Ga naar inhoud


Reageer verdubbelaar in 2 miljoen berichten op sat4all.com


leo1949

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat er gebruikers zijn die de reageerverdubbelaar hebben ingezet om in dit topic meer kans te maken op de prijs.

 

Worden deze omgezet naar 1 posting?

Of nog eerlijker worden ze gediskwalificeerd wegens vals spel?

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dat was mij ook al opgevallen en om die reden doen we het als volgt:

 

We tellen het aantal berichten in dit topic. Dat is vrij eenvoudig want dat zijn er (bij mij) 10 per pagina. Bericht 42, is dus het tweede bericht op pagina 5.

 

5 augustus tellen we dus het aantal berichten, met een random nummer generator trekken we een nummertje tussen 0 en bijvoorbeeld 567(?) en dan weten we wie gewonnen heeft.

 

Daarna kijken we met de zoekfunctie hoe vaak die persoon gepost heeft in het betreffende topic.

 

Is dat slechts 1 x, is hij of zij de winnaar. Is dat 2 x, verloten trekken we een nieuw nummer is dat 3 maal of meer, sluiten we die persoon uit en trekken we een nieuw nummer.

 

Kan je eens een voorbeeld geven van iemand die vaker gereageerd heeft?

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Is dat slechts 1 x, is hij of zij de winnaar. Is dat 2 x, verloten trekken we een nieuw nummer is dat 3 maal of meer, sluiten we die persoon uit en trekken we een nieuw nummer

Dus als je, zoals ik, in al je enthousiasme vaker dan 1 keer hebt gereageerd (met deze erbij 3 keer)
voordat deze regel is/wordt ingevoerd dan ben je uitgesloten?
Het is me niet om die Clone+ set te doen, maar regels wijzigen tijdens het spel vind ik niet kunnen.
Je kunt toch een "Unique" SQL clausule er op loslaten om alleen de nicknames te verkrijgen,
ongeacht het aantal "inzendingen"? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee dat is niet te doen. De nicknames zijn alleen in de member table gekoppeld aan een lidummer en de reacties staat weer in een posts tabel en de topics staan weer een in topics tabel.

Al die moeite ga ik niet doen.

 

Als je vaker hebt gereageerd, maak je minder kans.

 

Ik neem aan dat iedereen wel snapt dat het niet de bedoeling is dat iemand in een topic waarvan het doel van te voren vast staat hele discussies gaat voeren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjongejonge, tel dan toch gewoon alleen de eerste plaatsing per persoon mee, als een trekking niet de eerste plaatsing van betreffende persoon is trek je opnieuw.

 

Overigens moet je in SQL 'Distinct' gebruiken als ik me niet vergis, het is alweer even geleden dat ik me daarmee bezig heb gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is nog niet eerlijk.

 

Als er 100 reacties zijn, waarvan 20 veroorzaakt door dubbele berichten, wordt de winkans verkleint omdat je uit een groter aantal inzendingen gaat trekken.

 

Het is evengoed het overwegen waard, maar ik ga me daar echt pas druk over maken als blijkt dat er daadwerkelijk iemand getrokken wordt die meerdere berichten heeft geplaatst.

 

En nee, er is geen notaris bij de trekking dus als iemand wil beweren dat het niet eerlijk verloopt moet hij dat vooral doen, daar heb ik 0,0 boodschap aan wink

 

Ik zag ook alvast van te voren dat iedereen mee doet, behalve ikzelf. Dus ook moderators, ook oud moderators enz.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Michel
Ik zag ook alvast van te voren dat iedereen mee doet, behalve ikzelf. Dus ook moderators, ook oud moderators enz.

Ik schrijf de randomizer wel even voor je wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zoiets? :D

 

if ($winnaar=="Tha Great Mac")

echo "sorry, iedereen, maar jij niet!";

else

echo "We gaan door met zoeken...";

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan heb je hem toch gekregen, want die check kan ik niet gebruiken door een bug in deze software.

Als ik de leden email, krijgt iedereen mail. Of die instelling nu aan of uit staat.

 

Niet ontvangen? Dan staat er een ongeldig email adres in je profiel of heb je een overijverig spamfilter.

 

Het staat in ieder geval ook in een bijna gelijknamig topic in dit forum.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Michel
Zoiets? :D

if ($winnaar=="Tha Great Mac")
echo "sorry, iedereen, maar jij niet!";
else
echo "We gaan door met zoeken...";

$winnaar = ( $user == "TGM" ? $user : "TGM");
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...