Ga naar inhoud


t90 met multi diseqc switches


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik schaf binnenkort een t90 aan en wil 12 tot 16 lnb's erop zetten. ik ga hiervoor 4 committed diseqc schakelaars (maximum of sab) met 4 ingangen of 2 met 8 ingangen ( sab )voor gebruiken. Kan ik daarna met 1 uncommitted ( spaun 401) mijn topfield en vu duo zonder problemen gebruiken en alle lnb's schakelen?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom geen EMP Centaury 16/1 gebruiken? Reden waarom ik dit voorhou is dat ik ongeveer hetzelfde voornemen heb. Allen dan om geografische posities van objecten een T90 in combi met een Archsat. Ik heb dus zo'n emp centaury 16/1 aangeschaft en een 8/1 van Emp volgt ivm het gebruik van Twin en Quads ivm meerdere ontvangers.

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me niet echt duidelijk hoeveel tuners je tegelijkertijd wil gebruiken. Je hebt minstens 3 tuners: 2 in de VU+duo en minstens 1 in je topfield.

 

Als je die 3 tuners tegelijkertijd wil gebruiken moet je per tuner een uncommitted switch hebben die schakelt tussen 3 tot 4 committed switches afhankelijk van hoeveel LNBs je uitendelijk plaatst (voor 12 LNBs zijn 3 committed switches voldoende, voor meer dan 12 (of > 13?) heb je een 4e committed switch nodig).

 

Als je al je tuners tegelijk wil gebruiken heb je dus minstens 12 tot 16 quad LNBs nodig, waarvan je per LNB minstens 3 uitgangen gebruikt, minstens 3 uncommitted switches, en minstens 12 tot 16 committed switches.

 

corrigeer me aub als ik het fout heb

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het idee van joop001 is inderdaad eenvoudiger: 1 16/1 switch per tuner, dus minstens 3 16/1 switches.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het beamen. Ik heb ook Triax switches. Niet slecht, maar voor iets meer geld (Triax is niet goedkoop) heb ik toch liever de Spaun. Die vind ik nog beter schakelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: erikdk
het idee van joop001 is inderdaad eenvoudiger: 1 16/1 switch per tuner, dus minstens 3 16/1 switches.

Nou ik ben niet kapot van dit soort switchen. Geef mij maar de duurdere oplossing met 1 spaun uncommitted en 4 Triax diseqc switchen. Die zijn onverwoestbaar, hebben een goede kanaal scheiding en lage doorgangs demping. Ik gebruik ze al jaren op mijn T90. Goedkoop is vaak duurkoop. wink


Hoe weet jij dat ? Bij mij draait deze anders prima !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf al jaren de goedkopere diseqc switches en dat bevalt mij prima.

Ik wil in de woonkamer een twin ontvanger met 1 ingang en max satellieten en 1 ingang met a1,2,3 en hb. Dan heb ik nog 2 kabels naar een centraal punt waar ook a1,2,3 en hb op te ontvangen moet zijn. Deze 2 kabels schakel ik door naar de zolder en /of naar een van de 3 slaapkamers indien nodig. Dan heb ik nog een studeerkamer waar een 78cm triax met motor staat. Deze ga ik vervangen door een 88cm triax met een twin alps waarbij de sturing vanuit de studeerkamer blijft komen en de 2e aansluiting zet ik op een van de 16 committed switches van de t90. Dus het wordt 16 committed en een uncommitted switch voor tuner 1 + 1x 4 committed voor tuner 2. Dan nog 2 committed switches met 4 aansluitingen voor de 2 kabels.

Mijn vraag is of ik op 4 diseqc switches een spaun 4/1 uncommitted switch kan zetten en die aansluiten op mijn topfield ontvanger en wellicht later op mijn vu duo. Kan ik dan alle 16 lnbs aansturen?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Tuner -> uncommitted switch -> 4 x committed switch -> 16 LNB's

 

Zo wordt de aansluiting. Of een Topfield dat aankan weet ik niet, een Vu+ kan dat zeker wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen bedankt. Ik kijk nog even rond op inet om uiteindelijk mijn keuze mbt de diseqc switches te maken. Denk zelf toch aan de emp 16/1 omdat ik dat gewoon handig vindt. De switch komt in een ip67 box buiten te hangen dis geen last van vocht.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...