Ga naar inhoud


[ET9000] ET 9000 werkt niet op Telfort ZYXEL F1 modem


Gast Pounder

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben van UPC naar Telfort ge-switched. Ik krijg nu echter mijn ET9000 niet meer via LAN op internet (met nieuwe ZYXEL Telfort modem). Als ik de LAN kabel weer in de Thomson modem van UPC steek en het netwerk herstart op de ET9000, dan doet hij het weer (UPC internet is ook nog actief).

Ik wordt hier helemaal kriegel van. Hoe krijg ik dit werkend?

 

Voor de duidelijkheid. Mijn PC (windows 7) en de ET 9000 kunnen niet via de LAN van de ZYXEL het net op. Op mijn 2 MAC's gaat het weer wel!!!!

Wat gaat er fout???? mad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Ik denk dat je last hebt van een bekend probleem.

 

Stel het IP adres (handmatig) vast in en het zal werken.

 

Tijdens het testen van deze receiver ben ik er ook achter gekomen dat het testexemplar grote problemen had met DHCP en ik lees de klacht ook vaker bij anderen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je oude range wel in de 10.0.0 enz zitten en de nieuwe in de 192.168 enz met de dreambox heb ik daar ook eens last van gehad en is dus niet alleen de et wie dat heeft

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt wel vaker voor met bepaalde netwerkkaarten i.c.m. bepaalde routers.

Heeft veelal meer met de router te maken(switch)dan met de ontvanger.

Dit komt omdat diverse chipsets in router e/o ontvanger elkaar niet lusten.

 

Zet er maar eens voor diagnose een klein switch'je tussen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een idee.

Maar (misschien stomme vraag) welk ip adres vul ik dan in?

Als ik in de instellingen van de Zyxel ga neuzen dan vind ik meerdere ip adressen( bv voor mijn draadloze verbindingen). Helaas ziet dit ding de ET9000 niet en weet ik ook niet welk ip adres ik hem zou moeten geven!

 

Dit zie ik staan onder device info:

WAN 1 Information: (VDSL WAN 1)

- Mode: IPoE

- IP Address: 195.240.175.34

- IP Subnet Mask: 255.255.248.0

- Gateway: 195.240.175.254

- DNSServers: 195.241.77.55,195.241.77.58

LAN Information:

- IP Address: 192.168.1.254

- IP Subnet Mask: 255.255.255.0

- DHCP Server: Server

 

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen switch in huis. Waar heb ik hem voor nodig?

(sorry voor de newbie vragen, maar ik heb nog nooit netwerk problemen hiervoor gehad!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

5 enigma 2 boxen op dezelfde kabel in een 192.168.1.0/24 netwerk en alleen de ET9000 doet het niet.

 

Dan zal het inderdaad wel aan mijn netwerk liggen, waar ook nog 17 IP telefoons, 2 servers, een NAS, internet radio en aan haffel PC's aan hangen die ook nergens last van hebben wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Pounder

Dit zie ik staan onder device info:

LAN Information:
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP Server: Server


Stel op je ET9000 bij netwerk in:

IP adres: 192.168.1.199 (199 is een vrij adres in jouw netwerk?)
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254

Eventueel kan je de nameserver 1 ook nog op 192.168.1.254 instellen, maar dat gaat als het goed is wel automatisch.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier zelf de ET9000 op een netgear netwerk hangen. Nooit geen problemen smile

Diverse familie met een ET9000 en ET5000 op thomson (kpn, online etc), davolink (tele2), Zyxel (telfort), hoor hier nooit klachten over ... cool

 

Zelf heb ik deze zaken vaak bij de hand gehad met diverse exotische netwerk chipsets (vooral ralink) mad

op verschillende pc's op netwerken van groot tot klein.

Zo'n switch'je werkt dan heerlijk voor diagnose, dat e.e.a het wel of niet doet wink

 

Vast ip is altijd goed om te doen, en lost soms veel problemen op.

Geen gehannes meer cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is in dit geval duidelijk de ET9000 waar het probleem zit.

 

Als 5 andere E2 ontvangers en talloze andere netwerk apparatuur op dezelfde kabel wel goed werkt kan je geen enkele andere conclusie trekken.

 

Je leest het probleem ook vaker. Dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ET9000 heeft geen netwerk problemen.

In praktijk blijkt ook dat netwerk perfect werkt.

 

Het zal waarschijnlijk zoals aangegeven een conflict zijn met de IP toewijzing gezien je PC ook niet werkt.

 

Wat voor internet pakket heb je?

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik denk dat je last hebt van een bekend probleem.

Stel het IP adres (handmatig) vast in en het zal werken.

Tijdens het testen van deze receiver ben ik er ook achter gekomen dat het testexemplar grote problemen had met DHCP en ik lees de klacht ook vaker bij anderen.

Mvg,

Michel


Kan je aangeven wie er nog meer problemen heeft.
Dan kunnen we zoeken naar een oplossing.

