Ga naar inhoud


Welke mediaplayer kan streams van Vu+ Duo lezen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Uit een bestaand topic heb ik al kunnen opmaken dat de VU+ in staat is om streams door te sturen naar een pc met dreamstream geïnstalleerd.

Alhoewel ik dit tot nu toe nog niet klaargekregen heb, vroeg ik me af of er losse apparaatjes in de handel zijn die je gewoon aan het thuisnetwerk en aan een tv aansluit en zo de streams kunnen weergeven.

 

In onze slaapkamer heb ik een netwerk aansluiting en daar staat een CRT tv. Altijd leuk om daar ook satelliet te kunnen kijken zonder er een laptop oid op aan te sluiten.

 

Tnx!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Edwin024
Er wordt elders gesteld dat dit zou moeten gaan met een proggie dat Dreamstream heet. Even Googelen.


Inderdaad, dat zeg ik ook.
Waarschijnlijk begrijp ik het niet helemaal (ben echt een beginner in die materie), maar Dreamstream is een programma dat alleen op een pc onder windows/linux draait, of vergis ik me? (Ik heb het nog niet werkend gekregen, maar heb het wel geïnstalleerd)

Nu bestaan er toch kleine losse mediaplayertjes die je gewoon in het thuisnetwerk plaatst, aan je tv aansluit en die het thuisnetwerk afschuimen naar mediabestanden (die bvb op een netwerkharddrive staan).
Ik vraag me af of er dergelijke apparaatjes in de handel zijn die de streams van de VU+ kunnen lezen. (die als het ware een soort van dreamstream kunnen draaien.)

Mijn probleem is dat ik het niet zie zitten om een hele pc op mijn slaapkamer te installeren om zo de streams van de VU+ op de tv daar te bekijken.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RaveMaus

Alhoewel ik dit tot nu toe nog niet klaargekregen heb, vroeg ik me af of er losse apparaatjes in de handel zijn die je gewoon aan het thuisnetwerk en aan een tv aansluit en zo de streams kunnen weergeven.

In onze slaapkamer heb ik een netwerk aansluiting en daar staat een CRT tv. Altijd leuk om daar ook satelliet te kunnen kijken zonder er een laptop oid op aan te sluiten.

Tnx!
Gert

Ik heb een jaar geleden een Conceptronic Media Giant Pro - CM3GPP gekocht, die aangesloten aan de tv, ts-bestanden via mijn netwerk kan afspelen. Er zijn zeker vele andere media players die dat kunnen. Ik heb enkel de CM3GPP en die zou ik je niet direct willen aanraden, wegens de zeer trage interface. ( op tweakersnet loopt er een stilaan uitgedoofd ervaringsforum item over)
.
Vriendelijke groet Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dorus43
Origineel bericht van: RaveMaus

Alhoewel ik dit tot nu toe nog niet klaargekregen heb, vroeg ik me af of er losse apparaatjes in de handel zijn die je gewoon aan het thuisnetwerk en aan een tv aansluit en zo de streams kunnen weergeven.

In onze slaapkamer heb ik een netwerk aansluiting en daar staat een CRT tv. Altijd leuk om daar ook satelliet te kunnen kijken zonder er een laptop oid op aan te sluiten.

Tnx!
Gert

Ik heb een jaar geleden een Conceptronic Media Giant Pro - CM3GPP gekocht, die aangesloten aan de tv, ts-bestanden via mijn netwerk kan afspelen. Er zijn zeker vele andere media players die dat kunnen. Ik heb enkel de CM3GPP en die zou ik je niet direct willen aanraden, wegens de zeer trage interface. ( op tweakersnet loopt er een stilaan uitgedoofd ervaringsforum item over)
.
Vriendelijke groet Dorus


Als ik me niet vergis zijn de ts bestanden de bestanden die het toestel opslaat als je een film opneemt.
Kan jij met je apparataatje ook de echte streams bekijken? Of wel degelijk enkel die films?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RaveMaus

Als ik me niet vergis zijn de ts bestanden de bestanden die het toestel opslaat als je een film opneemt.
Kan jij met je apparataatje ook de echte streams bekijken? Of wel degelijk enkel die films?

Ja de vu's (en ook de dreambox) maken hun opnames in het ts (mpg-Transport Stream) formaat.
Neen, echt streamen kan die niet, wel een bestand dat je (tijdelijk) aan het opnemen bent (wat streamen benadert). Teletekst ondertiteling gaat echter niet evenmin als zappen.
Staar je echter niet blind op de CM3GPP (die werkt verschrikkelijk traag).

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, dan zal het via pc moeten blijven gebeuren vrees ik frown

De opgenomen films streamen naar een of andere mediaplayer (ingebouwd in Bluerayplayer) lukt me al wel.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...