Ga naar inhoud


[Amiko 8900] Draadloos op Internet?


Gast RobH

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn Amiko 8900 op Internet aansluiten, maar hij staat nogal uit de buurt van mijn router Extra kabels leggen of router verplaatsen zijn geen aantrekkelijke opties, dus ik denk aan een draadloze verbinding. Dit zou moeten kunnen middels een USB-dongle of iets vergelijkbaars op de Ethernet poort. Heeft iemand ervaring hiermee en zo mogelijk een aanbeveling (wat werkt wel en wat niet)?

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat zal met de juiste usb wifi dongle drivers best gaan lukken

maar het is identiek aan nagenoeg alle andere enigma2 receivers dus zoek ook bij dreambox en of vu+

naar specifieke kennis

enkel de drivers in je image zijn uniek waarmede een bepaalde keuze voor merk en type beperkt KAN zijn, de methodiek het in te stellen / richten is nagenoeg idem.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels op een Engels forum gelezen dat 54g (maximum van mijn huidigerouter) eigenlijk te traag is voor HDMI streaming, zeker met WPA2.

Ik neem maar niet het risico om 20 tot 25 Euro uit te geven aan iets waarvan niet zeker is dat het naar tevredenheid zal werken. Dan maar liever wat inspanning om een behoorlijke kabelverbinding te maken.

Dank voor de adviezen, Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook de VU+ adapter en deze werkt prima. Enige is dat je dan geen harddisk meer op de usb poort kunt zetten, al is het wel mogelijk via je netwerk een harde schijf te selecteren.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...