Ga naar inhoud


Het grote RealD (Real 3D) HTPC topic


Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Hierbij wil ik een poging doen om samen met jullie tot de bouw van de ideale RealD Media player te komen op basis van Windows 7.

 

Voorwaarden:

 

- (Redelijk) stil

- Goed te bedienen met (universele) afstandsbediening

- Werkt met een standaard 3D LED-LCD en Plasma.

- Speelt probleemloos full HD RealD 3D Blu-Ray en BD iso's.

- Speelt probleemloos alle andere bestandsformaten

- Boot snel, opslag op een NAS.

 

Aangezien er nog niet heel erg veel over te vinden is, ben ik hier begonnen:

MaximumPC

 

En meer leesvoer:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1463455

 

Welke hard- en software is er precies aan te bevelen?

 

Iemand?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder eerst te moeten rippen zou ik gewoon Nvidia kaartje aanschaffen die dit ondersteunt + powerdvd 10. Core i3 ofzo erin + een kleine ssd voor de snelle boot. En eigenlijk alle software zoals xbmc, mediacenter en mediaportal ondersteunen het wel.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb inmiddels van alles bestelt en zodra het binnen is zal ik er uitgebreid verslag van maken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd interessant een HTPC topic. Alleen dat 3D kan me gestolen worden maar de opbouw kan natuurlijk ook goed voor 2D zijn.

 

Vraag is natuurlijk: wat heb je besteld?

 

Dat artikel waar je naar verwees is namelijk al weer 1 jaar oud.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb mij grotendeels laten leiden door de Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011

 

Ik heb niet de intentie er een DVB tuner in te plaatsen.

Ik blijf de DM8000 gebruiken, eventueel misschien een virtuele tuner software.

 

Het gaat mij puur om HDMI 1.4a en het probleemloos afspelen van ALLE mediaformaten.

Ik heb nu een popcornhour C-200 met ingebouwde BD-drive en die is geweldig, maar speelt net als alle andere momenteel leverbare hardware mediaplayers nog geen RealD.

 

---------- [ Artikelen ] ----------

Behuizing: 1 x Silverstone Grandia GD04B (1x 5,25" extern, 2x 3,5" intern, 1x 2,5" intern)

CPU: 1 x Intel Core™ i3-2100 (2x 3100 MHz)

Koeler: 1 x Shuriken Rev. B (478, 754, 775, 939, 940, AM2,

Mainboard: 1 x Asus P8H61-M PRO -=Rev.3.0=- (Intel® H61 Express)

RAM: 1 x Kingston 4 GB DDR3-1333 (4096 MB)

HDMI/DVI: 1 x AMD HD6450 512MB (AMD Radeon HD6450)

Voeding: 1 x BQT Pure Power BQT L7 300W (300 Watt, bronze star)

BluRay/DVD: 1 x LiteON IHOS104 ROM (BD: 4 speed)

SSD: 1 x OCZ AGT3-25SAT3-60G (60 GB)

 

Die OCZ is poepie snel, dus booten zal wel in een flits gaan smile

 

Als remote ga ik de iPad/iPhone gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben gegaan voor een passieve koeling en de mogelijkheid er naderhand nog een kaart naast te kunnen plaatsen.

 

Zo heeft alles zijn voor- en nadelen. De beeldkwaliteit is overigens erg goed hoor.

 

In de review schrijft men overigens dat de lagere score van de 6450 hoogstwaarschijnlijk een driver issue was.

 

Citaat:
The DDR3 based 6450 misses out on the bulk of the scores because it is unable to perform denoising in a proper manner. When AMD was contacted about this, they admitted the issue and indicated that they were working on a fix. However, they pointed out that the problem was only for standalone files and not Blu-ray discs. To our surprise, we found that denoising worked properly in PowerDVD irrespective of ESVP when the HQV Benchmark Blu-ray was used! We decided not to let that alter the scores above. Blu-rays are already mastered carefully, and don't need as much post processing as local files from recorded TV shows or camcorder files. The low score of the DDR3 based 6450 will probably improve a great deal after driver updates, but we will consider only playback of files on the hard drive in the rest of this review.

