Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] Dreambox DM 800 HD SE PVR Aankoopadvies - enkele vragen


WimVM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel heb ik al een paar jaar de Philips DSR7121, maar ben niet echt tevreden van dit toestel. Het is niet traag, heeft soms heel vreemde kuren, zit vol bugs (bvb als je geluid aanpast tijdens het laden van de zender dan is er geen geluid meer, schokkend beeld op HD (zie ander post in forum), ...).

 

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe receiver. Eerst was ik aan het kijken in het TV Vlaanderen gamma, maar al snel kwam ik bij de Dreambox uit. Na wat onderzoek blijkt de Dreambox DM 800 HD SE PVR een interessant toestel. Maar zoals de review hier ook al aangaf is het vrij duur. Daarom zou ik liever geen onzinnige aankoop doen en heb ik wat vragen.

- ik begrijp dat je over het netwerk kan kijken met een PC client. Klopt dit? Hoeveel clients kunnen dan gelijktijdig gebruikmaken en kunnen ze allemaal naar verschillende zenders kijken?

- kan ik deze reciever koppelen aan een Windows 7 Media Center (is dat dan over IP?)?

- ik zie hier en daar bij winkels de vermelding dat ze hem kunnen klaarmaken. Wat moet ik hieronder begrijpen?

- tot nu had ik geen mogelijkheid tot opnemen van programma's. Nu zou dit wel mogelijk worden. Ik heb maar één kabel naar de ontvanger lopen, maar begrijp dat dit geen probleem is om gelijk op te nemen en te kijken. Maar ik lees ergens dat je dit alleen kan als de zender op dezelfde sateliet zit. Klopt dit? Wil dit dan concreet zeggen dat als ik een HD kanaal opneem, ik alleen nog naar een HD kanaal kan kijken?

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


T.o.v. de Philips zal dit apparaat een verademing zijn, maar niet zo standaard plug-and-play als de standaard doosjes die Canaldigitaal je verkoopt. Je moet je wel goed inlezen en zeker de standaard software die er af fabriek in zit, vervangen voor bijv. PLI. Dat zullen de winkels bedoelen met klaarmaken.

Ja je kunt op een PC tv kijken, alleen even VLC installeren op die PC. Je kunt meerdere verschillende kanalen kijken, maar allleen die zenders die op dezelfde transponder zitten. Je hebt immers maar 1 tuner ter beschikking. Meerdere PC's tegelijk kijken zal wel gaan, maar afhankelijk van de netwerk-load gaat het op een gegeven moment toch beperkt zijn tot een maximum aantal, zeker als je HD kanalen bekijkt.

Je kunt dus alleen zenders die op dezelfde frequentie zit bekijken, terwijl je een andere opneemt.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
T.o.v. de Philips zal dit apparaat een verademing zijn, maar niet zo standaard plug-and-play als de standaard doosjes die Canaldigitaal je verkoopt. Je moet je wel goed inlezen en zeker de standaard software die er af fabriek in zit, vervangen voor bijv. PLI. Dat zullen de winkels bedoelen met klaarmaken.
Ja je kunt op een PC tv kijken, alleen even VLC installeren op die PC. Je kunt meerdere verschillende kanalen kijken, maar allleen die zenders die op dezelfde transponder zitten. Je hebt immers maar 1 tuner ter beschikking. Meerdere PC's tegelijk kijken zal wel gaan, maar afhankelijk van de netwerk-load gaat het op een gegeven moment toch beperkt zijn tot een maximum aantal, zeker als je HD kanalen bekijkt.
Je kunt dus alleen zenders die op dezelfde frequentie zit bekijken, terwijl je een andere opneemt.

M_Z


Bedankt voor je reactie. Het spreekt me wel aan om géén plug en play apparaat te hebben smile

Met frequentie bedoel je bijvoorbeeld alle zenders op Hotbird 13gr. of Astra1 op 19.2gr. of Astra3 op 23.5gr. OF Astra2 op 28.2gr., juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
Met frequentie bedoel je bijvoorbeeld alle zenders op Hotbird 13gr. of Astra1 op 19.2gr. of Astra3 op 23.5gr. OF Astra2 op 28.2gr., juist?


met freq. bedoeld hij bv. 12515.25 H astra 19.2 oost
hierop zenden onder meer uit ned 1,2,3 sbs6,net5,nickelodeon,nat.geo nl,bvn.
deze zenders zou je dan (te gelijk)kunnen bekijken.
anders moet je er èèn kopen met twee tuners ingebouwd die onafhankelijk van elkaar kunnen kijken,hierbij heb je dan wel een dubbele lnb voor elke sateliet die je wilt zien nodig.
dan kom je wat dream betreft uit op een dm8000, maar ga eerst goed stevig zitten voordat je de prijzen opzoekt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: WimVM
Met frequentie bedoel je bijvoorbeeld alle zenders op Hotbird 13gr. of Astra1 op 19.2gr. of Astra3 op 23.5gr. OF Astra2 op 28.2gr., juist?


met freq. bedoeld hij bv. 12515.25 H astra 19.2 oost
hierop zenden onder meer uit ned 1,2,3 sbs6,net5,nickelodeon,nat.geo nl,bvn.
deze zenders zou je dan (te gelijk)kunnen bekijken.
anders moet je er èèn kopen met twee tuners ingebouwd die onafhankelijk van elkaar kunnen kijken,hierbij heb je dan wel een dubbele lnb voor elke sateliet die je wilt zien nodig.
dan kom je wat dream betreft uit op een dm8000, maar ga eerst goed stevig zitten voordat je de prijzen opzoekt.

