Ga naar inhoud


[DM500HD] Geen beeld op NED1HD


ruwebol

Aanbevolen berichten

Mijn DM600 ingeruild voor een DM500HD en hierop de laatst PLI gezet. CCcam versie 2.2.1 en config vervangen voor versie 2.1.2 i.v.m mijn mythbackend met sasc-ng. Op de DM500HD draait mijn CCcam met canal digitaal kaartje. Alle zenders werken behalve NED1HD. De duo lnb is ook verbonden met mijn pc/mythtv welke connect met cccam op de dreambox en hierop heb ik wel beeld op NED1HD. De dreambox scant 'm wel, maar toch geen beeld.Bekabeling omwisselen niet direct een optie omdat de pc in de meterkast staat. Signaal ontvangst op de betreffende transponder is 79% en andere werken dus wel op die transponder. In welke richting zou ik het moeten gaan zoeken?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


vreemd, lijkt me als je NED2HD wel ontvang dat ook NED1 dit ook moet doen. mogelijk staat NED1 niet op de CCcam maar op standaard ingesteld. Even naar instellingen, en bij de zender op de softcam instellen

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips
Even naar instellingen, en bij de zender op de softcam instellen


Deze instelling per zender kan ik niet vinden. Met E2 op mijn ipbox wist ik deze nog te vinden, maar op mijn dreambox niet. Hoe kom ik bij deze instelling per zender?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Volgens mij hebben de meeste DM gebruikers maar 1 softcam geïnstalleerd, dus dan hoef je dat niet te doen.

Inderdaad. En zoiets had ik al in een wiki gelezen. Denk dat ik het nu maar even ga proberen door een andere image te flashen.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newnigma2 erop gehad met hetzelfde resultaat..geen NED1HD wel de rest. Van het weekend toch maar even de kabeltjes op de LNB omwisselen, weet het anders ook niet.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt dus aan CCcam 2.1.2. Gezorgd dat mythbackend niet meer kan verbinden met de dreambox (omdat sasc-ng zorgt dat CCcam > 2.1.2 crashed) en CCcam vervangen voor 2.2.4. Hierop werkt NED1HD wel. Linksonder was het dus eigenlijk al te zien omdat CCcam 2.1.2 /dev/sci0 kennelijk niet ziet. Dit verschijnt wel bij de andere zenders.

Zal het gaan proberen met versie 2.1.1. Wordt vervolgd tired

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met versie 2.1.1 hetzelfde probleem dat NED1HD het niet doet. Zou iemand me misschien kunnen uitleggen waarom het wel zou kunnen werken bij een nieuwere versie. Maar dat met mythtv/sasc-ng die inloggen op dezelfde dreambox NED1HD het wel doet? Lees net dat het een optie is om ook op de dreambox CCcam te starten in debug mode en te kijken wat er gebeurd.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...