 

Een paar snel met de iPhone gemaakte foto's:

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er waren bij de bouw een paar bijzonderheden.

 

 

  • 3 x 12cm fans in de behuizing vond ik overkill, dus heb er één uit gehaald en het gat opgevuld met de zwarte verpakking van de SSD. Dat paste heel netjes.
  • De font bezel van mijn BluRay drive was wat rond. Niet ideaal om een aluminium plaatje op te plakken. De bezel er dus af gehaald, vlak geslepen en daarna vlak geschuurd. Het is een stuk minder werk als je direct een BD drive kiest met een platte bezel wink
  • Omdat mijn HTPC in een kast komt te staan, heb ik achter in de kast ruimte gemaakt voor een 12 CM fan. De fan die ik uit de behuizing heb verwijderd, komt nu achter in de kast. Om deze te kunnen aansluiten heb ik in het plaatje van de seriële poort een inkeping gevijld zodat het bij de behuizing geleverde verloop kabeltje kan dienen als aansluiting voor de externe fan.

De beide fans van de behuizing zijn aangesloten op het mainboard en zo ook temperatuur gestuurd.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De hardware past in ieder geval perfect en de kast is behoorlijk stil.

 

Het grote voordeel van deze iets hogere kast is dat er 4 fullsize PCIe kaarten in passen, zodat je naast de grafische kaart er ook nog 3 fullsize DVB kaarten (denk aan kaarten met CI slot en/of twintuner) in kwijt kunt als het moet smile

 

Misschien zou je nog voor de AMD 6570 kunnen kiezen, al zijn die wel actief gekoeld.

 

Het geluid is overigens via de optische output van het mainboard erg goed.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Misschien zou je nog voor de AMD 6570 kunnen kiezen, al zijn die wel actief gekoeld.


Sapphire heeft al een aantal generaties passief gekoelde mid-range AMD kaarten, zelf heb ik een 4650 gehad.

SAPPHIRE Ultimate HD 6570 1GB DDR3:

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Laat ik vooropstellen dat ik van het daadwerkelijke testen van de videokwaliteit van dergelijke kaarten zelf geen verstand heb, maar de mensen die dat wel zeggen te hebben, schreven dit:

 

Citaat:
Videokwaliteit

 

Tot zover de 3D prestaties, bij videokaarten als deze is de videokwaliteit minstens net zo belanrijk. Inmiddels hebben we zowel de Radeon HD 6670 als ook de Radeon HD 6450 getest met HD HQV 2.0, zoals besproken in dit artikel van februari. Met HD HQV 2.0 benchmark kunnen alle soorten post-processing getest worden, waaronder deïnterlacing, ruisonderdrukking, verscherping en contrast-verbetering.

Over de resultaten kunnen we - gelukkig - kort zijn. Zowel de Radeon HD 6670 als ook de goedkope Radeon HD 6450 zetten een perfecte score van 197 punten neer, één-op-één vergelijkbaar met de Radeon HD 6850.

 

Nu zijn een aantal aspecten van HD HQV 2.0 erg subjectief in de beoordeling, waardoor de totaalscore niet direct veelzeggend is. Belangrijker is wat we in de praktijk hebben gezien. Allereerst blijken de kaarten uitstekende per-pixel adaptive deïnterlacing te hebben. Alleen in de twee deïnterlacing tests laat AMD - net als nVidia overigens - punten liggen. Alle framerate-conversies, waaronder 3:2 en 2:2 pulldown, herkennen en verwerken de kaarten perfect. Verder blijken de ruisonderdrukking, verscherping en contrastverbetering ook uitstekend te werken.

 

Bij de Radeon HD 5000 reeks bleek de budgetkaart, de Radeon HD 5450, op sommige vlakken een mindere videokwaliteit te bieden dan de duurdere kaarten vanaf de Radeon HD 5570. Bij de 6000-serie is dat onderscheid er dus niet meer. Dat maakt dat wij de goedkope Radeon HD 6450, mits fabrikant met passief gekoelde of op z'n minst erg stille versies uitkomen, durven te betitelen als ultieme HTPC-videokaart van dit moment.

 

Hier is de 6450 dus weer de ultieme kaart. Ik laat m dus maar gewoon zitten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...