Ga naar inhoud


Pakket van Canal Digitaal niet ontvangen


rolandroland

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij woont op een plaats in Nederland waar hij alleen woont een geen naaste buren heeft. Het pakket wat hij wilde ontvangen van Canal Digitaal moest hij een handtekening zetten. Maar wat wil nu het geval? Er is wel een handtekening gezet maar die is niet van hem en er was bij het aanbieden van het pakket niemand thuis. Volgens de pakket dienst moet hij bij Canal Digitaal zijn om een onderzoek te doen op de handtekening. Maar Canal Digitaal weigert dit en geeft aan: Er is een handtekening gezet dus u heeft het pakket ontvangen en daarmee is het klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In mijn ogen is CD verantwoordelijk, zij hebben de bewijslast.

Het zou zo maar kunnen zijn dat de medewerker van de pakketdienst zelf een krabbel heeft gezet en met de spullen thuis zit. Die is echter door CD ingehuurd. Zij kunnen/moeten aangifte van vermissing doen, want zij zijn iets kwijt.

Jouw kennis heeft niks ontvangen, is dus ook niks kwijt en kan alleen klagen bij de verzender (CD) dat ze hun leveringsverplichting nog niet zijn nagekomen. Bij gebrek aan een klachtencommissie rest daarna de gang naar de rechter-of je maakt een hoop stampij op diverse fora... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Er is een handtekening gezet dus u heeft het pakket ontvangen en daarmee is het klaar.

Van wie is die handtekening??? Als je daar achter komt dan weet je waar je pakketje is afgeleverd. Ook TNT moet weten wie het pakketje heeft afgegeven!!! Klacht indienen bij TNT lijkt me. Heb je een trackingnummer?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchharm

Zaterdag j.l. ook een pakketje van CD ontvangen.De bezorger stopte het in de brievenbus en reed weg.

In principe zou ik kunnen bellen en vragen Waar blijft mijn pakket?

Toch?

Met gr. Dutchharm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
In mijn ogen is CD verantwoordelijk, zij hebben de bewijslast.

O, dus TNT gaat hier vrijuit? shocked
Daar geloof ik niks van. Ik denk dat TNT tegen betaling niet zomaar pakketten op willekeurige adressen kan achterlaten.
Ik heb deze gemakzucht van TNT zelf ook enkele malen ondervonden, en stoor me er aan.
Heb er indertijd een keer een hele zoektocht langs de buren aan moeten besteden om erachter te komen wie het pakket in ontvangst had genomen.
En dit probleem is door TNT makkelijk te voorkomen. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook al eens gehad.

En ook geen briefje in de brievenbus gehad.

 

Ook heb ik bij dit bedrijf al eens gehad dat een pakket op de track en trace onderweg was en de hele week was er iemand thuis en ze zijn niet gewest, op de track en trace stond dat we er niet waren.

De volgende dag weer niemand geweest en bij de track en trace stond 2de poging mislukt en kon ik het bij het postkantoor komen halen.

 

Ik heb het met TNT wel gehad.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

O, dus TNT gaat hier vrijuit? shocked
Dat weet ik niet en is ook niet relevant voor de geadresseerde.
Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde.
Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CB1
Dit heb ik ook al eens gehad.
En ook geen briefje in de brievenbus gehad.

En dat is precies waar ik op doelde!

En als je TNT daarover belt, geven ze aan dat je alleen klachten kunnen mailen.
En als je de klacht mailt, krijg je een standaard blala over dat afleveren bij de buren standaard is.
Ik vind dat onacceptabel, omdat TNT ook bij mij geen bericht achterliet bij welke buren. Het risico is zelfs aanwezig dat ze dus bezorgen bij buren die je helemaal niet vertrouwt.
En omdat TNT geen bericht achterlaat over waar het pakket wel is bezorgd en het zelf ook niet bijhouden (Bezorgd is gewoon bezorgd bij TNT.), kan een pakket dus in het niets verdwijnen! mad

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde.
Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen.

Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me.
Kun jij me uitleggen hoe je bewijst dat je iets niet hebt?
Ik claim nu dat ik jou een Dreambox 8000 heb gestuurt, bewijs maar eens dat het niet waar is, dokken! :D
Dat is uiteraard onmogelijk, de bewijslast is omgekeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Het pakje is nooit bezorgd, dus moet de afzender de klacht oplossen en niet de geadresseerde.
Die heeft een bestelling geplaatst, betaald en niets ontvangen.

Maar dat moet de geadresseerde even goed bewijzen, lijkt me. [/quote

nee hoor

tnt die moet jouw kunnen vertellen wie er heeft getekend, als ze bij mij inde winkel een pakketje komen afgeven waar ik voor moet tekenen wordt altijd mijn naam gevraagd en die voeren hun in en daarna moet ik mijn handtekening zetten......dat is de procedure
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967

nee hoor

tnt die moet jouw kunnen vertellen wie er heeft getekend, als ze bij mij inde winkel een pakketje komen afgeven waar ik voor moet tekenen wordt altijd mijn naam gevraagd en die voeren hun in en daarna moet ik mijn handtekening zetten......dat is de procedure

Dus wel!
De ontvanger moet kunnen aantonen dat hij niets heeft ontvangen.
Dat hij daarbij TNT aansprakelijk kan stellen, ligt voor de hand. Maar een simpele "Ik heb niks ontvangen." lijkt me niet voldoende.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

eduard dan moet je mij toch vertellen hoe ik kan aantonen dat ik niets heb ontvangen........dat zal toch met het track en trace systeem van tnt moeten gebeuren daar staan alle handelingen in

 

het is volgens mij juist makkelijker om als verzender te bewijzen dat je als ontvanger wel het pakketje heb ontvangen ..........ook dan komen ze bij tnt uit met de naam van de persoon die heeft getekend voor ontvangst.........dus hoe je het draait of keert tnt speelt hierin een duidelijke rol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, de verzender is ultiem aansprakelijk en sterker nog, alleen de afzender kan bij tnt een navraag starten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...