Ga naar inhoud


hoe kan je windowxs Xp herinstaleren in multiboot met vista en win7


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

zoals ik in een eerdere posting heb gemeld heb ik een laptop waarop ik xp vista en win7 op heb geinstaleerd in multiboot.

in deze situatie kreeg ik de multiboot als eerste de keuze om met win7 op te starten en dan met vista of een oudere windows versie.

nu heb ik een probleem met het opstarten van xp deze start niet op want mist een dll bestand, ik heb van alles geprobeert maar zonder resultaat.

nu wil ik de xp versie weer instaleren ik heb in de laptop de schijven c d en e aangemaakt als ik de verkenner open in win7 staat xp op e daar wil ik hem dan ook weer op instaleren.

nu is mijn vraag kan dit zo maar en hoe krijg ik het geheel weer in een multiboot? en zo ja kan het dan weer in de zelfde volgorde.

tenslotten vraag ik mij af of er nog een mogelijkheid om xp te kunnen repareren zodat al mijn geinstaleerde programma's nog werken.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan wel. Je kunt xp weer installeren. Echter win7 zal daarna niet opstarten. Dit kun je "repareren" door de Win7 dvd er in te doen en een boot herstel te doen. De xp bootbestanden worden dan weer vervangen voor Win7 compatibel versies.

 

BCD edit kan je hier ook bij helpen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kan je niet die dll terugzetten als je windows 7 hebt geboot, of is die partitie waar windows xp op staat niet toegankelijk?

 

Als je er bij kan, zou ik de bestaande dll renamen en een versie van een xp cd afhalen om eens te kijken of dat gaat werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
kan je niet die dll terugzetten als je windows 7 hebt geboot, of is die partitie waar windows xp op staat niet toegankelijk?

Als je er bij kan, zou ik de bestaande dll renamen en een versie van een xp cd afhalen om eens te kijken of dat gaat werken.



dat heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat helaas

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Het kan wel. Je kunt xp weer installeren. Echter win7 zal daarna niet opstarten. Dit kun je "repareren" door de Win7 dvd er in te doen en een boot herstel te doen. De xp bootbestanden worden dan weer vervangen voor Win7 compatibel versies.

BCD edit kan je hier ook bij helpen.


staat boot herstel op de install dvd van win7 want ik wil natuurlijk mijn huidige win7 wel behouden.
ik heb ook gekeken naar BC Edit maar daar moet je dan dingen in wijzigen en daar ben ik een beetje bang dat het dan misschien verkeerd kan gaan en de boel in de soep loopt.

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de win7 dvd maar op... vlak voordat je kunt gaan installeren zie je linksonder uw computer herstellen staan (als voorbeeld in Vista maar dit is gelijk aan Win 7)

 

reparatie1.jpg

 

 

Als je dat kiest zie je:

 

windows-7-recovery-disc-1.png

 

 

En kies de bovenste optie

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...