Ga naar inhoud


[ET9000] uitleg streamen va pc naar ET9000


Opel

Aanbevolen berichten

Duolist,

het zal eens getest moeten worden om je dat ook te kunnen bevestigen, ofschoon het een zeer prettige uitbreiding lijkt.

 

wat zegt telnet mount erover?

 

er zijn natuurlijk nog veel meer wensen inzake de netwerk connectivity zoals ook een menu puntje SAMBA WORKGROUP voor de afstandbedienings addict

langzaam aan worden imagebakkers verstandiger in plaats van eigenwijs. wink

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
wat zegt telnet mount erover?

Ik neem aan dat je dit bedoelt:

root@vuuno:~#df

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 116736 73676 43060 63% /
tmpfs 64 8 56 13% /dev
tmpfs 155724 1376 154348 1% /var/volatile
tmpfs 155724 0 155724 0% /dev/shm
/dev/sda1 3897312 28384 3868928 1% /media/usb
//192.168.1.67/Movie 1439053756 847105016 591948740 59% /media/net/NAS
192.168.1.77:/media/hdd
488292352 382644000 105648352 78% /media/net/VUDUO
root@vuuno:~#
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Zou ik stap voor stap uitleg kunnen krijgen over hoe ik een film van pc naar ET9000 kan streamen.

Je kunt inderdaad je PC mounten of zo... maar ik kopieer die file meestal gewoon naar de harddisk van de ET9000 (of NAS). Dat duurt ongeveer 5 minuten of zo en dan speel ik hem zo af met de standaard player waarmee je ook de opnames afspeelt. In Windows7 en vista vind je de ET9000 zo terug bij netwerken in explorer (tenminste bij PLi)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Ja dat bedoelde ik, ziet er goed uit zonder automount pid.
Want juist dat automount is telkens de bron van ellende.

Ik denk dus dat hier het beste van twee werelden wordt benut: het voordeel van fstab (namelijk stabiel en heel kort na aanvang boot beschikbaar, zodat b.v. ook de epg.dat op de mount kan staan) en de "mount again" functie, die een weggevallen mount weer tot leven brengt.
De GUI biedt hier dus grafisch/tekst-ondersteund de keuze tussen NFS en CIFS; en tussen "AutoMount" en "fstab".
Link naar reactie
Delen op andere sites

littlesat, Duolist,

nadat ik geflashed heb en mijn fstab, net als host, hostname, smb.conf etc terug geplaatst heb hoef ik niets meer te regelen

" I am mounted "

 

afbeelding : wat ik backup en bij nieuwe flash terug plaats

" nothing more nothing less "

 

eenmaal begrepen, hoeft men niet meer in menu's te zitten klooien, het werkt al 4 jaar op die manier.

met het voordeel dat ik die ene maal per kwartaal ook binnen 20 minuten klaar ben met de hele setup van een nieuw image.

" learn and replicate"

 

en als aardige toevoeging; in auto.master #/autofs /etc/auto.hotplug waarmee die hele vermaledijde autofs uitgeschakeld is second level support.

 

ciao

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
littlesat, Duolist,
nadat ik geflashed heb en mijn fstab, net als host, hostname, smb.conf etc terug geplaatst heb hoef ik niets meer te regelen
"I am mounted"
Sorry: nu begrijp ik even niet wat je wilt zeggen: dat is toch altijd zo?

En met de diverse autobackupfuncties (in PLi & ViX) hoef je dat zelfs niet te doen: gaat allemaal vanzelf (als je dat desgevraagd toestaat).
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je begrijpt niet, want je begrijpt de methodiek en procedure niet van het clean install

(hetgeen noodzaak blijkt wegens de incompatibele plugins + skins en in veel gevallen drastische wijzigingen van een image release)

 

ik herinner even aan nightly builds die menig gebruiker (met dat ingebouwd automatisme) tot waanzin dreef.

 

ik backup enkel de essentie (die telkenmale dezelfde is en blijft)

met andere woorden ik backup NIET meer en zet er altijd weer dezelfde bestanden in terug wink

voordeel het clean install is altijd goed en zet daarmee geen oude lijken terug enkel wat nodig is voor mijn connectivity.

 

terwijl ik mijn password opnieuw instel bij een nieuw image gaan die 13 bestanden uit het attachement boven naar de receiver.

 

dit werkt voor MIJ

het mag ook anders, ga gerust je gang met die autobackup functies.

ciao

en

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja je begrijpt niet, want je begrijpt de methodiek en procedure niet van het clean install...

Je onderschat me :D

Origineel bericht van: Tonskidutch
....het mag ook anders, ga gerust je gang met die autobackup functies.
Tsjaaa, ik heb inmiddels al honderden malen geflashed, vrijwel altijd met (auto)backup, zeer zelden met problemen (ook niet na grote image wijzigingen). En mocht dat toch eens het geval zijn, dan flash je eenvoudig nogmaals, maar dan zonder settings terug te zetten (en daarvoor heb ik idd een paar essentiële settings achter de hand).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...