Ga naar inhoud


Uitrichten schotel 80cm met 4LNBs


Gast HelioZ

Aanbevolen berichten

hoort de kwaliteit niet standaard op 100%? en is dit genoeg om probleemloos te genieten van HD kanalen, want ben van plan een HD box aan te schaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: HelioZ
maar in de thread van connexxion over het uitrichten met een multifeed houder heeft hij een kwaliteit van 99%?

En hij heeft net zo'n ontvanger als jij hebt?
Wanneer er gemeten wordt met een professionele
meter, dan kun je vergelijken.
Bij verschillende merken/types ontvangers zeggen
mij die % niet zo veel. Het is meer indicatief.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HelioZ
.. en ik ben uiteindelijk gekomen op ongeveer 85% signaal en kwaliteit.. zonder BER. is dat genoeg voor het ontvangst van HD kanalen zonder problemen?


Met een 80 cm schotel op Ned. HD zenders astra 19.2 is een ontvangst van 85% zonder ber. idd een goede waarde. Ik heb zelf op een 80 cm met een DM800 waarden van 92%, maar veel hoger is indicatief op de dreambox niet mogelijk. Op de nieuwe Xtrend ET9000 krijg ik overigens hogere waarden. 93 tot 96%. Lijkt of deze tuner gevoeliger is dan de wat oudere DM800.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn ip box krijg ik hier alles op 100 %.Mijn megasay 5000 zegt dan 57 % en mijn oude strong tussen de 95 en 100 %.Zo zie je maar dat dat enkel indicatief is.Soms helpt het de schotel nog wat te veranderen van elevatie met 1 graad poistief of negatief.Met 85 % zal je wel geen uitval hebben.Als eht trouwens erg onweert in Luxemburg Betzdorf dan kan je ook uitval krijgen.Dat is dan de fout van hun grote schotels daar die enkele meters groot zijn en plots de sateliet verliezen door hevige regenval.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk altijd naar het carrier to noise signaal. Die procenten zeggen me niks.

 

Ik heb toevallig vanavond een oude kabel vervangen en ging gelijk van 13db naar 16db. Het kan dus ook aan zulke dingetjes liggen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de kabels ook vervangen en heb mijn HDbox ook binnen. Ik geniet van HD kanalen in optimaal kwaliteit!

 

Dank jullie allemaal voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...