Ga naar inhoud


wat is het verschil tussen open pli 2.0 en 2.1


denbosch

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: denbosch
wat is het verschil tussen openpli 2.0 en 2.1
heb er nu 2.1 opstaan maar merk niet echt een verschil.

Ik wel, o.a. het menu in de lijst van opnames is anders.
De pli mensen geven de verschillen tussen de builds overigens niet, jammer genoeg.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onderandere de ET boxen merk je wel een verschil omdat er in de flash een ander snellere flashbeheer software in zit. Maar hoofdzakelijk zit het verschil in de manier van het bouwen van images... De gewone gebruiker merkt eigenlijk niet zoveel verschil.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

2.1 is gewoon een vervolg van waar 2.0 gebleven was. De wijzigingen zijn echter zodanig dat je niet met een online update kunt bijwerken van 2.0 naar 2.1. We hebben wel bewust zo geregeld dat een aantal van die redenen samenvallen (zoals het nieuwe flash systeem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo 2.1 werkt super goed op mijn DM800

 

Alleen 1 klein ding.

 

Ik heb een sundtek dvb-c tuner die werkt ok.

Maar als ik een update heb gedaan en de box restart dan weer dan moet ik de sundtek usb dvb-c weer handmatig starten, er staat wel in de plugin autostart, maar dat werkt helaas niet meer.

 

Misschien dan sundtek binnenkort een update uitbrengt of hebben jullie nog een tip.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het straks nog eens een keer proberen.

Haal hem eerst even eraf.

 

Ik had eerst PLI 2.0

Backup gemaakt en daarna 2.1 erop gezet via de webbrowser en de box van 0 stand aangezet en dan ip nummer erin gezet.

 

Daarna was die klaar starten netjes op, en alles stond erop zoals die altijd was, ook de sundtek pakket stond er ook op.

 

Toen handmatig dat de usb pen gestart en het werkte.

 

Maar ik zal vanavond nog eens de plugin verwijderen, en dan restart en opnieuw installeren.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoe heb je die sundtek geinstealleerd.... Als je het doet met het pakketje en instructies van sundtek zelf dan moet het werken...


Jammer, toch niet gelukt.

Na een harde restart van de dreambox moet ik hem toch weer opnieuw starten via het sundtek programma wat op de dream staat.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we in dit draadje niet de werkelijke en/of praktische verschillen aangeven?

Net zoals de TS vraagt.

 

Ook hier lopen er 2 dreamboxen voortreffelijk op 2.0

en ik zie daarom geen reden om ze opnieuw te flashen.

 

Citaat:
De gewone gebruiker merkt eigenlijk niet zoveel verschil.

 

Misschien is 2.1 wel een goede "bodem" om op verder te gaan

en is 't straks zeker de moeite waard om een update te overwegen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Kunnen we in dit draadje niet de werkelijke en/of praktische verschillen aangeven?
Net zoals de TS vraagt.


Heel simpel, 2.1 gebruikt een nieuwere kernel dan 2.0. En omdat deze onderling niet compatible zijn was het noodzakelijk een splitsing aan te brengen.
2.1 gaat verder daar waar 2.0 gestopt is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...