Ga naar inhoud


[Enigma2] 24.08.11 GIT Based RTi Core


M_Z

Aanbevolen berichten

Een nieuwe GIT image 24/08/11 gebaseerd op RTI Core image is uit:

 

Origineel bericht van: Sattommy
** Complete Image met laatste updates **

 

Wijzigingen:

 

- Nieuwe drivers (24.08.2011)

- Fixed tweede tuner decoderen

- Toegevoegd: 1 kanaal opnemen, kijken naar een 2de op dezelfde transponder met 1 frequentie. Gelimiteerd tot 2 kanalen per tuner.

- Apsect ratio fix (beeldverhouding)

- Deep standby aangepast naar shutdown omdat er geen verschil is tussen standby en deep standby

- Videomode plugin aangepast voor beeldverhouding. Gebruik scalingmode letterbox voor auto scaling of 4:3 etc.

- Toegevoegd: Afspelen van opnames via MediaCenter van interne opnamelijst (experimenteel)

- Fixed cifs mounting in mount manager

- Toegevoegd: azbox grab (hopelijk werkend nu)

 

MediaCenter update:

 

- Gebruik de blauwe ronde kleurtoets -> RTI installer om het MediaCenter te installeren

- Toegevoegd: afspelen van opnames (stuur mij links naar korte voorbeeld files als je niet werkende opnames hebt. Een voorbeeld file moet minimaal de .ts en de .meta file bevatten)

- Toegevoegd: autofs voor alle opties

- Toegevoegd: beeldverhouding keuze terwijl je een film afspeelt, huidige beeldverhouding wordt nog niet automatisch gedetecteerd

- Toegevoegd: beeldverhoudingsoptie in de AV settings

- Terugkeer naar TV beeldverhouding na exit MediaCenter

- Fixed Audio player: Play All en Play list problemen

- Fixed stripped header mkv (tenminste voor 1 van de files die ik heb getest)

 

LET OP: De Git image is "werk in uitvoering". Aarzel niet om ons jullie bevindingen en bug reports te sturen, maar hou daarbij in gedachte dat we zo hard als mogelijk werken om jullie te voorzien van een stabiele image.

 

Om deze Enigma2 image te flashen en om problemen te voorkomen raden we aan om AZUp 2.1.3 te gebruiken.

NIEUWE link met FIX HDMI settings voor Premium HD ontvangers

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan iemand mij zeggen, hoe ik met de witte i knop, wederom de epg kan zien, als ik op een andere zender ga staan?

Zie wel op de zender, welke speelt een overzicht van het prg, kan dan ook epg kiezen.

Maar separaat, zoals eerder het geval, gaat niet??

 

Was gemakkelijk om even alle epg fies te bekijken, nu moet je eerst de zender activeren.

 

Zag, dat doorspoelen nog niet werkt, ook via de toetsen niet.

 

gr.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet de originele kaartlezer het bij deze versie meteen?

Maw: installeren, kaart erin, kanalenlijst toevoegen en kijken maar of is het iets gecompliceerder?

(Ik heb er nu nog een originele AZBox image op staan).

 

Mediacenter is niet belangrijk, wel opnemen van 1 kanaal en kijken naar een ander kanaal.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zonnig,

 

Houd er rekening mee dat E2 nog in ontwikkeling is.

 

RTi implementeerd geen plugins waarvan de werking/functie dubieus is. Emu's zijn dus niet aanwezig.

Deze zal je zelf moeten installeren.

Zonder enige verdere aanpassing werkt de interne kaartlezer echter na een installatie van bijv. C**am.

 

Opnemen gaat ook. Ik heb gisteren diverse opnames gestart. Ook gepland vanuit de EPG neemt hij op. Vanuit standby heb ik het nog niet getest.

 

Mediacenter wordt als losse applicatie/plugin aangeboden. Bij een kale installatie ontbreekt dus MC.

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook deze versie geïnstalleerd en getest met een USB harde schijf op de Elite.

De oude opnames van de originele Opensat software worden via het MediaCenter niet afgespeeld, zwart scherm en zodra ik op exit druk komen er COG-wheels en kun je alleen nog rebooten (enkele minuten gewacht).

De nieuwe zelfgemaakte opnames kun je pas maken nadat je op de harddisk een map 'movie' hebt aangemaakt. Op deze manier ben je dus niet verplicht de harddisk te formatteren.

Opnames maken gaat dan op zich prima, bij het afspelen van deze eigen opnames via de 'AUX' toets (interne afspeler) krijg ik bij de eerste weergave alleen geluid, en bij de tweede poging alleen beeld en geen geluid. Na een herstart heb ik dat getracht de eigen opnames af te spelen via het MediaCenter en dit werkt wel probleemloos.

 

Het zappen lijkt nu wel beter te gaan, we testen rustig verder.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

ik constateer dat crossepg niet meer goed functioneert. Het probleem is dat er geen nieuwe data meer wordt geladen. In de database informatie zie je ook dat het niet is bijgewerkt.

Ik dacht dat dat lag aan een update van crossepg; heb daarom de vorige geïnstalleerd na de-installatie (anders krijg je de melding dat er een nieuwere versie is geïnstalleerd). Maar het euvel blijft.

Voor de rest is dit een hele goede enigma2 voor de AzBox.

 

groet, Koos

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
de oorzaak kan zijn omdat Emigma een patent is dat van Dream-multie media is,en door onderandere door VU+ en AZ gekopieerd/gejat is,en niet langer gebruikt mag worden.


Praat geen onzin Dream multimedia heeft helemaal geen "patent" op Enigma, dat kan al helemaal niet omdat het Open source is.

Bovendien gebeurd het op het Azbox vlak al helemaal goed omdat men totaal andere drivers en bootloaders gebruikt.
Dream Multimedia heeft alleen de naam Enigma2 geclaimed, maw je kan nu niet zomaar reclame maken met je box dat ie Enigma2 draait dat is alles.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het issue is inmiddels verholpen door terug te gaan naar de standaard uitgeleverde Skin. Ik had Glass 16 er opstaan en toen kon crossepg kennelijk niet meer downloaden zonder enige melding hierover te geven; ging alleen wel erg snel. Nu doet ie het dus wel weer.

 

groet, Koos

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...