een mandje. Dan kun je veel beter SSH gebruiken. Let wel: Bij gebruik van SSH is een wachtwoord vereist. Standaard zit er geen wachtwoord in de enigma 2 image.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
... Let wel: Bij gebruik van SSH is een wachtwoord vereist. Standaard zit er geen wachtwoord in de enigma 2 image.
Met vriendelijke groet, paardengek


klopt. Je hebt wel een wachtwoord nodig als je CCcam intern in-house gaat sharen.

Dan kan je een eerste korte sessie in telnet opstarten (eerste telnet toelaten in windows7) met als enige bedoeling PASSWD in te geven om een paswoord toe te kennen. Daarna kan je Telnet weer desactiveren. Of je kan het wachtwoord instellen met de applicatie 'wachtwoord wijzigen'. En dan kan je SSH gebruiken.

(nog steeds pedant).

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eerst op het net naar een full Cccam

dit ziet er ong. zo uit. "e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz"

dan met dcc zet je dit bestand in de map var:temp

sluit dcc af.

zonder box opnieuw op te starten ga je m.b.v. blauwe knop naar ik meen file exploren.

dan zoek je de map var: temp, hierin staat je gekopieerde bestand."e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz"

onder in beeld staat nu de mogelijkheid installeren.

Nu moet je, als je het goed hebt gedaan bv.Cccam 2.2.1 kunnen selecteren.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boety
moet de chmod van cccam.cfg ook 755 zijn?


Nee, dat geldt alleen voor uitvoerbare bestanden, executables, niet voor config-files.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was ook mijn beeld kwijt; weet niet hoe. standard kreeg ik common interface. na zoeken op forum heb ik nu cccam2.1.4 standard bij opstarten en weer beeld; Echter een week later heeft een van de dochters bekend op de gekleurde knoppen en ergens ok gedrukt met resultaat: weer beeld en geluid weg. ben nu ten einde raad omdat ik niet weet wat er verwijderd is of aangepast is. iemand van de forum een idee?

 

ter info:

ik heb geen linux kennis overigens

ontvanger dm800hdpvr

ik heb beeld op bbc en andere buitenlandse kanalen

BVN is enige nederlandse kanaal met beeld en geluid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...