Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] Dreambox DM 800 HD SE PVR Aankoopadvies - enkele vragen


WimVM

Aanbevolen berichten

Ik ben origineel mijn zoektocht begonnen met de idee dat één tuner voldoende was, maar deze mening is inmiddels al wat bijgesteld. Nadeel van bvb de DM800SE is dat je echt wel beperkt bent en niet kan uitbreiden.

 

Wat biedt de 8000 concreet meer tegenover de VU+ Duo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt hem uitbreiden met nog twee sat tuners of een kabel tuner of een digitenne tuner.of beide een kabel en digitenne tuner.

 

Er kan een DVD speler ingebouwd worden.

Ook zit er wifi in deze kun je als je wilt ook naar buiten brengen voor beter ontvangst gaatjes voor buiten antennes zitten al in het fram.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Je kunt de VU+ ook uitbreiden met een externe DVD writer, maar dat vraag je niet.

 

De VU+ speelt bij mij perfect DVD's af, met de laatste Blackhole image wordt ook DTS ondersteund.

 

Je kunt daarvoor de virtuele dvd speler installeren, de dvdplayer plugin en dvd vob"s op je harddisk

in een aparte map plaatsen, de VOB bestanden staan dan in VIDEO_TS map eronder.

 

Bedenk voor je als hoofd ontvanger een single tuner aankoopt, daar ga je mi spijt van krijgen. De kans is groter dat je op termijn een DM800HDse gaat verkopen omdat je ontdekt dat je geen verschillende programmas kunt kijken en opnemen tegelijk, dan dat je de VU+ gaat verkopen omdat die op essentiele zaken zou onderdoen voor een DM800HDse. Zelfs al gebruik je maar een single tuner in het begin, je kunt altijd de tweede tuner activeren. Dat de 800 op details wellicht wat beter is weegt niet op tegen het feit dat je voor dezelfde prijs twee tuners krijgt. En met de opvolger van de VU+ duo heb je dadelijk ook twee verwisselbare tuners voor de prijs van een dm800hdse. Dan ben je ook nog toekomstvast. Maar goed die komt pas later dit jaar uit.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie is al een paar keer uitvoerig gedaan, hier en op andere fora. Het komt duidelijk altijd op hetzelfde neer: persoonlijke voorkeur en dubbele tuner of niet. Lijkt een simpele stelling, maar als je zo moet kiezen dan is het eigenlijk de persoonlijke voorkeur die moeilijk is. Je koopt een apparaat waarvan je pas later zal merken dat het aan je verwachtingen voldoet. Op dit moment zou ik eerder de VU+ Duo nemen maar voel me toch comfortabler met de DM modellen, daar is de prijs dan weer de doorslaggevende factor. Ze zijn gewoon te duur voor wat ze zijn... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 8000 gekocht voor 849 euro.

 

ik vind de VU+ duo gewoon goedkope imitatie.

 

Ik heb 7 jaar naar volle tevredenheid een 7000 gehad en blijf dan gewoon bij Dreambox.

Voor de 7000 heb ik 440 euro betaald destijds.

Dan vind ik 849 voor de 8000 zeker niet te duur en kan ook veel meer! Het apparaat gaat jaren mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in de review van de ET 9000 het volgende:

Citaat:
De TV Vlaanderen en CanalDigitaal smartcards werken zonder gebruik van CI modules probleemloos in de interne kaartlezers. Hiervoor wordt in de Open Pli firmware gebruik gemaakt van ccCam. Je kunt je smartcard(s) net als bij alle andere Enigma II modellen dus gewoon delen met andere receivers in de huiselijke kring die ook voorzien zijn van ccCAM.

 

Echt? Dat is interessant!

 

Het TV Vlaanderen abonnement voorziet dat je een tweede kaart kan huren voor 2,5 euro per maand (http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zenders/optie_extra_kaart.aspx). We zochten dit alternatief voor de kinderen omdat ze vaak Nickelodeon kijken. De huidige decoder staat in de ruimte naast onze slaapkamer en je wordt er echt niet vrolijk van om tijdens het weekend om 7 uur gewekt te worden met schreeuwige tekenfilms. Tot onze spijt zit Nickelodeon niet bij de extra kaart optie van TV Vlaanderen en ben je verplicht om minstens het Basic pakket te nemen voor 14,5 euro (bovenop het bestaande abonnement). Dit vonden we wat overdreven. Het wisselen van de kaart zagen we al helemaal niet zitten.

 

Nu als ik het goed begrijp kan je doormiddel van twee decoders die ccCAM hebben de TV Vlaanderen kaart delen. Dus je kan op beide decoders alle zenders kijken uit het TV Vlaanderen pakket, met maar één kaart? Zijn hier dan beperkingen? Ik bedoel dan specifiek in de onafhankelijkheid van de zenders die je kan bekijken. Ik veronderstel wel dat een vereiste is dat de primaire decoder aanstaat. Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
... Nadeel van bvb de DM800SE is dat je echt wel beperkt bent en niet kan uitbreiden...


lees eens het volgende draadje: , en vooral het volgende: 'Also, Dream will be presenting the prototype of a DVB S2 tuner with two inputs, meaning you no longer need to use a second tuner'.

enig probleem is dat dit dus pie in the sky is, en niemand weet of en wanneer zoiets ook te koop komt. Maar als het er ooit aankomt zou het kunnen dat je DM800se plots tot een twintuner kan omgebouwd worden (2012? 2012? nooit?)

