Ga naar inhoud


Aantal opnames tegelijkertijd op NAS


unique

Aanbevolen berichten

Mensen,

 

ik was even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het aantal opnames wat je kunt maken wanneer je opneemt op een NAS. Ik heb sinds kort een Synology DS2110J en kan nu opnemen op 3 HD zenders tegelijkertijd. wanneer ik dan echter de file list probeer te opnemen krijg in "tandwielen".

 

wat zijn jullie ervaringen?

 

ps, ik gebruik NFS en Openpli2.0

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles bedraad hier. het netwerk ziet er als volgt uit:

 

vu<=>switch<=>router<=>switch<=>NAS

 

inmiddels de NAS al direct aangesloten op de VU dmv slechts 1 switch en dan gaat het al goed.

 

moet nu stap voor stap gaan onderzoeken wie/wat de veroorzaker is.

 

maar om antwoord te krijgen op mijn vraag, welke ervaringen hebben jullie mbt het aantal opnames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique


vu<=>switch<=>router<=>switch<=>NAS

inmiddels de NAS al direct aangesloten op de VU dmv slechts 1 switch en dan gaat het al goed.


Je geeft zelf de oorzaak al aan, teveel switchen.
Gebruik het liefst geen switchen, mocht je aan 4 LAN-poorten niet genoeg hebben dan kun je niet anders, maar gebruik dan maximaal 1 switch met voldoende poorten, en zeker niet meerdere, en al helemaal niet in serie zetten, dus van switch naar switch bedoel ik dan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar was ik ook al bang voor.

 

probleem is dat de switch bij de VU nodig is om de apparaten bij de tv te koppelen. Hier zou ik eventueel een 2e kabel naar router voor bij kunnen trekken zodat deze switch niet nodig is....

 

De 2e switch staat weer heel ergens anders omdat daar ook een bak poorten nodig zijn.

 

ik zal eens eerst uitzoeken welke switch het meeste roet in het eten gooit door ze om de beurt even uit te sluiten. Kan namelijk zijn dat ze te "cheap ass" zijn en het niet "aan" kunnen of zo.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het maakt mijns inziens niet echt veel uit of je wel of niet meerdere switches gebruikt. Wat wel uitmaakt is dat er misschien eentje tussen zit die maar 10mb/s aan kan en dan heb je je bottle-neck gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
daar was ik ook al bang voor.

probleem is dat de switch bij de VU nodig is om de apparaten bij de tv te koppelen. Hier zou ik eventueel een 2e kabel naar router voor bij kunnen trekken zodat deze switch niet nodig is....


Origineel bericht van: Tha Great Mac
Het maakt mijns inziens niet echt veel uit of je wel of niet meerdere switches gebruikt. Wat wel uitmaakt is dat er misschien eentje tussen zit die maar 10mb/s aan kan en dan heb je je bottle-neck gevonden.


Het hoeft met goede apparatuur ook niet veel uit te maken, en tuurlijk, een 10 Mbit of zelfs een 100 Mbit switch als de rest Gigabit is, is natuurlijk uit den boze.

En zoals hij zelf aangeeft, heeft hij poorten op de router over. In dat geval zou ik de VU+ én de NAS zeker beide op de router hangen.
Kijk, een goede switch hoeft niet te vertragen, maar sneller communiceren dan via 2 LAN poorten direkt kan een switch natuurlijk nooit zijn (theoretisch)

Kijk ik naar mijn eigen configuratie, daar hangt alles wat snel moet zijn (naar elkaar toe of naar internet) aan de router.
Een aantal overige Dreamboxen, en een werk-PCtje op zolder hangen aan een switch. Deze switch verbruikt dus één LAN-poort.
Ik heb hier ook 12 apparaten met ethernet draaien.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ja, natuurlijk, dat ben ik ook met je eens, evenwel in theorie zal het niets uitmaken mits de switches allemaal netjes (minimaal) 100mb/s kunnen verstouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
ik zal eens eerst uitzoeken welke switch het meeste roet in het eten gooit door ze om de beurt even uit te sluiten. Kan namelijk zijn dat ze te "cheap ass" zijn en het niet "aan" kunnen of zo.


Ik adviseer ook goede switchen te gebruiken, ik zelf heb ASUS Gigabit switchen, kost een paar knaken, maar dan heb je het wel goed.
Voorkeur bij meerdere switchen is ook hetzelfde merk/type te gebruiken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook jaren lang een wirwar aan kabels en switchen gebruikt gehad, daar niet van.

Maar sinds december ben ik een gelukkige eigenaar van fiber to home geworden (100 Mbit Up/Down), en dat was voor mij het moment alles hier eens goed aan te gaan leggen, alles naar Gigabit gebracht, van Cat-5 naar Cat-6 kabels gegaan.

En alles met gegoten UTP-stekkers. Oké, hiervoor moet je wat grotere gaatjes boren voor doorvoer, maar is niet anders.

 

En oke, is allemaal theoretisch, maar sindsdien, als je alles wat vertragend kan zijn kunt uitsluiten, heb je gewoon een goed netwerk.

En ik moet eerlijk zijn, sindsdien draait alles hier als een speer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bert_nl
Bij mijn qnap nas is er ook nog een groot verschil of ik een 10/100 switch gebruik of een gigabit switch.
Met de 10/100 switch is de snelheid maar max 18 mB met de gigabit switch zit ik rond de 40 mB.


Dat soort dingen bedoel ik dus. En dan kunnen de geleerde wel zeggen dat dit theoretisch niet hoeft, want een 100 Mbit switch moet óók 40 Mbit aankunnen, maar soortgelijke ervaringen had ik in het verleden ook.
Nee, geef mij maar alles in Gigabit.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

net wat je zegt henksat,

merk ook hier sinds ik de gigabit switch heb (2007) dat met 10 of 100 eraan de snelheid iets terugvalt.

de enigste is echter nog de VU+

(helaas nog steeds een nic van 100, jammer dat de producenten daar niet van af willen, ook bij nieuwere modellen)

 

maar betreffende de vraag van unique;

ook even kijken of er wel met TCP gemount is ipv UDP

kan ietsiepietsie opleveren.

 

die mensen die zo'n cheapo switch nemen hebben het niet echt begrepen (ondanks herhaaldelijk advies daarover)

die zetten als er geen virtualLAN poort opgebouwd wordt alles terug op de laagste snelheid.

ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...