Ga naar inhoud


[Azbox Mini Me] mini me tegen een eminent


Klablabla

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn media speler (eminent 7080) is defect. Nu wil ik deze gaan vervangen. Ook heb ik nog een ouwe sat ontvanger staan.

 

Mijn opstelling beneden is een Dreambox 800 hd se en een Eminent 7180.

 

Nu ben ik aan het kijken voor een Azbox mini me. Wat ik begrijp is dit een goeie media speler met sat ondersteuning.

 

Wat ik veel doe met mijn eminent is diverse media bestanden vanaf mijn NAS afslpelen.

Diverse bestanden die ik afspeel zijn: MKV, BluRay-iso, AVCHD, DVD-iso, Vob bestanden, Avi, mp3.

 

Mijn vraag over de azbox mini me is of hij dit ook allemaal zo lekker kan als de eminent dit kan.

Tevens heb ik op mijn oude sat ontvanger CCcam staan om intern mijn kaartje vanaf mijn dreambox boven te kunnen gebruiken.

 

Is dit allemaal mogelijk of moet ik toch voor een eminent 7280 gaan kijken?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan niemand je nog vertellen omdat de Me en de mini-Me nog niet beschikbaar zijn.

CCcam zal geen probleem zijn, tevens mkv-iso,vob,avi,mp3bluray iso zullen wel werken want die werken nu ook al op de oudere modellen

Het wordt tijd dat ze het dan eens uitgeven he. Of wachten ze alle open dagen af? Kun je op die open dagen ook al een Me kopen of moet je dan ook wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn op dit moment nog niet te koop.Maar ik zit er met Smart op te wachten... ;)

 

Ik zit er ook op te wachten, mogelijk komt de ME deze maand nog, bij de 'bekende' shop...

Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit een goede box is/wordt. Alleen voor de blindscan koop ik 'm al, mijn dreamboxen zouden dat ook kunnen, maar de software daarvoor is er nog steeds niet :(

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jij als echte feedhunter zult daar vast baat bij hebben ;)

 

De vraag ging over de Me als mediaplayer en ik zou gewoon even afwachten tot hij er is en door diverse mensen ook goed getest is.

 

De praatjes die je hier zo af en toe leest, moet je echt met een paar flinke korrels zout nemen, want er zitten hier een aantal azbox aanhangers die nog wel eens de realiteit uit het oog willen verliezen of waarbij er andere (commerciële) belangen spelen.

 

De distributeur durft hem ons vast wel voor een test aan te bieden. Dan zullen wij hem door een aantal mensen echt onafhankelijk laten testen en de resultaten hier natuurlijk schrijven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Oh ik ben ook een fanatiek VU+ 'aanhanger' en ik pretendeer zeker objectief te zijn.

 

Ik heb geen persoonlijke of zakelijke belangen bij DMM, Azbox, of VU+ of wie/wat dan ook.

 

Op een anga cable of op een hobby dagje 'poppetjes kijken' is leuk, maar voordat ik een oordeel wil vellen en niet alleen bovenmatig enthousiast ga wezen zoals enkele andere mensen die er even even mee gespeeld hebben of er wel persoonlijk of zakelijk belang bij hebben, wil ik hem toch vooral minimaal een week zelf eens grondig aan de tand voelen.

 

Daarna mogen dan nog twee andere reviewers er een weekje op 'kauwen' en pas dan durf ik te zeggen of het een goed op slecht product is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waarom loop jij nou altijd steeds andere producten af te zeiken om zo je punt te kunnen maken?

 

Ik snap daar werkelijk helemaal niets van. Je verzwakt daarmee alleen je toch al zwakke argumenten ;)

 

Ik heb nog totaal geen oordeel over de Me. Het enige dat ik kan zeggen is dat het slechts een single tuner is en dat is voor veel mensen al direct een reden wat anders te kopen.

 

Als hij nou zowel als mediaplayer en als satellietontvanger uitzonderlijk goed werkt, heel goedkoop is en de service nou ook nog eens super is, kan het een heel goed product worden voor die mensen die wel genoeg hebben aan een single tuner.

 

Pas als ik dat zelf heb kunnen vaststellen, ga ik daar een uitgebreid oordeel over geven.

 

Bij jullie lopen er al enkelen te ohhhh en ahhhh'en voordat ze het ding zelf in de woonkamer hebben staan.

 

Dat heb ik met een Dreambox ook nooit gedaan. Eerst zien en testen, dan geloven en oordelen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sorry hoor, maar als jij een AzBox premium HD+ (waar het hier totaal niet over gaat) beter vind dan een DM800-SE, Dreambox DM8000HD-DVD of zelfs de oude DM800, ben je wat mij betreft echt van het padje af.

