Ga naar inhoud


[ET9000] Je moet eerst de nieuwe bootloader flashen voordat je open-pli 2.1


dreamer122

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Fretsat
Bootloader installeren voor versie 2.1

- Laat het ding lekker zijn gang gaan. Dat Booting duurt wel even, gewoon rustig wachten. De decoder start automatisch weer op als alles klaar is.


Hoe lang duurt dat booten ongeveer?
Ik zit nu al een kwartier tegen een bootscherm aan te kijken en begin nu toch te vermoeden dat hij niet echt wil doorstarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ruim een half uur later en een hernieuwde flashpoging naar 2.1 zonder resultaat.

De flash naar de nieuwe bootloader is goed verlopen, dat zie ik ook bevestigd in het X-trend opstartscherm.

 

Maar na flashen van OpenPli 2.1 (builds van gisteren en enkele wat dagen oudere gebruikt) komt niet verder dan het OpenPli scherm in beeld en booting op het display.

 

Omhoog/omlaag of blauwe toets geven ook geen enkele reactie, wat doe ik fout? confusedmad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fretsat
Origineel bericht van: hgroen
Origineel bericht van: Fretsat
Origineel bericht van: hgroen
Ik ben ook pas in het bezit van een ET9000 en helemaal nieuw op het gebied van Open Pli


nog "groen" zeg maar.... :D

De drivers zitten in de Open Pli versie die je er op zet, dus daar hoef je niets bijzonders mee te doen op dit moment.


Hoe moet ik dan op et-view.com de aparte firmware package van 25-3-2011, de et9000 drivers (kernel 2.6.18) en de aparte drivers met diverse datums zien die daar te vinden zijn. Zitten deze allemaal in de bij pli-iamges?


Die drivers worden door PLi meegenomen in hun build. Daarom zijn is ook voor iedere box een aparte PLi package. Nieuwe drivers worden uiteraard pas opgenomen als gebleken is dat er geen problemen door ontstaan. De genoemde firmware (van 23-5-2011) is gewoon een door et-view gepubliceerde PLi versie die momenteel dus achterloopt op wat er verkrijgbaar is via de PLi website (en aan de datum te zien zitten daar de laatste drivers dus niet in...). Dus in principe hoef je naar die et-view site niet te kijken. Voor de 2.1 versie van PLi moet je wel eerst apart een nieuwe bootloader laden. Daarover is hier al een ander topic te vinden.


Toch nog een andere vraag, blijven de zenderlijsten enz wel bewaard als ik overga van 2.0 naar 2.1?

Hoe kan ik eventueel deze gegevens overhalen naar een PC?

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je autobackup installeert en daarin autoinstall aanvinken, een manual backup doet, krijg je de box terug zoals je hem had.

de plugins worden dan ook automatisch weer geherinstalleerd.

 

met de AB menu/applicaties/Pli/autobackup

 

als je blindscan geinstalleerd hebt kun je die beter eerst verwijderen want die schijnt problemen te geven met autobackup.

 

als je toch voor extra zekerheid de kanalen lijst wil saven naar PC kun je daarvoor Dreamboxedit gebruiken

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst autobackup geinstalleerd en een backup gemaakt. Vandaag de ET 9000 voorzien van een nieuwe bootloader en een nieuwe versie van Openpli. Ik heb nu de versie 2.1 van 5-8-2011. De bootloader geflashed vanaf een usbstick. Daarna startte de oude image op. Daarna weer uitgezet en de usbstick met Openpli 2.1 geflashed. Na het flashen starte hij op en kreeg ik onder andere vragen over instellingen, zoals hdmi, 720p en de taal. Daarna o.a. een vraag over een recover. Ik heb daar op yes gedrukt. Daarna startte hij op en heb ik volgens mij wel alles weer zoals hij was. Alleen de skin is kennelijk de oude weer en niet die van de dreambox die ik.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...