Ik ben momenteel moderator van een forum waar meer dan 2000 gebruikers actief zijn en deze probleem heeft nog niemand genoemd.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik citeer uit twee andere reviews:

 

Origineel bericht van: totaaltv
...Het netwerkgedeelte is belangrijk bij de Clarke-Tech ET-9000. In onze testen konden we een aantal keren vaststellen dat de ontvanger met de huidige firmware steekjes laat vallen als we via het DCHP-protocol, dus volledig automatisch via de gebruikte router, een IP-adres toewijzen. Die problemen doen zich niet voor als we kiezen voor een statisch, door ons zelf bepaald, IP-adres. Voorlopig is het dus aan te bevelen om deze laatste, iets meer omslachtige manier toe te passen. Net als bij het eerder aangehaalde YPbPr-component probleem is dit duidelijk een firmwarematig euvel, dat hoogstwaarschijnlijk wordt veroorzaakt door nog niet goed geoptimaliseerde drivers...

 

Origineel bericht van: satellites.co.uk
...We noticed some issues using DHCP. The ET9000 seems to ignore our DHCP server, though it was surely up and running. Other devices seem to work just fine. Maybe this is just a driver related issue, but it might also be faulty hardware....

 

Origineel bericht van: LINKEY
De ET9000 heeft geen netwerk problemen.

In praktijk blijkt ook dat netwerk perfect werkt.

Dan kan je als leverancier natuurlijk wel je kop in het zand steken, maar 3 reviewers die dezelfde problemen ervaren is een beetje te toevallig!

 

Er zijn bovendien ook diverse topics van andere gebruikers op het net te vinden met hetzelfde probleem. Google ET9000 + DHCP en zoeken maar!

 

Met mijn netwerk is niets mis. Het is echt de ET9000 die problemen heeft. Misschien exemplarisch (een foute productie), misschien een combinatie van diverse netwerk chips, misschien ook gewoon een algemene ontwerp fout (niet de enige ontwerp fout overigens), misschien ook wel een slechte driver.

 

In ieder geval ligt het aan de ET9000 daar andere receivers geen enkel probleem ondervinden op exact dezelfde aansluiting.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik citeer uit twee andere reviews:

Origineel bericht van: totaaltv
...Het netwerkgedeelte is belangrijk bij de Clarke-Tech ET-9000. In onze testen konden we een aantal keren vaststellen dat de ontvanger met de huidige firmware steekjes laat vallen als we via het DCHP-protocol, dus volledig automatisch via de gebruikte router, een IP-adres toewijzen. Die problemen doen zich niet voor als we kiezen voor een statisch, door ons zelf bepaald, IP-adres. Voorlopig is het dus aan te bevelen om deze laatste, iets meer omslachtige manier toe te passen. Net als bij het eerder aangehaalde YPbPr-component probleem is dit duidelijk een firmwarematig euvel, dat hoogstwaarschijnlijk wordt veroorzaakt door nog niet goed geoptimaliseerde drivers...


Origineel bericht van: satellites.co.uk
...We noticed some issues using DHCP. The ET9000 seems to ignore our DHCP server, though it was surely up and running. Other devices seem to work just fine. Maybe this is just a driver related issue, but it might also be faulty hardware....


Origineel bericht van: LINKEY
De ET9000 heeft geen netwerk problemen.
In praktijk blijkt ook dat netwerk perfect werkt.

Dan kan je als leverancier natuurlijk wel je kop in het zand steken, maar 3 reviewers die dezelfde problemen ervaren is een beetje te toevallig!

Er zijn bovendien ook diverse topics van andere gebruikers op het net te vinden met hetzelfde probleem. Google ET9000 + DHCP en zoeken maar!

Met mijn netwerk is niets mis. Het is echt de ET9000 die problemen heeft. Misschien exemplarisch (een foute productie), misschien een combinatie van diverse netwerk chips, misschien ook gewoon een algemene ontwerp fout (niet de enige ontwerp fout overigens), misschien ook wel een slechte driver.

In ieder geval ligt het aan de ET9000 daar andere receivers geen enkel probleem ondervinden op exact dezelfde aansluiting.

Mvg,

Michel


Gelukkig heeft 99,9% van de gebruikers geen problemen ermee. Dit is veel betrouwbaarder dan een "oud" review (de review van satellites.co.uk is alleen een vertaling van de Nederlandse review)
De review is baseert op beta drivers welk DHCP en YPbPr problemen had. In de eerste final release (rond 1 december 2010) waren deze problemen al opgelost.
Via google vind je alleen maar vertalingen van deze reviews welk allang achterhaald zijn en delen wat zijn overgenomen uit deze review.
De topics welk je vindt over ET9000 + DHCP gaan vrijwel altijd over wifi met DHCP. Dit heeft met de Linux wifi drivers te maken en is de laatste maanden al flink verbetert voor de meeste Linux ontvangers.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...