Ga naar inhoud


t90 met multi diseqc switches


alfred de witt

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: alfred de witt
de emp 16/1 is besteld, de t90 is binnen en nu nog opzoek naar 11 lnb houders want deze waren wel erg duur, 4,75 euri per stuk. Ik zal eens googelen naar wat betere prijzen.


TF 7700 HD PVR, TF 5500 PVR, dreambox 7025, Playstation 3, Panasonic P42G10E TX,

Bij elkaar dik 1000 euro aan ontvangers staan en dan moeilijk doen om een paar houders van bij elkaar iets meer dan 5 tientjes.
ik zal het wel te moeilijk zien
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat om het principe, kijk wat je in handen hebt als een houder ziet en reken dan de prijs terug, hier wordt dik op verdient en daar heb ik dan moeite mee. Als het niet anders kan dan zal ik het geld ervoor moeten betalen maar goedkoop is anders.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt Sjaak, maar dat is niet mijn punt. Als ik 10 cent pers stuk moet betalen en na slim googelen 5 cent heb ik het gevoel te betalen voor wat het daadwerkelijk moet kosten en daar heb ik uiteindelijk geen moeite mee. Als 4,75 de prijs is zal ik ze kopen, als ze ook voor 2,90 te koop zijn heb ik meer het gevoel de reele prijs te betalen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel in elkaar gezet, emp 16/1 ontvangen en 11 extra lnb houders aangeschaft.

Ik heb nog enkele vragen, ik heb de draagarm voor de lnb's met 2x 15cm verlengt om 28,5 a2 en 30w hispa te kunnen ontvangen, is deze 30cm extra voldoende voor dit bereik ?

De emp switch instellen, op optie 3, dus diseqc 1.1 en 16 schakelingen of op optie 4 di 1.2 voor motor besturing ? Ik heb nu een tf7700 hd ontvanger.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
De emp switch instellen, op optie 3, dus diseqc 1.1 en 16 schakelingen of op optie 4 di 1.2 voor motor besturing ? Ik heb nu een tf7700 hd ontvanger.

Je wilt schakelen tussen LNBs, dus motor sturing gaat dan niet werken.
Oftewel: DiSEqC 1.1

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: alfred de witt
De emp switch instellen, op optie 3, dus diseqc 1.1 en 16 schakelingen of op optie 4 di 1.2 voor motor besturing ? Ik heb nu een tf7700 hd ontvanger.

Je wilt schakelen tussen LNBs, dus motor sturing gaat dan niet werken.
Oftewel: DiSEqC 1.1

vGnp


In principe heb je gelijk, maar deze switch kan blijkbaar een motor simuleren zodat je ook Diseqc 1.2 kunt gebruiken. Er zijn namelijk ook van die suffe satelliet ontvangers die alleen maar Diseqc 1.0 en Diseqc 1.2 ondersteunen, met Diseqc 1.1 kom je dan nergens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet de instellingen op diseqc 1.1 en hoop zo de 16/1 emp switch te kunnen laten schakelen.

@ Sjaak, t90 is standaard voor 40graden maar ik wil 30w t/m 28,5e. Ik maak nu de aanpassingen al zodat ik makkelijk de verlengstukjes erop kan schuiven en zo mijn scoop van 40 graden upgrade naar xx graden en hopelijk is dit 60 graden.

Daarom mijn vraag aan diegene die al verlengt heeft hoeveel cm hij buiten de standaard rail uitkomt. Het instellen zal stap voor stap gaan en ik begin met de 2 uitersten en daarna a1,a3,a2 en hb. De rest volgt daarna.

Wellicht bedoel jij Sjaak begin met de middelste lnb 1w thor ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: alfred de witt
Het instellen zal stap voor stap gaan en ik begin met de 2 uitersten en daarna a1,a3,a2 en hb. De rest volgt daarna.

Ik zou beginnen met de middelste positie en dan inderdaad de uitersten. Dan weet je zeker dat je je elevatie en skew ideaal hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

thks Sjaak, ik heb een beugel voor de triax / sab schotel voor 4 lnb's doormidden gezaagd en er een stukje in de lengte richting van afgehaald zodat hij precies in het u profiel past en ik wil hem ook met rvs parkers vast zetten. Beide stukken zijn 15cm en steken aan weerzijden uit. Het mooie is dat ik de lnb houders van de t90 hier op kan zetten. Ik ga komende dagen aan de slag en eerst beginnen met een triax 88 met motor op te hangen met twin lnb. De 2e uitgang zet ik op de 16/1 switch.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begin is er. 1 triax met 4 lnbs vandaag ontmantelt en de beugel voor de t90 opgehangen. Nu de lnb's en de bekabeling gaan opbouwen en daarna kan de t90 op de beugel gezet worden.

post-381-1318262151,3988_thumb.jpg

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet niet boven het dak uitkomen hoor, de schotel komt een heel klein beetje schuin naar rechts te hangen ( vanaf de voorkant gezien). :D

Boven zie je mijn 88cm draaibare schotel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even goed kijken naar rechts, daar hangt de t90 beugel. Hij is moeilijk te zien maar hij hangt er echt. Ben bezig met de kabels, 24 stuks en compressie pluggen. Alle switchen komen in een kastje waar ik 24 gaten van rond 14mm in geboord heb. Hoe kan ik deze gaten het best dicht maken als alle kabels erin zitten, afkitten met silicone kit of gewoon open laten?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...