Ga naar inhoud


TVV Transponders eruit?


Pletskop

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nog steeds beeld op 19.2

Ik ben naar rock werchter aan het kijken op Ketnet

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skisat
Origineel bericht van: Lithion
Waarom zou je investeren in een heel duur weather backup systeem als de zenders er twee keer per jaar uitliggen voor ongeveer 5 min?

1. Simpelweg om te vermijden dat ze ALLE klanten tegelijkertijd zonder beeld zetten als hun uplink signaal wordt verstoord.
2. Het gebeurt wel vaker dan 2 x per jaar. En dan bedoel ik niet uitval door een regenbui boven de schotel van de kijker maar wel uitval te wijten aan verstoord uplink signaal.
3. Deze keer duurde het langer dan 5 minuten. 10 Minuten om precies te zijn. Zie tijdstippen van de berichten hier.
4. Een weather backup is niet duur tegenover hun grootste kost: transponder ruimte huren bij Astra. Het is een éénmalige investering in wat apparatuur.

Natuurlijk is een transponder uplink storing niet prettig voor de kijkers,maar ik herinner me nog van het digitale kabelkijken,dat ik in de winter ook regelmatig de foutmelding van hun apperatuur zag op mijn tv.en als je weet dat het een van de grootste is van belgie,kan je er ook je bedenkingen overhebben.Wel handig is,een dvb-t'je te hebben,dan heb ik nog altijd de vrt zenders wink

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Wel handig is,een dvb-t'je te hebben,dan heb ik nog altijd de vrt zenders...

 

en of je gelijk hebt! Het duo werkt bovendien als een "twintuner" waarbij de sat ontvanger als recorder gebruikt wordt. Nu nog uitkijken naar een COMBO ontvanger die toelaat om tegelijkertijd op te nemen en dvb-t te kijken.

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn clarke-tech 5100HD combo kan dat, dus een satellietzender opnemen en dan naar een DVB-t zender kijken of andersom!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Lap, t'is weer van dat.

Het regent een beetje deftig boven Hilversum en ALLE TVV-klanten hebben nu weer geen beeld van de TVV-kanalen :-(

 

Leve de FTA DVB-T, maar ik vind het schandalig dat je zelf van backup faciliteiten moet voorzien ipv dat TVV dit zelf regelt met een weather backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, en vanavond is het weer zover! Alle FTA kanalen werken perfect, inbegrepen de engelse zenders op 28° oost. Maar alles wat geld kost ligt er weer uit, zelfs BVN vertoont nooit geziene kuren... Gelukkig doet mijn ouwe mustek dvb-t zijn werk naar behoren!

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...