Ga naar inhoud


Streamen naar Android


sens

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nu sinds een paar dagen ook een Eee Pad, en het streamen van sd zenders, via Dreamdroid en Vplayer, werkt vlekkeloos.

Dit gaat via mijn interne draadloze "N" netwerk.

Al een paar programma's gekeken, zonder enige hapering of storing.

 

Alleen die HD-kanalen, dat wil niet lukken.

Hopelijk en waarschijnlijk wordt dit in de (nabije) toekomst opgelost, want steeds meer zenders worden alleen maar beschikbaar in HD (zoals Eredivisie Live).

 

Beeldkwaliteit van de SD-kanalen op dit kleine 10,1" (1280 x 800) schermpje is trouwens perfect. Voor de kwaliteit hoef je naar mijn mening eigenlijk geen HD te hebben op zo'n klein scherm met relatief hoge resolutie.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gaan de SD zenders in MPEG4 wel?


ik wil het wel testen, maar welke zenders zijn dat precies?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt heel erg mooi op een Android device. Maar om HD te kunnen streamen is de bottleneck denk ik toch de processor. Dit geldt trouwens ook voor de Ipad2.

Ik hoop dat dit nog veranderd.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD streamen lukt me nu trouwens wel, maar dan met een omweggetje.

 

Er is een programma voor android, nmlk. Splashtop Remote.

Hiermee neem je je windows computer over.

Je hebt een app voor android nodig en een programma voor de hoofdcompter zelf.

Ik stream met de Windows computer een HD zender.

Maak verbinding met Splashtop Remote met de Windows computer, en die neemt het beeld en geluid over.

Dit gaat natuurlijk gepaard met de nodige compressie, maar het het is nog prima te bekijken en het geluid is ook oké.

 

Toch een prima oplossing voor als je gewoon graag een had kanaal wilt zien. je kunt het dan in ieder geval op deze manier bekijken, da's toch 100% beter als wanneer je het helemaal niet kunt kijken.

 

hd_op_android_omweg.jpg

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de tv-stream toch re-streamed via een 'tussen systeem' dan kan je beter een echte restream oplossing gebruiken. Vorig jaar hadden we daar een draadje over. Bij mij werkt dat nog steeds prima. HD kanalen doen het daarbij even goed als SD kanalen. Centraal staat dan een pc met vlc. Je kan de scriptjes gebruiken die in die draad staan, maar er is vast al een app die werkt zonder scriptjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kokf
Als je de tv-stream toch re-streamed via een 'tussen systeem' dan kan je beter een echte restream oplossing gebruiken. Vorig jaar hadden we daar een draadje over. Bij mij werkt dat nog steeds prima. HD kanalen doen het daarbij even goed als SD kanalen. Centraal staat dan een pc met vlc. Je kan de scriptjes gebruiken die in die draad staan, maar er is vast al een app die werkt zonder scriptjes.


Hmm, ik ben benieuwd.
Alleen wordt het zoeken naar dit draad denk ik moeilijk, want de zoekfunctie op dit forum, daar heb ik altijd ruzie mee.

Heb je wat steekwoorden waar ik het best op kan zoeken?

Update 22:33
Volgens mij heb ik hem al via Google te pakken.
Is het deze? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1866462/Enigma_1_Streamen_naar_Android

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sens
HD streamen lukt me nu trouwens wel, maar dan met een omweggetje.

Er is een programma voor android, nmlk. Splashtop Remote.
Hiermee neem je je windows computer over.
Je hebt een app voor android nodig en een programma voor de hoofdcompter zelf.
Ik stream met de Windows computer een HD zender.
Maak verbinding met Splashtop Remote met de Windows computer, en die neemt het beeld en geluid over.
Dit gaat natuurlijk gepaard met de nodige compressie, maar het het is nog prima te bekijken en het geluid is ook oké.

Toch een prima oplossing voor als je gewoon graag een had kanaal wilt zien. je kunt het dan in ieder geval op deze manier bekijken, da's toch 100% beter als wanneer je het helemaal niet kunt kijken.

hd_op_android_omweg.jpg


Vraagje hoe stel ik dit progje in,ik krijg namelijk geen verbinding met mij HTC telefoon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook het programma voor de hoofdcomputer geïnstalleerd?

Daar moet nmlk. een server draaien waar je android toestel verbinding mee maakt.

 

Verder hoef je niet veel in te stellen.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...