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
... Nu als ik het goed begrijp kan je doormiddel van twee decoders die ccCAM hebben de TV Vlaanderen kaart delen. Dus je kan op beide decoders alle zenders kijken uit het TV Vlaanderen pakket, met maar één kaart? Zijn hier dan beperkingen? Ik bedoel dan specifiek in de onafhankelijkheid van de zenders die je kan bekijken. Ik veronderstel wel dat een vereiste is dat de primaire decoder aanstaat.


nogal wat mensen hebben ervaring met CCcam.

je primaire decoder moet enkel onder stroom staan, hij moet niet noodzakelijk opstaan. En CCcam configureren voor eenvoudig huiselijk gebruik is op zich simpel, maar je moet wel aan het file /etc/cccam.cfg komen en het kunnen wijzigen. Ik doe dat met Filezilla en notepad++, je kan het denk ik ook met DCC. Misschien kan je installateur dat voor je doen, maar het is leuker het zelf te doen. Dan kom je echter niet omheen wat dreambox-ees te leren en te studeren om te snappen wat je aan het doen bent. Dat is best die investering van tijd waard (geen geld, alles staat op het internet), want er gaat een wondere wereld voor je open. Zoals bijvoorbeeld een film in HD opnemen en dat file meteen op je harde schijf pompen om een DVDtje of een Blu-Raytje te graveren, zonder de kwaliteit verslindende omweg van via een scart naar een DVD-schrijver te moeten gaan.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM7020 HD is eigenlijk ideaal en is min or meer aanvaardbaar van prijs tegenover de DM8000, waar ik trouwens niet echt de meerwaarde van zie.

 

Hoe meer ik er over opzoek hoe moeilijker het eigenlijk wordt. Over de DM7020HD heb ik gisteren hier de discussie gelezen en zoals het er naar uit ziet is hij voor dit kwartaal voorzien, maar ik begrijp uit dezelfde discussie dat Dreambox niet echt te vertrouwen is in de opleveringstermijnen.

 

De gok wagen om nu een 800SE te kopen om dat op goedgeluk mogelijk een upgrade te kunnen doen, bedenkelijk...

 

Het is allemaal begonnen met slechte ervaringen met de huidige decoder van Philips. Ik ben hier beginnen lezen en al snel viel op dat de Dreambox veruit de populairste decoder was. Daarnaast hadden we graag ook de BBC kanalen gehad omdat we graag naar reportages en themazenders kijken. De nationale zenders vinden we minder interessant, maar ze worden wel af en toe bekeken. Probleem is dat we de frequente herhalingen van Discovery en National Geographic wat beu zijn. In het TVV pakket hebben we al het toppakket met alle kanalen. Vandaar dat de keuze voor een triplesat voor de hand lag. Maar na ook wat lezen bleek dat er eigenlijk betere oplossingen zijn dan de out-of-the-box-oplossingen van de providers. Daarnaast willen we de kinderen op een andere set laten kijken in de ochtend zodat ze ons niet meer wakker maken. Hierover hoor ik nu goed nieuws omdat we met de cardsharing eventueel maar een TVV abonnement nodig hebben. Ook geen Belgacom of Telenet meer nodig. Op dit moment nemen we nooit TV programma's op omdat we daar de nood niet voor hebben. We kijken ook niet zo fanatiek TV. Films op de box vanuit een mediacenter lijkt ons interessant omdat je dan de DVDs niet langer nodig hebt (kinderen en DVDs, je weet wel...).

 

Concreet denk ik aan eventueel twee sets te kopen om op twee verschillende plaatsen te zetten. Opnemen kan interessant zijn (dubbele tuner), een goede MediaSpeler met voldoende schijfruimte is een must.

 

De keuze tussen DM en VU+ ben ik nog niet helemaal uit. DM is duur, maar je bent wel zeker van kwaliteit en mogelijkheden. Voor de dubbele tuner heb al de DM8000 nodig. Als dat echt je hobby is begrijp ik dat je 850 euro nog aanvaardbaar vindt, maar uiteindelijk is dat veel geld voor wat het apparaat "maar" doet. De VU+ duo heeft dan weer enkele bedenkelijke nadelen die misschien niet eens terecht zijn, of in mijn geval storend zijn, maar je weet het pas echt als je hem gekocht hebt (bvb: goedkopere uitvoering van hardware, slechtere afstandbediening, heel sober display, mogelijk storing op de optische uitgang, ...). Twee afzonderlijke decoders is dan weer minstens dubbele LNBs en extra kabels, om goed te zijn eigenlijk triple als je wil kunnen opnemen, kijken en een tweede decoder hebben. Dan begint het allemaal wat uit de hand te lopen denk ik. Je zou wel kunnen met die destacker werken, met dubbele LNB, maar dan nog... cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en gisteren kwam er een verbetering / release uit en heb je weer achterstand...

m.a.w. je kunt blijven nadenken en vergelijken.

 

elke maand worden de receivers beter.

en je dan baseren op een momentopname is leuk, maar je moet eens de keuze maken en de aankopp doen.

opdat je ook eindelijk iets ervan ziet :D

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
... Twee afzonderlijke decoders is dan weer minstens dubbele LNBs en extra kabels, om goed te zijn eigenlijk triple als je wil kunnen opnemen, kijken en een tweede decoder hebben. ...


plaats in alle geval quad LNBs. Voor het prijsverschil tegenovert twins moet je het niet laten, en je zit nooit vast voor later. Ook al wil je binnen 5 jaar 20 coaxen trekken, kan je nog steeds je quadLNBs gebruiken (in een multiswitch). alle andere soorten LNBs moet je vervangen.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...