Ga naar inhoud


Verzekering aanspreken ivm waterschade ??


djpetit

Aanbevolen berichten

Hallo satters,

 

In de kamer naast onze badkamer is door lekkage het stuc-werk op de muren naar zijn grootje. Er ontstaan gaten in de muur en zodoende moet de gehele muur opnieuw gestuckd gaan worden.

 

Nou zijn we uiteraard verzekerd en ik vraag me af of ik de verzekering de schade kan laten betalen voor het opnieuw stucken van de muur ??

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je huurder bent, je huisraad/inboedel verzekering, of wanneer het de huiseigenaar te verwijten valt door achterstallig onderhoud hem erop aanspreken.

 

Wanneer je eigenaar bent, je huisraad/inboedel of opstal verzekering.

 

Het beste is je verzekerings tussenpersoon te vragen, of even Apeldoorn bellen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Nou zijn we uiteraard verzekerd en ik vraag me af of ik de verzekering de schade kan laten betalen


Lijkt mij toch echt het makkelijkste om dan rechtstreeks je verzekering te bellen i.p.v. hier te vragen confused

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

De meeste verzekeringen kennen wel clausules en dekkingen voor een gevalletje waterschade.

 

Of de verzekering ook daadwerkelijk uitkeert hangt af van diverse zaken als verwijtbaarheid, overmacht en weet ik wat. Zoals hierboven al wordt gesuggereerd zou ik inderdaad even contact opnemen met je verzekeraar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je huurder bent, je huisraad/inboedel verzekering, of wanneer het de huiseigenaar te verwijten valt door achterstallig onderhoud hem erop aanspreken.

Wanneer je eigenaar bent, je huisraad/inboedel of opstal verzekering.

Het beste is je verzekerings tussenpersoon te vragen, of even Apeldoorn bellen. :D


dank voor je input !1

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Origineel bericht van: djpetit
Nou zijn we uiteraard verzekerd en ik vraag me af of ik de verzekering de schade kan laten betalen


Lijkt mij toch echt het makkelijkste om dan rechtstreeks je verzekering te bellen i.p.v. hier te vragen confused


Tuurlijk, maar ik had eigenlijk zoiets van misschien staat het gek dat ik het vraag dus vandaar de vraag !

thanx,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk vandaah de verzekering gebeld. Die gaf aan dat dit inderdaad op de verzekering te verhalen valt. Valt namelijk onder de inboedel-verzekering !!

 

 

mvgr,

 

djpetit

 

 

Origineel bericht van: djpetit
Origineel bericht van: Greatone
Origineel bericht van: djpetit
Nou zijn we uiteraard verzekerd en ik vraag me af of ik de verzekering de schade kan laten betalen

 

Lijkt mij toch echt het makkelijkste om dan rechtstreeks je verzekering te bellen i.p.v. hier te vragen confused

 

Tuurlijk, maar ik had eigenlijk zoiets van misschien staat het gek dat ik het vraag dus vandaar de vraag !

 

thanx,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Uiteindelijk vandaah de verzekering gebeld. Die gaf aan dat dit inderdaad op de verzekering te verhalen valt. Valt namelijk onder de inboedel-verzekering !!


mvgr,

djpetit


Raar, alles wat nagelvast aan het huis zit valt normaal gesproken onder de opstal verzekering, dus ook bijv. verlijmd parket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men riep: de muur zit vast aan het huis...duzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

 

mvgr,

djpetit

 

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: djpetit
Uiteindelijk vandaah de verzekering gebeld. Die gaf aan dat dit inderdaad op de verzekering te verhalen valt. Valt namelijk onder de inboedel-verzekering !!

 

 

mvgr,

 

djpetit

 

Raar, alles wat nagelvast aan het huis zit valt normaal gesproken onder de opstal verzekering, dus ook bijv. verlijmd parket.

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Duzzzzzzzz, geen inboedel! Inboedel zijn je stoelen, tafels, bedden, kasten, electronica enz. enz.

Veel mensen verwarren inboedel en opstal, is helemaal niet erg. Verreweg de meeste mensen hebben deze twee verzekeringen bij dezelfde verzekeraar in pakketvorm. Zodoende maakt het niet erg uit hoe je het noemt.

Strict genomen wel natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Duzzzzzzzz, geen inboedel! Inboedel zijn je stoelen, tafels, bedden, kasten, electronica enz. enz.

Veel mensen verwarren inboedel en opstal, is helemaal niet erg. Verreweg de meeste mensen hebben deze twee verzekeringen bij dezelfde verzekeraar in pakketvorm. Zodoende maakt het niet erg uit hoe je het noemt.

Strict genomen wel natuurlijk.


Dat is wat kort door de bocht. Maakt je woning deel uit van een VVE (dus alle horizontaal gesplitste gebouwen) dan heeft de VVE een opstal verzekering. Dat is wettelijk verplicht. Je moet echter zelf voor een inboedel verzekering zorgen als je die wilt hebben (wel heel verstandig).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho ....zijn niet mijn eigen woorden ...zijn de woorden van de dame van de verzekering !

 

 

mvgr,

 

djpetit

 

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: djpetit
Men riep: de muur zit vast aan het huis...duzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

Duzzzzzzzz, geen inboedel! Inboedel zijn je stoelen, tafels, bedden, kasten, electronica enz. enz.

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...