Ga naar inhoud


Triple Sat zonder vervangen schotelset?


WimVM

Aanbevolen berichten

Ik heb de standaard schotelset voor HD TV van TV Vlaanderen. Ik zou graag een groter aanbod hebben aan Engelse zenders. Op de TV Vlaanderen website vind ik daarvoor de TriSat schotels. Ze hebben dit alleen met schotel en LNB samen. Ik vroeg mij af dat ik eventueel deze zenders kan ontvangen zonder de schotel te vervangen door het bij plaatsen van LNBs op de bestaande schotel? Nu heb ik een LNB duo voor Astra 19 en 23 graden.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


is dat een schotel van TVV zelf met de duo lnb op of ene van een bepaald merk die TVV niet aanbied.

als het een triax is kan je mits een module 3 lnb's er opzetten,maar dan moet je wel een 3de kabel trekken ervoor en je diseq (als die niet al 4 aansluitingen heeft) aanpassen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

WimVM,

je mag best naar die aanbiedingen kijken bij de provider

 

maar als satelliet hobbyist kan ik je toch echt eerder een T55 van wave frontier of wavefield aanraden.

ook al lijkt die moeilijker qua opbouw, je kunt meer en hebt meer reserves.

 

als je ooit de smaak te pakken hebt kun je er ook nog wat lnb's aan toevoegen!

 

maar als basis voor 13-19,2-23,5-28,2 is de t55 veel beter dan die triplesat of technisat Multytenne (13 oost) (19 oost) (23,5 oost) (28,2 en 28,5 graden oost)

 

en die is echt niet duurder.

 

ciao

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het min of meer om. Ik begin te merken dat ik wel wat meer kwaliteit wil en meer zenders. Het is nu niet echt dat het al een hobby is... :-)

 

Moet ik bij zo'n opstelling met een wave frontier of wavefield meerdere kabels naar de LNB of receiver hebben? Het is geen probleem om kabel bij te trekken naar de schotel, hoewel ik dat wil vermijden, maar naar de receiver is dat onbegonnen werken. Hier moet ik het stellen met een enkele COAX. Op dit moment lopen er twee kabels naar de LNB, die ik in de berging kan aansluiten op de interne COAX bekabeling. De tweede wordt momenteel niet gebruikt omdat ik een LNB die zowel 23 en 28 neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WimVM
Daar gaat het min of meer om. Ik begin te merken dat ik wel wat meer kwaliteit wil en meer zenders. Het is nu niet echt dat het al een hobby is... :-)

Moet ik bij zo'n opstelling met een wave frontier of wavefield meerdere kabels naar de LNB of receiver hebben? Het is geen probleem om kabel bij te trekken naar de schotel, hoewel ik dat wil vermijden, maar naar de receiver is dat onbegonnen werken. Hier moet ik het stellen met een enkele COAX. Op dit moment lopen er twee kabels naar de LNB, die ik in de berging kan aansluiten op de interne COAX bekabeling. De tweede wordt momenteel niet gebruikt omdat ik een LNB die zowel 23 en 28 neemt.


ik weet enkel wat kan en wat er met beloften niet waargemaakt kan worden daar er fysische beperkingen zijn
beloften heb ik ook: morgen stop ik met vloeken of roken of eten of drinken of zaniken op sat4all

de belofte dat zo'n mini-dish alles oplost is gewoon puur geluk op jouw locatie en meestal dus onmogelijk tijdens alle weersgesteldheden.
ciao


Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik zelfs der nog een toefje bovenop geven...

 

sinds sat4all leden de spaun constant als beste switch definieren, denken de "winkeliers" die dat verkopen, kassa en dat dit ook reden genoeg is om dergelijke producten veel hoger in de prijslijst te plaatsen t.o.v. soortgelijke merken.

 

hetgeen natuurlijk larikoek is.

de spaun van af fabriek (ja het verre oosten) kost nagenoeg net zo weinig / of / veel als een andere bekende merk switch.

 

ciao

 

 

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tonskidutch
ik heb prima triax 4in1 switches...
iets goedkoper dan spaun maar nagenoeg (wie meet het?) even goed.

Switches van EMP Centauri vallen ook in dat straatje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
de spaun van af fabriek (ja het verre oosten)

Dat klopt niet. Bekijk het filmpje onderaan deze pagina eens: --> KLIK <--
Het is toch echt Made in Germany hoor.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...