Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] Geen CD, alleen FTA beeld met Blackhole


Sunnyfield

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op Sat4all en heb sinds twee dagen CD (Family HD). Dus vergeef mij mijn domme vragen. Ik heb de "gratis" Philips satellietontvanger na vijf minuten in de hoek gegooid en een VU+ Solo aangesloten.

 

Uit gemak heb ik Blackhole 1.6.4 imgage geïnstalleerd, omdat het alle basisfunktionaliteit heeft die ik zoek. Daarnaast CCcam 2.2.1 geïnstalleerd met enig doel om de CD kaart te kunnen lezen op mijn VU+ Solo (dus GEEN sharing). Tot slot ook Henksat zenderlijst ge-upload. Gisteravond deed alles het prima: Astra 19,2 en 21,5 zonder problemen (alleen Eurosport HD en drie andere zenders kon ie niet vinden). Vanochtend krijg ik alleen maar een zwart beeld. Ik kan wel de FTA, zoals BVN en ARD HD, ontvangen, maar geen abo-kanalen (bijvoorbeeld Ned 1, Ned 1 HD, etcetera).

 

Toch maar weer de Philips geïnstalleerd en daar doen alle kanalen het (ik moest wel 5 minuten wachten voordat de abo-kanalen het deden). Derhalve ook CCcam 2.1.4 uitgeprobeerd, maar dat veranderde niets.

 

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik vermoed dat het probleem bij CCcam ligt, maar wie weet!

 

Welicht wel belangrijk om te weten is dat de Astra 1 slechts 60-70 SNR heeft en Astra 3 45-55 SNR. Maar goed dat verklaart nog altijd niet waarom de Philips wel werkt (FTA en abo) en de VU+ Solo vandaag niet (alleen FTA werkt).

 

Enig idee waar ik het moet zoeken? Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sunnyfield
Ik ben nieuw op Sat4all en heb sinds twee dagen CD (Family HD). Dus vergeef mij mijn domme vragen. Ik heb de "gratis" Philips satellietontvanger na vijf minuten in de hoek gegooid en een VU+ Solo aangesloten.

Uit gemak heb ik Blackhole 1.6.4 imgage geïnstalleerd, omdat het alle basisfunktionaliteit heeft die ik zoek. Daarnaast CCcam 2.2.1 geïnstalleerd met enig doel om de CD kaart te kunnen lezen op mijn VU+ Solo (dus GEEN sharing). Tot slot ook Henksat zenderlijst ge-upload. Gisteravond deed alles het prima: Astra 19,2 en 21,5 zonder problemen (alleen Eurosport HD en drie andere zenders kon ie niet vinden). Vanochtend krijg ik alleen maar een zwart beeld. Ik kan wel de FTA, zoals BVN en ARD HD, ontvangen, maar geen abo-kanalen (bijvoorbeeld Ned 1, Ned 1 HD, etcetera).

Toch maar weer de Philips geïnstalleerd en daar doen alle kanalen het (ik moest wel 5 minuten wachten voordat de abo-kanalen het deden). Derhalve ook CCcam 2.1.4 uitgeprobeerd, maar dat veranderde niets.

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik vermoed dat het probleem bij CCcam ligt, maar wie weet!

Welicht wel belangrijk om te weten is dat de Astra 1 slechts 60-70 SNR heeft en Astra 3 45-55 SNR. Maar goed dat verklaart nog altijd niet waarom de Philips wel werkt (FTA en abo) en de VU+ Solo vandaag niet (alleen FTA werkt).

Enig idee waar ik het moet zoeken? Wat zou een oplossing kunnen zijn?


klinkt als dat je kaart een update moest hebben wat hij waarschijnlijk heeft gekregen toen ie weer in de phillips zat

heb je intussen de boxen weer omgewisseld om te kijken of je nu weer het probleem hebt??

groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat was zonder succes helaas. Ik heb BH geheel opnieuw geïnstalleerd, alsmede de CCcam en Henksat, maar het mag niet baten.

 

Ik denk dat ik morgen maar contact opneem met de winkel waar ik de satellietontvanger gekocht heb, want dit lijkt verdacht veel op een defecte kaartlezer (CI slot?). To be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nadat je CCcam hebt geinstalleerd ook deze gekozen in de Camkeuze? Ik dacht blauwe knop bij BH, dan links of rechts selecteren zodat CCcam in het keuzevak staat. Afsluiten met ok of groene knop.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Miro
Ik denk dat jou cccam config file niet goed is voor C+ NL.


Dat klinkt als een nieuwe opening. smile Ik zal wat rondzoeken op dit forum en Google, maar in welke richting moet ik zoeken met die CCcam config files?

@Tisnix, dat heb ik allemaal gedaan. Het heeft ook één avondje gewerkt, maar de volgende ochtend, nada!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook versie 2.2.1 van CCcam en in mijn Vu+ Duo werkt dit al maanden perfect. En of ik de card nu in de bovenste of de andere steek, geen probleem. Al veel gezegd, chip moet aan de onderkant. En zoals je wel zult begrijpen, zijn de onderste 2 gleuven voor een CI-module met card.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het CCcam 2.2.1 proces draait gewoon. Ik heb nog een aangepast CCcam.cfg bestand gemaakt, maar het mag allemaal niet baten. Voor de volledigheid de inhoud van mijn CCcam.cfg file:

 

SECA HANDLER: 1

#

PROVIDERINFO FILE : /etc/CCcam.providers

CHANNELINFO FILE : /etc/CCcam.channelinfo

#

SERVER LISTEN PORT : 12000

#

B: /dev/sci0 00

#

# B: /dev/sci1 00

#

 

Ik zoek het nu in de VU+ ingebouwde kaartlezer of de kaart zelf. Let wel de kaart werkt op mijn Philips ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ontvang je Astra 19 en Astra 23? Met een DuoLNB of motor?

Weet je zeker dat je beide satelieten juist hebt ingesteld?

Controleer eens de FTA zenders die je ontvangt of het klopt op kingofsat.net

Ontvang je wel de Nederlandse niet-HD zenders op Astra 19?

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...