Ok, aangezien ik in de wachtbuizen binnenshuis geen twee coaxkabels krijg is een dubbele tuner geen optie. Wel was ik aan denken om de ontvanger eventueel in de berging te zetten waar wel twee coax kabels toekomen van de schotel. Dit omdat ik kijk op een projector en geen TV, en die kan evengoed vanaf een PC aangestuurd worden. Maar nog eens een extra PC alleen hiervoor lijkt me wat overdreven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: WimVM
Ok, aangezien ik in de wachtbuizen binnenshuis geen twee coaxkabels krijg is een dubbele tuner geen optie.

Nou... Toch is er wel een mogelijkheid voor twee tuners. Zoek maar eens op stacker-destacker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
Ok, aangezien ik in de wachtbuizen binnenshuis geen twee coaxkabels krijg is een dubbele tuner geen optie.


Zelfs met een enkele kabel (doorlus) biedt een dubbele tuner veel meer dan de enkele.

Zo kun je met een doorlus ALLE Nederlandse SD zenders (op 19 oost) gelijktijdig opnemen en kijken.
Voor de HD zenders gaat dit helaas niet op, die zijn ongelukkig verdeeld over de H/V band, maar dan nog kun je veel meer.
Voor de prijs hoef je 't ook niet te laten, als je geen bezwaar hebt tegen een ander merk koop je voor minder geld een dual tuner (VU+Duo of ET9000) die ook gewoon dezelfde software draait.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: WimVM
Heb je dan geen kwaliteitsverlies, want uiteindelijk worden 4 LNBs samen op 1 kabel gestuurd

Omdat de LNB's aan een switch hangen, heb je steeds het signaal van twee LNB's, niet van vier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu was ik er uit in de keuze voor de DM 800 HD SE, maar met deze opmerkingen begin ik toch te twijfelen om de VU+ Duo te nemen in de plaats. smile Het enige dat me stoort is dat er in de review hier toch wel wat meer negatieve punten worden aangegeven tegenover de 800HD SE.

Vooral de commentaar over de MediaPlayer vind ik wat lastig omdat ik van plan was de DVDs van de kinderen erop te zetten zodat ze de DVDs niet lager stuk doen door ze te laten liggen uit het doosje. Maar is dit niet identiek bij de DM800HD SE? Want voor zover ik begrepen heb is deze software identiek.

Maar ook de fel besproken afstandbediening vind ik wat storend. Nu heeft onze Philips decoder echt een zeer slechte, wat goedkoop aanvoelende, afstandbediening. En ik had me voorgenomen om bij mijn volgende aankoop hier rekening mee te houden.

De optische uitgang ga ik niet gebruiken omdat ik mijn geluid via de HDMI kabel meestuur (heeft HDMI beperkingen/kwaliteitsverlies tegen de optische uitgang?), dus dat storende geluid door de slechte afscheiding heb ik minder moeite mee. Maar toch als ik ooit is aanpas aan de opstelling en hem toch gebruik. Heeft iemand daar concreet ervaring mee? Hoe storend is het?

En tot slot vind ik de DM er degelijker uitzien en het multicolor display is wel leuk. De tekst display vind ik maar cheap op de VU+ Duo. Op mijn Philips heb ik ook een lelijke display, waarvan trouwens al een led stuk is na amper 3 jaar.

Mis ik nog iets dat ter overweging genomen moet worden in een vergelijk? Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had dat er een kwaliteitsverschil is in het beeld tussen beide, klopt dit?

 

Het is natuurlijk een persoonlijke afweging, want uiteindelijk is de prijs in combinatie met de twee tuners het belangrijkste verschilpunt... de vraag is dan dat ik twee tuners nodig heb. Ja en nee, we doen het nu ook met een tuner en eigenlijk kunnen we er mee leven, maar toch... twee is vaak beter dan één. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs is ook nog wel een volwaardige parameter voor mij :-) De DM8000 is simpelweg overdreven duur... en welke meerwaarde geeft het mij? Dan zou ik het zelfs zo kunnen stellen dat als een van beide keuzes mij niet bevalt ik altijd de andere kan kopen ter vervanging en nog niet even veel geld kwijt ben dan met de DM8000 alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs valt wel mee van de DM8000HD zeker voor wat je er voor krijgt.

ik kan me opdit moment geen betere bedenken.

 

ik heb er 949 voor betaald en nu is hij daar tekoop voor 879 euro

 

en als je het er voorover hebt kun je ook even de grens over rijden in limburg dan heb je hem voor 824 Euro

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...