Ga naar inhoud


[Kabel] Ziggo schrapt regionale zenders


sattools

Aanbevolen berichten

Met ingang van 1 september schrapt Ziggo het aanbod van alle regionale omroepen, dit op verzoek van de regionale zelf zo zeggen Ziggo en ROOS. Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven. De kosten zouden € 10.000 tot € 15.000 per omroep bedragen aan BUMA kosten. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat er meer behoefte is aan zenders die dichtbij staan, zoals lokale omroepen. Ziggo gaat daarom meer lokale omroepen doorgeven van aangrenzende gemeentes.

 

BRON: Telegraaf

 

ff een persoonlijke noot: Volgens mij zijn die BUMA kosten onzin, omdat de regionale omroepen slechts programma's uitzenden die in eigen beheer/opdracht gemaakt zijn, dus de rechten liggen bij de omroepen zelf. Ik vraag mij af of het idd een wens is van de omroepen...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu nog NED 1, 2 en 3 onder brengen onder uitzending gemist want op deze zenders is er nu niets anders de laatste maanden.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richard6666
Origineel bericht van: highlander53
Nu nog NED 1, 2 en 3 onder brengen onder uitzending gemist want op deze zenders is er nu niets anders de laatste maanden.


Dan ook maar RTL 4, 5, 7 en SBS 6 is het zelfde verhaal.


mogen RTL8 en Veronica wel blijven? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
ff een persoonlijke noot: Volgens mij zijn die BUMA kosten onzin, omdat de regionale omroepen slechts programma's uitzenden die in eigen beheer/opdracht gemaakt zijn, dus de rechten liggen bij de omroepen zelf. Ik vraag mij af of het idd een wens is van de omroepen...

Zo lang er bij de eigen programma's muziek wordt gebruikt, dient Buma te worden betaald. Overigens ben ik zelf een regelmatige kijker van bepaalde regionalen, maar die blijven gelukkig (nog) wel via de satelliet beschikbaar.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven.
BRON: Telegraaf


ik ben benieuws hoeveel aangrenzende provinciale omroepen zij zullen doorgeven.

voor een stad als Amersfoort zullen dat er toch al zeker 4 zijn:
RTV Utrecht (de eigen regionale omroep)
TV NH
Omroep Flevoland
Omroep Gelderland

succes gewenst aan Ziggo om steeds maar te moeten bepalen per gemeente wat aangrenzend is en niet.
zal een hele klus worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: sattools
Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven.
BRON: Telegraaf


ik ben benieuws hoeveel aangrenzende provinciale omroepen zij zullen doorgeven.

voor een stad als Amersfoort zullen dat er toch al zeker 4 zijn:
RTV Utrecht (de eigen regionale omroep)
TV NH
Omroep Flevoland
Omroep Gelderland

succes gewenst aan Ziggo om steeds maar te moeten bepalen per gemeente wat aangrenzend is en niet.
zal een hele klus worden.


Zoals ik begrepen heb zal dat idd gaan om 4 omroepen in jouw geval.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: sattools
Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven.
BRON: Telegraaf


ik ben benieuws hoeveel aangrenzende provinciale omroepen zij zullen doorgeven.

voor een stad als Amersfoort zullen dat er toch al zeker 4 zijn:
RTV Utrecht (de eigen regionale omroep)
TV NH
Omroep Flevoland
Omroep Gelderland


Vergeet Zuid Holland niet, immers ook aangrenzend aan de provincie Utrecht, ben benieuwd of ze RTV West en RTV Rijnmond in dat geval ook gaan doorgeven. Via CanalDigitaal kijk ik zelf enkele keer naar Omroep Brabant en TV Limburg maar RTV Utrecht kan je via de sat helaas niet ontvangen.

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: sattools
Met ingang van 1 september schrapt Ziggo het aanbod van alle regionale omroepen,

Hoe kom je aan die datum? Ik lees daar niets over. blush
Origineel bericht van: Telegraaf
DEN HAAG - Klanten van Ziggo hebben over enkele maanden alleen nog hun eigen regionale omroep en die van de aangrenzende provincies in hun digitale pakket. Dat heeft een woordvoerder van de kabelaar donderdagavond gezegd. Nu kunnen mensen nog naar alle regionale omroepen kijken

Ook op ander websites lees ik niets over 1 september als ingangs datum. wink


Onlangs kregen alle Ziggo abon. een brief in de bus en daar stonden ook nog maar enkele malen 'regionale omroep' tussen en deze zenderwijziging gaat per 1 september in.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: sattools
Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven.
BRON: Telegraaf


ik ben benieuws hoeveel aangrenzende provinciale omroepen zij zullen doorgeven.

voor een stad als Amersfoort zullen dat er toch al zeker 4 zijn:
RTV Utrecht (de eigen regionale omroep)
TV NH
Omroep Flevoland
Omroep Gelderland

succes gewenst aan Ziggo om steeds maar te moeten bepalen per gemeente wat aangrenzend is en niet.
zal een hele klus worden.


