Ga naar inhoud


Welke tv kan ik het beste aanschaffen ? LG of panasonic


Jena

Aanbevolen berichten

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een goede tv .

minimaal 116cm en een max uitgave van +/- 1200€

nu zie ik veel gebruikerservaringen over 3d. en nu lees ik hier dat plasma eigenlijk beter is.

wie kan mij helpen?

 

ik had deze gezien LG 47LW650

 

en hier bij jullie zag ik deze

 

Panasonic TX-P46GT30

 

Wat is nu beter? en waarom?

 

Ik heb 4 jaar geleden deze Samsung LE 37 S 71 B gekocht die nu al helemaal op is, allemaal rode vlekken in beeld. dus ik denk dat een samsung er niet meer inzit voor mij.

 

Voor de kids zou ik 3d heel leuk vinden.dus welke tv is mij aan te bevelen.andere opties zijn ook welkom.

 

BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ga liever zelf kijken.

 

Ik had hier ook diverse adviezen gelezen en heb uiteindelijk na een uitvoerige kijksessie de duurdere Panasonic VT30 gekocht omdat ik vond dat de LG en Philips qua beeld bij lange na niet mee konden komen.

 

Ik heb geen ervaring met de GT30!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ah, dat is dus de kern van de vraag.

 

Plasma geeft kleuren levendiger weer, maar verbruikt wel wat meer energie.

Bij LCD moet je letten op de 'backlight', deze kan zowel bestaan uit 'buisjes' als LED. Bij beide varianten zul je merken dat zwart niet altijd echt zwart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor je antwoord.

als meer energie verbruikt maakt mij niet uit.

heeft plasma dan ook led en backlight? is dat dat edge-light back systeem?

Welke tv zou jij aanbevelen en waarom,zijn er ook andere types voor een lagere prijs die goed voldoen?

en misschien dat iemand weet als de tv in duitsland ook aantrekkelijk zijn?zag bij de real.de een orion voor 699.

deze tv is het

is dat wat of zeggen jullie blijf van orion af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Plasma heeft natuurlijk ook een soort backlight, maar dat is geenszins LED.

 

Als ik jou was, zou ik gewoon eens in een winkel kijken wat je het beste bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling... (in Jip en Janneke taal wink

 

Bij plasma geven de beeldpuntjes zelf licht (vergelijk het een beetje met een super mini tl buisje)

 

Bij LCD geven de beeldpunten geen licht, maar schijnt het licht er doorheen. Je moet het zo zien dat per beeldpuntje er een luxaflex voor zit die open en dicht gaat. Echter ook door een gesloten luxaflex lekt nog een beetje licht, vandaar dat echt zwart lastig is bij dit type scherm.

Deze achtergrondverlichting kunnen een soort TL buisjes zijn of LED. De LED verlichting kun je weer onderverdelen in de zogenaamde Edge Lit (De verlichting zit in de randen) of backlit. (De verlichting zit achter het beeld). Backlit kán zorgen voor een betere beeldkwaliteit.

Het voordeel van LED is dat het zuiniger is en in staat moet zijn om natuurlijkere kleuren weer te geven. (Dit laatste is lang niet altijd het geval en is sterk afhankelijk van de prijsklasse)

 

Een LCD geeft over het algemeen een iets scherper beeld met fellere kleuren. Sommigen zweren erbij en een plasma komt natuurlijker over (dat vind ík dus mooier)

 

O-LED laten we maar buiten beschouwing... De beeldpuntjes geven zelf licht en geven een super beeldkwaliteit. Het beste van beiden simpel gezegd, echter nog onbetaalbaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke hartelijk dank voor de info.

 

Ik heb nog meer gegoogled op plasma 3d en kwam ook deze tegen

 

Samsung PS51D6900 3D plasma tv

 

Ik denk dat ik deze 3 ga vergelijken.

 

Is het verstandig om toch ook misschien voor deze te gaan Samsung PS51D6900 ?

 

Mijn eigen samsung is nu niet lang meegegaan daarom twijfel ik al is de techniek vooruit gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs op het internet nog een stukje over de blauwe led van led-TV’s. Een Amerikaanse universiteit heeft patent opgevraagd voor een nieuwe techniek voor een blauwe O-led, waarbij de licht opbrengst groter is en de levensduur 3 maal zo lang is geworden.

 

Voorheen ging een blauwe led 2000-3000 uur mee, nu gaat hij 8000-9000 uur mee, zonder verlies van intensiteit.

 

De rode en groene led gaan 14000 to 15000 uur mee.

 

Ik kan het artikel helaas niet meer vinden maar het schijnt dus dat de blauwe led's een aanmerkelijk kortere levensduur hebben als de anderen.

 

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn belangrijke verschillen bij de 3D weergave. De LG heeft passieve 3D waarbij je een soort van simpele en goedkope zonnebril gebruikt. De anderen gebruiken een actieve LCD shutterbril. Die zijn veel duurder (als je extra brillen nodig hebt), het draagcomfort is veel minder, en ze zijn veel minder geschikt voor brildragers. Van LG kun je zo'n voorzetbril kopen voor €9 die je op je eigen bril klikt. Bij het actieve systeem lijken ook eerder bijverschijnselen in de vorm van hoofdpijn, misselijkheid etc. op te treden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijkt in de praktijk nauwelijks een probleem. LG wilde een nieuwe serie high-end LED TV's uitbrengen met de shutter techniek. Echter na onderzoek bleek dat 80% van de consumenten de voorkeur gaf aan de passieve techniek, Daarom komen die TV's niet, en komen in plaats daarvan passieve high-end TV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

interesanten opmerkingen allemaal.

ik vind de actieve brillen ook aan de dure kant.

en ik hoor dus ook bij de caterogie mensen die voor passief gaat.

Als er bij de actieve tv's nu ook standaard brillen zaten zou ook al deels beter zijn.maar daar zijn ze te duur voor. en ik denk ook bij mijn eigen voor die paar keer dat je een 3d film kijkt.ik ga liever voor goede beeldkwaliteit.

Heeft iemand ervaring met ps3 3d games spelen?werkt dit met fifa?misschien leuk voor de kids.

voor een leek als ik heb ik al veel geleerd dankzij jullie opmerkingen.thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...