Ga naar inhoud


Welke degelijke satfinders bestaan er?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Zoals iedereen weet ik ook wel dat er spotgoedkope satfindertjes te koop zijn die een signaalsterktemetertje hebben met een gevoeligheidsknop. Eventueel met een lampje die de lnb spanning verklikt en eventueel nog met zoemertje. Allemaal leuk, maar volgens mij bestaat er beter spul.

 

Voor het werk moet ik nu en dan al eens een installatie van TV-Vlaanderen gaan doen. Heel basic natuurlijk, maar je komt de gekste situaties tegen. Mijn baas vertrouwt op de simpele satfinders omdat hij volgens mij zelf niet beter weet.

Hier en ginder heb ik al professionele Sat-finders gezien die, al dan niet met een LCD schermpje, kunnen aantonen op welke satelliet je nu gericht bent. Lijkt me soms verschrikkelijk handig te zijn. Echter hun prijzen zijn dit ook. Vaak vind je ze in ordegrootte van 500€.

 

Wie weet waar je zulk metertje kunt kopen dat betaalbaar is? (en dan liefst nog één op batterijen ofzo die zonder ontvanger de LNB kan voeden)

 

Persoonlijk kan ik het ook gebruiken met mijn 4 LNB's. Ik kan niet anders dan mijn schotel op een paal in de tuin te monteren. Je let wel op, maar bij het onkruid wieden geef je af en toe daar wel eens een duw tegen en ik kan gaan heruitrichten. Zulke "geavanceerde" satfinder lijkt me wel een goed tooltje om het snel en heel precies te laten gaan.

 

tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou ook de Clarke-Tech Meter SFP 2010 kunnen nemen

 

Lijkt me een prima metertje qua mogelijkheden, maar toch nog iet of wat boven budget.

Meer dan 200€ wil ik zeker niet uitgeven. Als ik de ontvangststerkte kan aflezen en ook op welke satelliet ik zit ben ik al meer dan tevreden. (liefst ook nog met een batterij of externe voeding. In het verleden heb ik al geleerd dat een schotel uitrichten zonder invloed van de receiver het makkelijkste en beste resultaat geeft)

 

Wat Brombeer zegt zou super zijn, maar ik vind zo niet direct iets. Bestaat er geen voorbeeld in die richting?

 

(Sorry voor het late antwoord, maar heb het de laatste tijd met andere dingen o zo druk. Antwoorden zal ik altijd doen, maar misschien niet dezelfde dag ;) )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals iedereen weet ik ook wel dat er spotgoedkope satfindertjes te koop zijn die een signaalsterktemetertje hebben met een gevoeligheidsknop. Eventueel met een lampje die de lnb spanning verklikt en eventueel nog met zoemertje. Allemaal leuk, maar volgens mij bestaat er beter spul.

 

Voor het werk moet ik nu en dan al eens een installatie van TV-Vlaanderen gaan doen. Heel basic natuurlijk, maar je komt de gekste situaties tegen. Mijn baas vertrouwt op de simpele satfinders omdat hij volgens mij zelf niet beter weet.

Hier en ginder heb ik al professionele Sat-finders gezien die, al dan niet met een LCD schermpje, kunnen aantonen op welke satelliet je nu gericht bent. Lijkt me soms verschrikkelijk handig te zijn. Echter hun prijzen zijn dit ook. Vaak vind je ze in ordegrootte van 500€.

 

Wie weet waar je zulk metertje kunt kopen dat betaalbaar is? (en dan liefst nog één op batterijen ofzo die zonder ontvanger de LNB kan voeden)

 

Persoonlijk kan ik het ook gebruiken met mijn 4 LNB's. Ik kan niet anders dan mijn schotel op een paal in de tuin te monteren. Je let wel op, maar bij het onkruid wieden geef je af en toe daar wel eens een duw tegen en ik kan gaan heruitrichten. Zulke "geavanceerde" satfinder lijkt me wel een goed tooltje om het snel en heel precies te laten gaan.

 

tnx,

Gert

Er zijn er heel veel, afhangkelijk van je gebruik varierend tussen 10,00 en 2500,00 euro. Wij gebruiken Satlook en Horizon satellite finders. Voor meer info over Horizon,##############################

aangepast door Michel
link naar online shop verwijderd

reclame verwijderd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...