Ga naar inhoud


[Amiko Alien 8900] Amiko Alien 8900 weigert IP-adres op te pikken


Eduard07

Aanbevolen berichten

Heb een Amiko Alien 8900 aan een bedrade netwerkverbinding.

 

Plots wil hij niet meer inloggen. Handmatig IP-adres verkrijgen mislukt. Alles al geprobeerd: andere kabel, router ververst, modem ververst, statisch adres ingevoerd. Hij weigert.

Ik heb andere merken geleend en op dezelfde draad aangesloten:

geen probleem! sick

 

Wie kan me uitleggen wat er aan de hand is? tiredcry

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Heb nu alles geprobeerd.

hij doet het als de Amiko koud is en uit heeft gestaan. 5 minuten later doet hij niet eens meer een poging in te loggen ,maar geeft hij meteen een venster met het bericht dat hij geen netwerkverbinding heeft. sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Als het controlelampje van de ethernetpoort op je router niet brandt kun je het verder schudden.

 

-me de krampen gezocht waarom de een week eerder gekochte alien niet via een ethernetkabel inlogde.

-teruggebracht naar leverancier die na 5 minuten testen vertelde dat het apparaat zelf de oorzaak was, dus een defect in de hardware.

-nieuwe gekregen en direct alle oke.

 

Met een linksys wireless usb adapter type WUSB54GC ging het ook niet van een leien dakje.

De router deed zijn uiterste best maar de adapter hapte niet op de aangeboden OFFERs, Bijna nooit een handshake oftewel AKN

Router is de door velen verguisde KPN Eperiabox type Siemens Gigaset. Heb ik nooit probleemen mee gehad.

Als ik dezelfde linksys wireless usb adapter gebruikt in een PC, dan wel na 3 OFFERS een AKN.

 

Bovendien moest als ik al een keer wireless verbinding had na elke reboot de hele riedel weer door omdat de Alien de netwerkinstelingen weer kwijt was.

Vandaar mijn vervolg pogingen met ethernet aansluiting. Had direct wakker moeten worden toen die routerpoort niet ging branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...