Ga naar inhoud


[amiko] Mounten van netwerk harde schijf met enigma software


topie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben van plan om deze ontvanger te kopen.

Kan iemand mij vertellen met welke enigma software ik een netwerk hardeschijf goed kan mounten, dmv cifs, ipadres en directory. Als ik een film op de hardeschijf wil afspelen, dit zijn meestal vob of iso bestanden, werkt dit dan perfect? Krijg je ook het menu wat bij de film hoort om bijvoorbeeld de taal of ondertiteling te kiezen?

 

alvast bedankt,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Oeps sorry even vergeten.

 

Het gaat om de amiko alien 8900hd. Het is de bedoeling dat ik enigma2 software erop wil zetten. Maar de vraag is dus, is het mogelijk om mijn netwerk schijf te mounten dmv cifs, directory enz. In welke versie kan ik dit op deze manier invullen?? Als het mounten kan is het dan mogelijk als ik een dvd van de schijf afspeel om dmv een menu ondertiteling of audio te kiezen. Net zoals bij een dvdspeler?? Welke type bestanden kunnen dan worden afgespeeld. VOB of ISO? Draait cccam ook stabiel dan??

 

alvast bedankt.

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch

 

Ik heb twee enigma versies op een sab unix f getest, maar daar ging het niet mee. (vergelijkbare software als de amiko) Je kunt dan alleen een ip ingeven en niks meer. Werkte niet. Het moet echt met cifs en directory ingave zijn. Nu heb ik vernomen dat het met de all russion versie moet kunnen, dit hier eerder gelezen. Maar gaat dat dmv van cifs, directory enz.?

 

groet,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je per telnet of ftp in de receiver aanmeldt (of DCCe2.exe) kun je de de /etc/fstab aanpassen

 

192.168.178.xxx:/media/hdd /media/net/cifs cifs rw,nolock,username=Piet,password=secret 0 0

 

dan herstart je de receiver en indien de workgroup van beide machines , server en client identiek zijn (dus lid van workgroup) dan is de mount actief

/etc/samba/smb.conf regel 8 aanpassen

 

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als er geen mount mogelijkheid is via het menu dan werkt het ook dmv.

/etc/fstab

192.168.178.xxx:/media/hdd /media/net/cifs cifs rw,nolock,username=Piet,password=secret 0 0

 

oke dat is dan mooi als het op deze manier werkt.

 

Maar wat doet deze verandering??

/etc/samba/smb.conf regel 8 aanpassen

 

groeten,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar wat doet deze verandering??
/etc/samba/smb.conf regel 8 aanpassen


daarmee maak je de receiver lidt van de werkgroep waar ook je pc's lid van zijn dus is netwerkverkeer geauthentificeerd
en daarmee wordt vanuit de pc en andersom vanuit de receiver het netwerklid "browsable" in te zien of ook wel submappen door zoek baar.
ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt zover.

 

De mount gaat dus altijd werken zoals ik het begrijp.

Maar weet je ook of het menu van de dvd schijf te gebruiken is. Dus met name de taal en ondertiteling , zoals bij een originele dvd. Is dit enigma2 versie afhankelijk?

 

groeten,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn allemaal vragen die de amiko wel zouden kunnen betreffen maar de originele vraag is hopelijk beantwoord

 

of topic:

de enigma2 plugins (ook voor een amiko) zijn ten dele afhankelijk van hoe goed het image in elkaar steekt (alsook, schrijf lekker toch cool , of de skin die men gebruikt goed in elkaar steekt)

 

dus principieel moet je met dvdplayer op E2 gewoon succes hebben

en in het slechste geval werkt het niet <> testen dus met of zonder ondertitels van dvd

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: topie
Bedankt nogmaals voor je hulp.

Inmiddels de ontvanger vandaag binnen gekregen. Ga er mee aan de gang en hopen dat het werken gaat.

groeten

topie


Hoe's de ervaring? ENIGMA2 of SPARK?
Trouwens ENIGMA2 is uit met een update (AR-P_1.2.31.01_enigma2) sinds 21 September

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...