Ga naar inhoud


[Satellietbeelden van een helder Nederland!]


rommelaar

Aanbevolen berichten

Foto 1 is een vanmiddag ontvangen bewerkte beeld van de msg1weersatelliet via het Eumetsat data platform 9 oost.Dit plaatje van een wolkenloos Nederland is deze zomer weinig te zien geweest.

Foto 2

Europa bewerkte foto,ontvangen van de noaa 19 polaire weersatelliet rond de ongeveer dezelfde tijd.

post-1935-1318262427,3176_thumb.jpg

post-1935-1318262427,3854_thumb.jpg

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Rommelaar

Prachtige scherpe foto`s van nederland

groeten

Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook mooie beelden van België. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry madeek Crazy Sat.

je hebt helemaal gelijk,

dom he van een Hollander :D

Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dom he van een Hollander


Geen commentaar Rini.... :D:D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Rini en Crazy sat.Ja heb expres ook nog een stukje Belgie er bij gezet voor je Crazy sat:).Is inderdaad wel een uniek plaatje voor deze zomer want zoveel keer heb ik het nog niet zo helder gezien.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ontvangst van de signalen van Eumetsat heb je een amateur licentie nodig.Deze is voor ieder die er intresse in heeft aan te vragen maar kost wel een 1 malig bedrag van rond de 100 euro.Daarvoor krijg je de software en een etoken.Verder meot je een schotel gericht hebben op 9 oost en een skystar 2 tv kaart in je pc.Als dit is geinstalleerd op de pc kan je de weerbeelden,wolken films van over de hele wereld downladen.

 

De vereniging kunstmaan heeft alles wat je moet doen en hebben keurig in een pdf op het net gezet,en daar kan je alles rustig lezen wat de mogelijkheden zijn en die zijn er heel veel.

 

http://www.kunstmanen.net/WKfiles/handboek/Handboek%20Weersatellieten%20Inhoudsopgave%20totaal.pdf

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Snuffer je hebt hier een licentie voor nodig om de data van Eumetsat te kunnen ontvangen.Je staat dan bij Eumetsat geregistreerd als amateur ontvanger.Als je de software voor het ontvangen niet hebt en geen etoken(is een soort usb stick die er zorg voor draagt dat je de data binnen krijgt)komt er niets binnen ook.

 

De data van alle weersatellieten over de wereld word verzameld door Eumetsat Darmstad Duitsland.Daar word het bijna op hetzelfde moment weer opgestraald naar de dvb satelliet 9 oost en verspreid.Dus je hebt op deze manier de meest recente beelden vanaf alle geostationaire weersatellieten over de wereld.

 

Het zijn nu de MSG 1 en Msg 2 satellieten die zorg dragen voor beelden van Europa.Daarvoor hadden we de analoge meteosat 7 die door een ieder vrij te ontvangen was op 0graden.Doordat er toen ook landen die data gebruikten en geen lid waren van Eumetsat hebben ze dit bij de deze nieuwe satellieten veranderd en kan je ze alleen maar ontvangen met een 1 malige bijdrage.Hiervoor krijg je dus de licentie,software en etoken.Eens in de 2 jaar moet je de licentie weer bevestigen anders word de etoken uitgeschakeld.

Hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb beschreven.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bv een visueel plaatje die de Goes geostationare satelliet van de carribian,waar je regelmatig de orkanen kan volgen.

Gelukkig is er nu geen 1 in beeld.

 

Er komt elke 15 minuten een nieuw plaatje binnen die je dan als een filmpje achter worden afgespeeld en dan krijg je dus een bewegend beeld.

post-1935-1318262440,6493_thumb.jpg

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...