Ga naar inhoud


opname probleem dm8000


uniden

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: tajvdz
waar is die background scan eigenlijk voor?
daar ben ik na een aantal malen die vraag stellen nog steeds niet achter...

Die zoekt op de achtergrond naar nieuwe kanalen die nog niet in de zenderlijst staan.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh waar zou je die dan terugzien?

 

ik heb heb wel een map last scanned maar die komen er in als ik handmatig op een transponder zoek.

 

er zijn trouwens 3 actieve topics over hetzelfde onderwerp, dus er is echt wat aan de hand!

 

Dit topic loopt al een paar weken over dit probleem:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...elt#Post1986005

 

 

en ook:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...pen#Post2011704

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Tuner A: 19,2E
Tuner B: Doorlus naar Tuner A
Tuner C: Hangt aan mijn T90
Tuner D: Niets aangesloten

kun je tuner C niet doorlussen naar tuner A, en de T90 aan tuner B hangen ?
hoewel dit eigenlijk niet zou mogen, Boomerang op Astra3 kan in de huidige opstelling enkel via de T90 ontvangen worden, dus tuner C. Veel algoritme komt daar niet aan te pas. Ben je zeker dat tuner C niet bezet is met je opname van Das erste ?
ik zou de vraag omdraaien : wat kan je wél ontvangen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare vraag..

ik heb dus nu 2 tuners in mijn DM8000.

Ik heb 1 rotor op tuner A en ik hoop vrijdag via diseqc asatra 1, 2 en 3 op tuner B. (Als iemand zegt het is beter om die om te draaien kan dat natuurlijk ook)

Maar heeft het zin om 1 of 2 tuners bij te plaatsen en dan wat ik nu heb door te lussen naar een vrije tuner?

Heb ik daar voordeel van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tuners doorlust ben je altijd afhankelijk van de transponder waar de eerste tuner naar kijkt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
rare vraag..
ik heb dus nu 2 tuners in mijn DM8000.
Ik heb 1 rotor op tuner A en ik hoop vrijdag via diseqc asatra 1, 2 en 3 op tuner B. (Als iemand zegt het is beter om die om te draaien kan dat natuurlijk ook)
Maar heeft het zin om 1 of 2 tuners bij te plaatsen en dan wat ik nu heb door te lussen naar een vrije tuner?
Heb ik daar voordeel van?


ja, maar opgelet: doorlussen gaat enkel tussen de vaste tuners tuners A en B, niet met bijgeplaatste tuners.

bij mij staat voorlopig de big bisat (met astra 1-2-3 en hotbird) op tuner A, doorgelust naar tuner B, en de draaibare channelmaster staat op tuner D.

Ik maak nu regelmatig 3 gelijktijdige opnames op 3 verschillende transponders. Tuner B verschijnt zelden op mijn skin, enkel wanneer A en D beide bezet zijn.

Zodra mijn multiswitch eraankomt trek ik 2 extra coaxen naar tuners B en C, en blijft de channelmaster op D, dan heb ik geen beperkingen meer op tuner B of C.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar ik zou de diseqc op A kunnen zetten en dan doorlussen naar B en de rotor op C.

Heb ik daar een voordeel bij?

 

Ik wilde eigenlijk een kabel tuner plaatsen in C en D maar lijkt er op dat de CI+ van UPC toch niet gaat werken op de Dreambox. Jammer want ik ben niet zo'n fan van hun mediabox.

 

Waarom heb jij hem op D en niet op C als ik vragen mag?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
ok maar ik zou de diseqc op A kunnen zetten en dan doorlussen naar B en de rotor op C.
Heb ik daar een voordeel bij?


ja: als A en C bezet zijn (door opnames) komt B te voorschijn en kan je daar de hele frequentieband van A gebruiken in plaats van enkel de transponder. Tuner B wordt beperkt tot de band die hij van A doorkrijgt (ik bedoel H/V en up/low van die bepaalde satellietpositie), maar hij kan binnen die band ook alle andere transponders lezen, terwijl je tijdens een opname op A nog enkel de andere zenders van die transponder kan bekijken of opnemen.


Origineel bericht van: tajvdz
Ik wilde eigenlijk een kabel tuner plaatsen in C en D maar lijkt er op dat de CI+ van UPC toch niet gaat werken op de Dreambox. Jammer want ik ben niet zo'n fan van hun mediabox.

Waarom heb jij hem op D en niet op C als ik vragen mag?



eigenlijk geen echte reden. initieel dacht ik dat ik in de zendervoorkeur een sekwentie A-B-C-D kon aanduiden, maar dat is niet zo. ik weet niet hoe het in background verloopt, maar het is niet onmogelijk dat in 'auto' de 4 tuners achtereenvolgens afgelopen worden in posities A-B-C-D. Ik wil de rotor als laatste gebruiken om hem niet vast te pinnen voor een opname op de vaste satelliten als er nog een andere tuner zou vrij zijn.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikdk

eigenlijk geen echte reden. initieel dacht ik dat ik in de zendervoorkeur een sekwentie A-B-C-D kon aanduiden, maar dat is niet zo. ik weet niet hoe het in background verloopt, maar het is niet onmogelijk dat in 'auto' de 4 tuners achtereenvolgens afgelopen worden in posities A-B-C-D. Ik wil de rotor als laatste gebruiken om hem niet vast te pinnen voor een opname op de vaste satelliten als er nog een andere tuner zou vrij zijn.


Ja zo zou ik ook denken dat dat logisch is. Maar wat ik eigenlijk bedoel is waarom je de 3e tuner op D hebt gezet en niet op C? Dus met andere woorden waarom sla je C over, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat zodra de multiswitch en 2 extra coaxen aankomen, de vaste satellieten op A B en C gaan zitten en de draaibare op D. Ik wil de draaibare als laatste inzetten soit om een satlliet buiten de vaste te capteren soit als 4e tuner op een vaste satelliet als de 3 andere aan het opnemen zijn.

 

en ik wil geen 3e keer de instellingen van mijn VBox opnieuw intikken in de dreambox. misschien weet iemand hoe je die simpel van de ene tuner op de andere overbrengt zonder alles te moeten herinstalleren? want als je, zoasl ik, tuner D formatteert als 'zoals tuner B' (waar de draaibare eerst opzat), en dan tuner B herdefinieert, ben je de hele opslag kwijt (gelukkig had ik een backup voor ik ben beginnen klooien).

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...