Ga naar inhoud


Loonbelasting en vakantiebaantje


Daan

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft sindskort een vakantiebaantje in de horeca, hij kreeg zijn salaris afgelopen week per kas zou eerst via de bank gestort worden. maar om vage regenen kon dat niet gedaan worden ben zelf met hem naar zijn werkgever gestapt daar heeft ie zijn geld gekregen,+ een zogenaamde loonstrook op een a4 die ik zelf ook kan maken lol,maar even kort te wezen ik zit net toevallig zijn loonstrook te bekijken,hij krijgt bruto zijn salaris uitbetaald en zie ook dat er geen inhoudingen worden verekend,dan ben je niet ook niet verzekerd tegen bedrijfschade,ongevallen en dergelijke,volgens mij houdt dit in dat je straks zelf de belasting van het salaris moet betalen,en daar hou je echt ook niet veel van over,je neem toch aan bij een vakantiebaantje de werkgever zelf de belastingen alles betaald.

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tha Great Mac
Typisch voorbeeldje van 'bij nader inzien zwart'. Is niet erg handig.


Ja vraag ik me ook effe af hij heeft wel een belastingformulier in moeten vullen,ik ga morgen meer inlichtingen vragen hoe dit zit.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Vraag 1 is dan natuurlijk of de werkgever jouw 'oogappeltje' wel heeft aangemeld bij tante Fis alszijnde nieuwe werknemer.


Ja dat vraag ik me ook af ik was al van plan te bellen wil geen gedonder hebben met tante fis :D is trouwens me zoons eerste vakantiebaantje werkt dan in de keuken de werktijden kloppen ook niet hij zou niet op die tijden mogen werken hij is 14 mag je tot max 19.00 werken hij moet werken van 17.00 tot 21.30 werken en dat is volgens mij niet toegestaan heb er zelf even ook niet bij stil gestaan,wil dat het via de wettelijke regels verloopt en niet zo straks gebeurt er iets tijdens de werktijden terwijl hij er officeel niet mag wezen of werken,dan ben je volgens mij niet verzekerd.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belasting betalen zal wel meevallen. Zolang hij onder de belastingvrije voet (of hoe heet dat tegenwoordig) blijft betaal je geen belasting. Alleen moet het normaal wel eerst afgedragen worden en kun je dat later met een belastingformulier weer terugvragen. (vroeger een T bilet geloof ik, maar die bestaat niet meer) Uiteindelijk verdien je dus gewoon bruto - netto.

 

Verder zal je zoontje inderdaad niet verzekerd zijn. Dus dikke vette problemen als er wat gebeurd. Wat mij betreft gewoon de belastingdienst bellen en dat kroegje met naam en toenaam noemen. Aanpakken die gasten. Als iemand bewust zwart wil werken dan moet hij dat zelf weten, maar niet iemand in dienst nemen die te goeder trouw denkt dat hij alles netjes geregeld heeft en vervolgens het voordeel in eigen zak steken en het risico bij kids van 14 neer te leggen....

Bah.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: quattro
Uiteindelijk verdien je dus gewoon bruto - netto.

Dat is de ene kant van het verhaal, het lijkt dan broekzak vestzak.

Maar de werkgever moet wel degelijk werkgeverslasten afdragen, dus daar zit uiteindelijk het 'voordeel'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Dus dikke vette problemen als er wat gebeurd. Wat mij betreft gewoon de belastingdienst bellen en dat kroegje met naam en toenaam noemen. Aanpakken die gasten.

Om wat DDR sfeer te vermijden zou @Daan gewoon eens de eigenaar opheldering kunnen vragen of zou zijn zoon dat zelf kunnen doen.
Er zou zomaar een goede verklaring/uitleg kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daan er zijn geen officiele loonstrook regels voor de layout etc.

 

Hij mag het nog met de hand schrijven als hij wil zolang alles er maar op staat. Cosmetisch gezien maakt het allemaal niets uit.

 

Ik zou hier dus ook niet vanuit gaan. En zoals de persoon boven mij al aangeeft zou ik eerst nog 1 keer naar de uitbater toe gaan en tegen hem zeggen dat je niet wilt dat je zoon zwart werkt, dat er afspraken voor wit zijn gemaakt en dat je het niet vertrouwd en nu opheldering wilt.

 

En, belangrijk, dat je zal natrekken bij de belastingdienst of wat hij zegt ook klopt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...