 

De premium HD laat op de belangrijkste vlakken gewoon behoorlijke steken vallen, maar daar ga ik niet nog een keer over melken en zeker niet in een topic dat over een totaal ander onderwerp en zelfs over een totaal andere receiver gaat.

 

ik heb het over Azbox contra Dreambox omdat ik die zelf ook heb en dus WEL over beide boxen kan oordelen

Waar dit over gaat weet ik niet, maar IK heb OOK een Azbox Premium HD+, een DM800SE en een DM8000HD-DVD én een VU+ DUO én een VU+ Uno en acht mij dus OOK in staat over alle 5 te kunnen oordelen. (ik vind ze overigens alle 4 een stuk beter dan de Azbox)

 

Ik ben bovendien geen vriendjes met welke distributeur of importeur dan ook en ben om die reden misschien wel NOG veel objectiever dan jij ;)

De Benelux/Duitsland/Oostenrijk distributeur van de Azbox is betaald sponsor van deze site, maar dat remt mij niet om gewoon mijn eerlijke mening te geven en die is in het geval van de Azbox Premium HD+ die niet alleen door mij maar door nog 2 andere reviewers getest is, niet heel erg positief.

Misschien is dat bij de Mini Me wel anders. Wie weet. Het gaat mij niet om het merk of wie het levert, maar om het product.

De Axbox premium HD+ heeft dat na 3 jaar 'aanloop problemen' gewoon niet waargemaakt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De aanbieder van het item mag van ons zelf kiezen of hij of zij de review (op dat moment) wel of niet gepubliceerd wil hebben.

 

In dit geval lijkt mij die keuze duidelijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens laten we nu eerst eens even afwachten, totdat deze box werkelijk op de markt komt, voordat we ons hier allemaal druk gaan liggen maken.

En dan na een tijdje de bevindingen van de gebruikers afwachten op de diverse forums.

 

Wat voor de een goed is, is voor een ander waardeloos, en dat zal altijd zo blijven.

De perfecte satelliet ontvanger is, en zal ook nooit uitgevonden worden voor iedereen.

 

Ook trek ik persoonlijk nooit conclusies uit testen die gedaan worden, door een selectief persoon of groepje van een door een leverancier gratis geleverd produkt.

Hoe mooi zo een testje ook op papier wordt gezet.

 

Dus zoals de duitsers zeggen, afwachten, en thee drinken.

De toekomst zal het uitwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou potentiele azbox kopers adviseren eerst goed reviews te lezen en ervaringen van een breed publiek te raadplegen. Ik baseer deze mening op mijn ervaringen met een Azbox, en diverse andere ontvangers.

 

 

Das helemaal nix er is maar 1 advies mogelijk ( ongeacht welk type/merk box ) nl:

 

- Ga naar een goede dealer en laat de receiver (welk merk dan ook) demonstreren speciaal op de funties die jij ervan verwacht!

 

Ipv 20 tientjes te besparen door um op e.o.a webshop te kopen.

 

Reviews heb je nl geen z#k aan en een breed publiek ook niet een ander kan niet voor jouw bepalen wat wel en niet goed is, voorbeeld: @Michiel is niet te spreken over de org fw en de snelheid daarvan, terwijl ik zeer tevreden ben met de laatste 5309 en al helemaal met de RSI 0.9.0 in combi met Oscam.

Maar ik daar integen vergelijk de box ook niet met een enigma2 receiver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reviews zijn wel belangrijk van diverse andere mensen, die zo een box hebben.

Want het belangrijkste is wat je zelf verwacht van een produkt.

 

Ook een dealer, kan je wel eens verkeerd voorlichten, omdat hij nou net op dat ene produkt wat meer verdiend, als op dat andere.

Dus hier moet je je ook niet blind op staren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reviews zijn wel belangrijk van diverse andere mensen, die zo een box hebben.

Want het belangrijkste is wat je zelf verwacht van een produkt.

 

Ook een dealer, kan je wel eens verkeerd voorlichten, omdat hij nou net op dat ene produkt wat meer verdiend, als op dat andere.

Dus hier moet je je ook niet blind op staren.

 

 

Daarom zeg ik:

 

- Ga naar een goede dealer en laat de receiver (welk merk dan ook) demonstreren speciaal op de funties die jij ervan verwacht!

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D_liver

 

"das helemaal nix" is helemaal niet aan jou om te bepalen.

Je kunt je beperken tot "ik vind".

 

Daarnaast schets je een situatie waarbjj iedereen een goede dealer weet te vinden.

Helaas blijkt de realiteit anders te zijn, en willen potentiele kopers nogeens een 'minder goede' dealer aantreffen. Tevens vindt de consument vandaag de dag zichzelf volwassen genoeg aankopen zelf af te wegen. Zie populariteit kieskeurig, tweakers, etc.etc.

 

Met die wetenschap leek het mij dus noodzakelijk de deze groep consumenten mijn bovenstaande tips te geven.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...