Ga naar inhoud


Hotbird 7A op 9 graden oost .


The postman

Aanbevolen berichten

 

Hotbird 7A op 9 graden oost .

 

Het blijkt dat de satelliet werkt met hele smale beams en is KA band .

Heeft iemand hier in NL ooit wat op deze bird binnen gehaald ? Het gaat mij voornamelijk om de Tests voor Saorsat ( Iers Televisie )

Freq 20185 L 25000 1/2

 

The Postman

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites


C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cookie Monster ...bedankt voor je links.. die had ik al gevonden maar ben benieuwd als het werkelijk zo is dat dat de beam zo strak is dat het niet te ontvangen is hier op de vaste land...

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het Engelse satellietforum zal alleen Wales kunnen genieten van de Ierse spotbeam. Het probleem is dat er nog geen Ka-band LNB's voor de consument in de handel zijn, er wordt ook verwacht dat deze in eerste instantie héél wat duurder zullen zijn dan de Ku-LNB's wegens de veel kleinere afzetmarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor $48,59 heb je een Ka-lnb met daarbij een aantal Ku-lnb's. Dus zal nog meevallen. cool

Maar je moet wel gaan shoppen in de US.

http://**geen reclame**

 

Hoop niet dat dat Ka band gedoe straks de standaard gaat worden voor alle tv zenders per satelliet. Dan is het vrijwel over met ontvangst van zenders uit het buitenland. Ik zie het doem senario al voor me, een Ka spotbeam op de benelux, op duitsland, frankrijk .....enz. cry

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Ik had ergens gelezen dat de Amerikaanse Ka-band LNB's van Directv amper bruikbaar zijn voor Saorsat omdat de Amerikanen circulair polariseren en Saorsat orthogonaal.

Waar heb je dat dan gelezen?

Eutelsat Ka-Sat en DirectTV zijn beiden circulair gepolariseerd.
http://www.lyngsat.com/eka.html
http://www.lyngsat.com/dtv103.html

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...