Zoals ik begrepen heb zal dat idd gaan om 4 omroepen in jouw geval.


Deze stad is een voorbeeld. Amersfoort is een stad dat ligt in een regio dat ligt tegen verscheidene regio's.
Misschien zo'n twintig jaar geleden was een plan voor provinciale herindeling. Vanwege de ligging van Amersfoort, zou Amersfoort de nieuwe provinciehoofdstad worden over een gebied van Hilversum, Harderwijk, Zeewolde, Ede, Eemland-gemeenten en wellicht Veenendaal. Dit plan is uiteindelijk in de prullebak terechtgekomen.
Het geeft gewoon aan dat dit gebied een connectie met elkaar heeft. Dus alleen RTV Utrecht doorgeven met welke andere dan? Dan zou je eigenlijk standaard moeten zeggen dat er vier zenders worden doorgegeven. Maar wat is dan nog het voordeel van deze inperking?
Het argument van de rechten met BUMA vind ik magertjes, zeer magertjes. Via de satelliet kan je bijna alle zenders zien of via het internet van de betreffende website.
Dan zou je dit moeten blokkeren en daarnaast de website alleen toegankelijk moeten maken als het betreffende ip adres in het gebied van die regionale zender ligt.
Volgens mij weet de stichting Roos niet eens dat de zenders te zijn ontvangen via de satelliet als ik het bericht lees op de website van Kassa met als bron de ANP.

Hier een zinnetje uit:
Genoeg andere mogelijkheden
Zowel ROOS als Ziggo denkt dat mensen die toch een regionale zender wat verder uit de buurt willen bekijken, daarvoor genoeg mogelijkheden hebben op uitzendinggemist.nl of de website van de betreffende omroep.


Waarom wordt er niet gesproken over de ontvangstmogelijkheid van de satelliet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV Noord vertelt dit verhaal toch een beetje anders,

in hun nieuwsbericht lijkt het dat het tóch Ziggo zou zijn

die dit wil en niet de regionale omroep zelf:

 

Citaat:
Ziggo schrapt regionale omroepen in digitaal tv-pakket

 

Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011 16:48

 

GRONINGEN - Het is moeilijk bij te houden, alle veranderingen in het tv-pakket. Vroeger zat de regionale omroep op kanaal 9, daarna verhuisden we -op de digitale tv althans-, naar 979. Per 1 oktober 2011 komt RTV Noord op kanaal 30.

 

Wie digitale tv heeft kan ook naar alle andere regionale omroepen kijken, maar daar wil Ziggo nu vanaf. Alleen de aangrenzende regionale omroepen van Drenthe en Friesland zijn nog te bekijken via de digitale tv. Omgekeerd kunnen mensen elders in Nederland dus niet meer kijken naar RTV Noord.

 

Bron: www.rtvnoord.nl

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richard6666
Origineel bericht van: highlander53
Nu nog NED 1, 2 en 3 onder brengen onder uitzending gemist want op deze zenders is er nu niets anders de laatste maanden.


Dan ook maar RTL 4, 5, 7 en SBS 6 is het zelfde verhaal.


Naar deze reclame zenders kijk ik nooit.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als buma-rechten de grondslag zijn voor minder regionale zenders dan kan ik me niet voorstellen dat er wel meer lokale zenders komen. Ook voor hen gelden die bumarechten. Als ik zie welke lokale zenders er allemaal op zitten kan ik me niet voorstellen dat zij zo blij zijn met hogere buma. Wat moeten we in Den Helder met de lokale omroep van Haarlemmermeer en wat moet Haarlemmermeer met de lokale omroepen van de kop van Noord Holland?

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Met ingang van 1 september schrapt Ziggo het aanbod van alle regionale omroepen, dit op verzoek van de regionale zelf zo zeggen Ziggo en ROOS. Alleen de eigen regionale omroep en de aangrenzende zal Ziggo nog doorgeven. De kosten zouden € 10.000 tot € 15.000 per omroep bedragen aan BUMA kosten. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat er meer behoefte is aan zenders die dichtbij staan, zoals lokale omroepen. Ziggo gaat daarom meer lokale omroepen doorgeven van aangrenzende gemeentes.

BRON: Telegraaf

ff een persoonlijke noot: Volgens mij zijn die BUMA kosten onzin, omdat de regionale omroepen slechts programma's uitzenden die in eigen beheer/opdracht gemaakt zijn, dus de rechten liggen bij de omroepen zelf. Ik vraag mij af of het idd een wens is van de omroepen...


Op de website van TotaalTv lees ik dat Ziggo nu erkend heeft dat het hele plan uit hun koker komt..
Ziggo wilt dat de regionale zenders verdwijnen. En zoals ik lees wordt er dus maar één extra regionale zender doorgegeven.

Kennelijk mag liegen dus nog steeds. Gelukkig duren sommige leugens niet meer zo lang voordat de waarheid naar bovenkomt. Geeft wel de mentaliteit van het bedrijf aan.
Geen wonder dat er een internationale crises aan de gang is. Door dit soort busisness-modellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...