Ga naar inhoud


Schotel uitrichten op Hellas 39E


marc64

Aanbevolen berichten

 

Vorige week was ik in Roemenie en heb daar mijn DOLCE set opgehaald.

Deze is met een decoder. DOLCE zend op Hellas 39E uit. Mooi klote want dat betekent een extra schotel.

Deze dus vandaag proberen te installeren maar lukt niet echt.

Ik heb de schotel tijdelijk gemonteerd op zo'n speciale voet.

Ik kan de satellieten 4.8E (Sirius) t/m 28.2E (Astra) eenvoudig vinden maar verder oostelijk niets meer.

Ik heb vrij zicht en zlefs mijn sat.finder geeft een signaal op de meer oostelijke posities! Heb het met meerdere ontvangers (inkl. Dreambox) geprobeerd, zelfde reselutaat.

Weet jij misschien wat ik fout doe? Alvast bedankt !

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeet niet dat er maar een stuk of 20 sterke transponders op 39 oost zitten vergeleken met de meer dan honderd op 19 en 28 oost. Dit heeft tot gevolg dat je de gevoeligheid van de sat. finder een flink stuk moet opendraaien. Zoek anders Turksat op 42 oost en als je die gevonden hebt moet je de schotel maar een héél klein stukje naar het zuiden draaien om 39 oost te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk je er aan dat hoe verder de schotel naar het oosten draait, je langzaam de schotel ook iets meer naar beneden uitricht?

 

Verder is ook de skew van belang (lnb scheef in houder), kijk anders eens op www.wageral.nl/schotel/schotel.htm want daar is een gedeelte specifiek voor Hellassat beschreven.

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...