Ga naar inhoud


eurobird 9a bijplaatsen op triax78 multifeed met astra1-2-3 en hotbird


dokie

Aanbevolen berichten

Is het mogenlijk om een extra alps lmb bij te plaatsen op de triax multifeed astra 1-2-3 en hotbird of is het signaal van eurobird9 dan te zwak om het te ontvangen omdat bij mij de hotbird al minder signaal geeft dan de astra sattelieten.

 

Groeten Dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas is dat niet mogelijk. Omdat het brandpunt te zwak is bij deze multi feed opstelling. Een triax 78cm alleen op eurobird 9 gaat wel goed. Ik heb geprobeerd icm met een triax 88cm met multi feed houder de A1,2,3 en eurobird 9 signaal te krijgen. A1,2 en 3 gaat goed. Alleen bij de eurobird 9 geen signaal te krijgen. Misschien lukt het met een triax 110cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer,

 

Dan wordt het gewoon de motor blijven draaien.

Bedankt voor de reactie.

Groeten Dokie.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theboyk
op een triax 78 lukt dit wel; heb hier meerdere opstellingen zo geplaatst

Ik heb mijn twijfels er over. Hebt u toevallig een foto waar u het wel gelukt is? En kunt u ook de resultaten laten zien wat de signaal kwaliteit is op de eurobird 9. Want ik meet en krijg absoluut geen spectrum te zien op satlook color hd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

een foto...moet ik gaan maken maar dat duurt wel ff.

 

waar je rekening mee moet houden is de de lnb houder enigzins schuin moet staan om astra 1/2/3/hotbird te kunnen ontvangen.

 

hangt natuurlijk ook van het type lnb af; dunne alps/inverto's schuif je makkelijker bij elkaar..

 

in je huidige opstelling zou je de hotbird even los moeten maken en op de rail zelf schuiven; wedden dat eurobird 9 tevoorschijn komt of zelf de 7 graden?

 

astra 1/2/3 en hotbird hebben een goed signaal; eurobird 9 is uiteraard zwakker maar voldoende. als middelpunt neem ik links de astra1 en rechts de astra3. ik spreek dan ook over de triax multihouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theboyk
een foto...moet ik gaan maken maar dat duurt wel ff.

Erg vreemd confused.

Origineel bericht van: theboyk
in je huidige opstelling zou je de hotbird even los moeten maken en op de rail zelf schuiven; wedden dat eurobird 9 tevoorschijn komt of zelf de 7 graden?

U zegt dat men met een triax 78cm met een originele triax multi feed houder de volgende satellieten kan ontvangen: Astra 1,2,3 en de eurobird 9. Challenge accpeted.

En hoe hebt u deze opstelling uitgericht? Via een satelliet ontvanger of met een satelliet meter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook deze vijf satellieten op mijn schotel en dat is een 80cm model van een duitse supermarkt. Mijn enige beperking zit erin dat mijn huis ervoor staat (ik zie de eurobird maar met de helft van de schotel), en de meeste transponders komen goed door. Dus het kan wel... smile gewoon eigenwijs roch proberen. Ik ga de schotel om die reden zelfs verplaatsen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik geef toe het is geen Triax, maar om aan te geven dat de Eurobird wel degelijk (en goed) te ontvangen is i.c.m. een multifeed-opstelling:

http://www.wageral.nl/schotel/eurobird9.htm

Daarbij gebruik ik ook nog eens LNB's met een vrij dikke feedhorn. Als je die ook nog eens vervangt door smallere LNB's mag het volgens mij geen problemen opleveren.

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...