Ga naar inhoud


[RE-4000HD] Client MCAS geeft steeds Gecodeerde Zender


rebox

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik “octaCAM MCAS EMU MCLIENT 30062011 Plugin” geïnstalleerd op twee Reboxen 4200. Beide boxen zien elkaar, ik kan pingen naar beide boxen en kan op beide hun Root dir via de pc. Het netwerk gedeelte is dus in orde.

 

Volgens de Mcas handleiding, welke ik stipt gevolgd heb, zou alles perfect moeten werken maar als ik de “Client” box aanzet komt er echter steeds “Gecodeerde Zender” op het scherm.

 

Ik zie bij andere topic’s de melding “Gecodeerde Zender” ook opdagen maar dat is meestal opgelost na een koude start, hier lukt het niet.

 

Enig idee wat ik mis of over het hoofd gezien heb?

 

Op beide boxen staat de Octagon V10925 S/W en BL 5.24

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rebox

Ik zie bij andere topic’s de melding “Gecodeerde Zender” ook opdagen maar dat is meestal opgelost na een koude start, hier lukt het niet.

Ik veronderstel dat jij met de andere topic’s de Rebox topics bedoeld.
Dit zijn meldingen die i.c.m. de originele Rebox FW gemeld zijn.

Jij hebt het over de melding bij gebruik van de Octagon FW i.c.m. MCAS.
Nu gaat dit onderwerp weliswaar over HOME Sharing maar ik heb niet de indruk dat dergelijke vragen op dit forum op prijs gesteld worden maar misschien heb ik het mis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat ik jouw vraag nog eens goed lees ben ik met de opmerking 'Home Sharing' iets te voorbarig geweest want ik veronderstel nu dat je voor elke box een geldige Smartcard gebruikt en MCAS nodig hebt om de interne kaartlezer voor gebruik van de CD Smartcard te activeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel voor zorgen dat je MClient succesvol kan verbinden naar zijn server, dus de andere Rebox. Als je op "connect to server" klikt op de Mclient, gaat dit dan of connecteerd deze niet naar zijn server? Ht IP adres van de server moet ingesteld zijn in de MClient. Ik vraag me dus af of je dus je MClient wel goed hebt ingesteld, want dit staat namelijk slecht uitgelegd in de beschrijving van MCAS.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.iets te snel gelezen denk ik; had even niet gelezen dat het al opgelost was.. Mooi in elk geval, ben wel benieuwd wat het was wink

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...